Dostrajanie się do klienta

Od zawsze jest tak, że nie wszyscy klienci będą zadowoleni. Chcąc nawet przychylić im nieba może natrafić na niezadowolenie, które objawi się w postaci agresji werbalnej. W takich sytuacjach rola sprzedawcy urasta do rangi niemal sapera, który musi rozładować napięcie i jednocześnie doprowadzić do tego, by klient był przynajmniej częściowo zadowolony.

zdjęcie - Dostrajanie się do klienta
 
Od zawsze jest tak, że nie wszyscy klienci będą zadowoleni. Chcąc nawet przychylić im nieba może natrafić na niezadowolenie, które objawi się w postaci agresji werbalnej. W takich sytuacjach rola sprzedawcy urasta do rangi niemal sapera, który musi rozładować napięcie i jednocześnie doprowadzić do tego, by klient był przynajmniej częściowo zadowolony. Jak tego dokonać? Szkolenia sprzedażowe obejmują szereg zajęć zarówno praktycznych, jak i teoretycznych, które są w stanie wykształcić właściwe nawyki, mające zastosowanie w starciu z agresywnym klientem. Wbrew powszechnej opinii szkolenia sprzedażowe nie dotyczą tylko tego, jak prawidłowo prezentować produkt na półkach sklepowych, czy też jak właściwe omawiać walory danego produktu. Wszelkiego rodzaju szkolenia w tym zakresie mają za zadanie przede wszystkim przygotować sprzedawcę, czy doradcę klienta do tego, by umieć sobie poradzić w sytuacja nietypowych, a nierzadko skrajnych.
 
Szkolenia sprzedażowe są z reguły kierowane do osób, które mają bezpośredni kontakt z klientem. To oczywiste, że inaczej wygląda obsługa osób w sklepie spożywczym, a inaczej będzie to miało miejsce w hurtowni. Jednak zawsze i wszędzie podstawową kwestią będzie to, aby właściwe potraktować klienta, który musi być co najmniej zadowolony z obsługi. Inaczej mówiąc klient nasz pan, a co za tym idzie konieczne jest właściwe podejście do jego oczekiwań.
 
Sytuacje stresowe, napięte czyli takie w których mamy do czynienia z klientem trudnym lub inaczej mówiąc nerwowym nie należą do przyjemnych, jednak ich rozwiązywanie świadczy o wiedzy, doświadczeniu i zdolnościach interpersonalnych sprzedawcy. Co ważne nie jest tak, że tylko jednostki wybitne mogą radzić sobie w takich momentach. Także osoby, które odbyły właściwe szkolenia sprzedażowe będą w stanie zachować się odpowiednio. Jedną z podstawowych metod rozładowywania napięcia stresu u nerwowego klienta jest tak zwane dostrajanie się klienta po to, by umieć prawidłowo odczytać jego emocje. Pozwala to na prawidłową dokładnie przeciwną energią. Czasami dochodzi do sytuacji, w których już proste pytanie połączone ze stwierdzeniem będzie odpowiednim remedium na nerwy klienta. Mówiąc wprost, kiedy widzimy, że pojawiają się negatywne emocje warto zadać proste pytanie o treści „czy dobrze widzę, że jest pan/pani zdenerwowany/a? co się stało?”
 

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jeśli chcesz ulepszyć swoje zdolności negocjacyjne, przejąć kontrolę nad rozmową oraz czuć się pewnie podczas prowadzenia negocjacji handlowych,  zapraszamy do udziału w szkoleniach z negocjacji, finalizacji sprzedaży, szkoleniach handlowych.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.