Design thinking w zespole pracowniczym
Design thinking jest coraz częściej wykorzystywaną metodą rozwiązywania problemów. Może być użyteczna w każdej branży i na każdym poziomie zarządzania przedsiębiorstwem. Oznacza to, że ta uniwersalna metoda powinna być poznana przez każdy zespół pracowniczy. Pozwoli to na wypracowanie kreatywnego i wyjątkowo skutecznego sposobu wyszukiwania nowych, innowacyjnych i – przede wszystkim – skutecznych rozwiązań.
Design thinking jest coraz częściej wykorzystywaną metodą rozwiązywania problemów. Może być użyteczna w każdej branży i na każdym poziomie zarządzania przedsiębiorstwem. Oznacza to, że ta uniwersalna metoda powinna być poznana przez każdy zespół pracowniczy. Pozwoli to na wypracowanie kreatywnego i wyjątkowo skutecznego sposobu wyszukiwania nowych, innowacyjnych i – przede wszystkim – skutecznych rozwiązań.
Design thinking – co to takiego?
Design thinking to metoda, która opiera się przede wszystkim na empatycznym podejściu do rozwiązywania danego problemu. Oznacza to, że zespół pracowniczy stara się spojrzeć na zagadnienie z punktu widzenia osób, których ono bezpośrednio dotyczy. Dzięki temu mogą być tworzone koncepcje, które w rzeczywistości wpłyną na usprawnienie różnych procesów firmowych.
Kluczowym etapem jest tworzenie koncepcji (pomysłów), a następnie budowanie prototypów. Mogą być one przedstawiane w formie makiet, schematów lub rysunków. Tak sprawdzoną koncepcję wprowadza się do użytku oraz testuje.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Metoda dla każdego
Design thinking jest metodą, którą może wykorzystywać każdy zespół, bez względu na to, jakim rodzajem problemu się zajmuje. Technika ta sprawdzi się zarówno w przypadku rozwiązywania problemów z zakresu produkcji czy wprowadzania produktów na rynek, jak i w przypadku usprawniania różnych procesów z zakresu zarządzania. Warsztaty z tej tematyki stają się coraz bardziej popularne. Jeśli chodzi o design thinking, Warszawa – podobnie jak i inne duże miasta, pozwala na dostęp do najlepszych specjalistów z branży, dzięki czemu możemy liczyć na fachowe przekazanie wiedzy.
Z pewnością szczególną uwagę na ten rodzaj „problem solvingu” powinni zwrócić uwagę menedżerowie i przedsiębiorcy, którzy borykają się z różnymi problemami zespołowymi, tak bardzo wpływającymi na ogólną efektywność i jakość pracy. Inwestycja w szkolenie dla całej grupy pracowników, pozwoli na usprawnienie ich pracy, wzmocnienie kompetencji miękkich oraz ogólną poprawę relacji i atmosfery.
Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















