Czym cechuje się dobry sprzedawca?
Nie da się ukryć, że każdemu z nas zależy na tym, aby być obsługiwanym przez miłych i kompetentnych sprzedawców. Korzystając z różnego rodzaju usług liczymy na to, że osoba, która nam je oferuje będzie empatyczna i pomocna. Praca w handlu nie należy jednak do najłatwiejszych zadań.
Z całą pewnością łatwiej jest sprzedawać rozmaite produkty oraz usługi mając bezpośredni kontakt z klientem. Wówczas oprócz mowy werbalnej możemy używać całej gamy gestów składających się na mowę niewerbalną. Bardzo ważne jest jednak to, aby wypowiadane przez nas słowa korespondowały z naszą mimiką i gestykulacją.
Nieco trudniejsza i bardziej skomplikowana jest sprzedaż usług za pośrednictwem kontaktów telefonicznych. Rozmowa przez telefon charakteryzuje się ograniczonym kontaktem z naszym rozmówcą. Nie czujemy jego zapachu, nie widzimy jego twarzy czy gestów. Kluczem do sukcesu jest odpowiednia modulacja głosu oraz stosowanie właściwych komunikatów.
Z całą pewnością wszystkim osobom zatrudnionym w telemarketingu przyda się szkolenie telemarketing. Nie ulega jednak wątpliwości, że takie szkolenie musi być prowadzone przez wykwalifikowaną i doświadczoną firmę szkoleniową. Najłatwiej o taką firmę w dużych, prężnie rozwijających się miastach, takich jak Wrocław, Warszawa czy Poznań. Nie da się ukryć, że przy wyborze firmy warto wziąć pod uwagę rozmaite kryteria.
Przede wszystkim zwróćmy uwagę na opinie klientów o danej firmie szkoleniowej. Odpowiednio poprowadzone szkolenie telemarketing sprawi, że nawet początkujący sprzedawcy podniosą skuteczność swojej sprzedaży. Dobry sprzedawca powinien być na pewno kulturalny i uprzejmy. Nie wolno zapominać o elementarnych zasadach kultury osobistej.
Używajmy więc wielu zwrotów grzecznościowych i nie zapominajmy o tym jak ważne jest to, aby wczuć się w potrzeby naszego klienta. Starajmy się więc dopasować produkt do potrzeb naszego klienta, nigdy odwrotnie. W przeciwnym razie możemy bowiem zniechęcić potencjalnego klienta do korzystania z usług naszej firmy teraz i w przyszłości.