Dlaczego warto inwestować w pracowników?

Przedsiębiorcy coraz częściej zdają sobie sprawę z istoty ciągłego podnoszenia kompetencji pracowników. To, co do niedawna było domeną dużych, zagranicznych korporacji, dziś wykorzystywane jest także przez małe i średnie przedsiębiorstwa. 

Gamma - Dlaczego warto inwestować w pracowników?

     

    Przedsiębiorcy coraz częściej zdają sobie sprawę z istoty ciągłego podnoszenia kompetencji pracowników. To, co do niedawna było domeną dużych, zagranicznych korporacji, dziś wykorzystywane jest także przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Pracodawcy coraz chętniej inwestują w rozwój zawodowy pracowników, umacnianie kompetencji miękkich czy szkolenia branżowe, językowe i technologiczne.

    Dlaczego warto inwestować w pracowników?

    Inwestycja w wiedzę i umiejętności pracowników motywowana jest głównie poprzez chęć rozwoju firmy, która będzie reprezentowana przez każdego z podwładnym. Istotą rozwoju kompetencji może być stworzenie zespołu ludzi, którzy będą pełnić wielorakie funkcje a ich wiedza i umiejętności będą wystarczające do podejmowania samodzielnych decyzji. Pracodawcy często inwestują w pracowników także z powodu nawiązywania pewnego rodzaju więzi, która może powodować zwiększenie lojalności i zaangażowania podwładnych w działalność przedsiębiorstwa. Firma, która dba o rozwój intelektualny i zawodowy pracowników to także pracodawca, który cieszy się lepszą opinią i ma większe szanse na znalezienie i utrzymanie dobrych i kompetentnych ludzi na właściwych stanowiskach.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Przejdź od teorii do praktyki. Zacznij stosować postawę asertywną w życiu zawodowym i osobistym.   Zobacz: szkolenie asertywność, szkolenie z komunikacji, szkolenia po angielsku.

    Jak inwestować w pracowników?

    Musimy pamiętać, że każdy z nas ma pewne predyspozycje, które warto rozwijać i ograniczenia, które należy zaakceptować. Z pewnością istnieją ludzie o uniwersalnym, chłonnym umyśle, którzy dzięki szkoleniom mogą stać się bardzo wartościowymi menedżerami o rozległych kompetencjach. Część pracowników jednak to osoby o ściśle określonych predyspozycjach, które doskonale sprawdzają się na wybranych stanowiskach. Z pewnością warto inwestować w szkolenia z zarządzania, które pomagają rozwijać różne techniki z zakresu motywacji, planowania czy organizacji pracy. Zespoły sprzedażowe powinny także rozwijać swoje kompetencje miękkie, takie jak umiejętności komunikacyjne i negocjacyjne, które przydają się w codziennym obcowaniu z klientem. W niemal każdej firmie znajdziemy także elementy teoretyczne, których znajomość pomoże w rozwoju całego przedsiębiorstwa: kursy komputerowe, językowe czy branżowe będą więc podstawą do dalszego prowadzenia działalności i efektywniejszego wykorzystywania energii pracowników.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025