Największym problemem w pracy niezależnie od wykonywanego zawodu jest niewystarczająca ilość czasu. Może to wynikać z naszej słabej organizacji czasu, nałożenie na nas zbyt dużej ilości zadań, kumulowanie zadań…
Na szczęście wielu tym problemom można zaradzić. Widocznie wiele osób się z tym zmaga ponieważ coraz więcej szkół biznesowych oferuje osobom z deficytem czasu szkolenie zarządzanie czasem.
Może okazać się, że wystarczy wprowadzenie kilku zmian, które poprawią komfort naszej pracy. W końcu nie chodzi o to, że mamy pracować coraz szybciej, a przez to coraz bardziej niedbale. Pierwszą zasadą powinno być grupowanie zadań. Układajmy je od tych najważniejszych do tych najmniej ważnych. Organizując plan dnia codziennie zadania wykonujmy rutynowo, jeżeli to możliwe to o stałej porze.
Dzięki temu będziemy mieć pojęcie ile dane zadanie nam zajmie. Zadania miesięczne, kwartalne planujmy z dużym wyprzedzeniem. Im wcześniej się za to zabierzemy tym lepiej. Nie można zostawiać wszystkiego na ostatnią chwilę ponieważ zawsze musimy mieć rezerwę czasową na ostatni typ zadań - tych które są niespodziewane i nagłe. Szkolenie pozwoli na identyfikowanie tych zadań i odpowiednie ich ułożenie zgodnie z priorytetem ważności.
Poznaj nasze szkolenia interpersonalne. Dowiedz się jak zwiększyć swoją efektywność osobistą, jak być wielozadaniowym, jak komunikować się z innymi w firmie, jak zarządzać sobą efektywnie.
Ciekawą zasadą polecaną na wielu kursach jest to aby zadania, które zajmują nam mniej niż trzy minuty wykonywać od razu. Jeżeli zrobimy to natychmiast zadania nawet nie trzeba pamiętać, a w przypadku odkładania może okazać się pod koniec dnia, że krótkich zadań mamy ponad dziesięć, a z tego już robi się większe przedsięwzięcie.
Zastanówmy się także jakie zadania zajmują nam najwięcej czasu, a które możemy skrócić. Może robimy w kółko mało istotne listy zadań, które nie są tego warte? Samo zapisanie może zająć nam więcej czasu niż realizacja. Czasami ważna także będzie asertywność i jasne postawienie sprawy, że nie możemy podjąć się kolejnego zadania ponieważ nie mamy na to czasu.
Takie stwierdzenia możemy stawiać dopiero kiedy jesteśmy w stanie ocenić swoje możliwości, a do tego konieczne jest skorzystanie ze wszystkich poprzednich rad.
Czy kiedykolwiek zadawałeś sobie pytanie, czy Twoja skuteczność w biznesie ma jakikolwiek związek z Twoją asertywnością i umiejętnością komunikacji z innymi? Czy naprawdę uważasz, że asertywność polega na tym, że potrafisz powiedzieć twardo NIE!? Zapisz się na szkolenie komunikacja wewnętrzna Tomasza Piotra Sidewicza i odkryj w czym tkwi sekret sukcesu.
Szkolenie dostarcza narzędzi i metod, które pozwalają wyznaczyć priorytety w kontekście celów projektu oraz lepiej rozplanować i zorganizować własną pracę. Zapraszamy na warsztat: organizacja czasu pracy – multitasking i efektywność osobista.
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Zapraszamy do naszej
gamma Wiki +
Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.