Dlaczego warto inwestować w pracowników?

Przedsiębiorcy coraz częściej zdają sobie sprawę z istoty ciągłego podnoszenia kompetencji pracowników. To, co do niedawna było domeną dużych, zagranicznych korporacji, dziś wykorzystywane jest także przez małe i średnie przedsiębiorstwa. 

zdjęcie - (the_title())

     

    Przedsiębiorcy coraz częściej zdają sobie sprawę z istoty ciągłego podnoszenia kompetencji pracowników. To, co do niedawna było domeną dużych, zagranicznych korporacji, dziś wykorzystywane jest także przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Pracodawcy coraz chętniej inwestują w rozwój zawodowy pracowników, umacnianie kompetencji miękkich czy szkolenia branżowe, językowe i technologiczne.

    Dlaczego warto inwestować w pracowników?

    Inwestycja w wiedzę i umiejętności pracowników motywowana jest głównie poprzez chęć rozwoju firmy, która będzie reprezentowana przez każdego z podwładnym. Istotą rozwoju kompetencji może być stworzenie zespołu ludzi, którzy będą pełnić wielorakie funkcje a ich wiedza i umiejętności będą wystarczające do podejmowania samodzielnych decyzji. Pracodawcy często inwestują w pracowników także z powodu nawiązywania pewnego rodzaju więzi, która może powodować zwiększenie lojalności i zaangażowania podwładnych w działalność przedsiębiorstwa. Firma, która dba o rozwój intelektualny i zawodowy pracowników to także pracodawca, który cieszy się lepszą opinią i ma większe szanse na znalezienie i utrzymanie dobrych i kompetentnych ludzi na właściwych stanowiskach.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Przejdź od teorii do praktyki. Zacznij stosować postawę asertywną w życiu zawodowym i osobistym.   Zobacz: szkolenie asertywność, szkolenie z komunikacji, szkolenia po angielsku.

    Jak inwestować w pracowników?

    Musimy pamiętać, że każdy z nas ma pewne predyspozycje, które warto rozwijać i ograniczenia, które należy zaakceptować. Z pewnością istnieją ludzie o uniwersalnym, chłonnym umyśle, którzy dzięki szkoleniom mogą stać się bardzo wartościowymi menedżerami o rozległych kompetencjach. Część pracowników jednak to osoby o ściśle określonych predyspozycjach, które doskonale sprawdzają się na wybranych stanowiskach. Z pewnością warto inwestować w szkolenia z zarządzania, które pomagają rozwijać różne techniki z zakresu motywacji, planowania czy organizacji pracy. Zespoły sprzedażowe powinny także rozwijać swoje kompetencje miękkie, takie jak umiejętności komunikacyjne i negocjacyjne, które przydają się w codziennym obcowaniu z klientem. W niemal każdej firmie znajdziemy także elementy teoretyczne, których znajomość pomoże w rozwoju całego przedsiębiorstwa: kursy komputerowe, językowe czy branżowe będą więc podstawą do dalszego prowadzenia działalności i efektywniejszego wykorzystywania energii pracowników.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.