Dostrajanie się do klienta
Od zawsze jest tak, że nie wszyscy klienci będą zadowoleni. Chcąc nawet przychylić im nieba może natrafić na niezadowolenie, które objawi się w postaci agresji werbalnej. W takich sytuacjach rola sprzedawcy urasta do rangi niemal sapera, który musi rozładować napięcie i jednocześnie doprowadzić do tego, by klient był przynajmniej częściowo zadowolony.

Od zawsze jest tak, że nie wszyscy klienci będą zadowoleni. Chcąc nawet przychylić im nieba może natrafić na niezadowolenie, które objawi się w postaci agresji werbalnej. W takich sytuacjach rola sprzedawcy urasta do rangi niemal sapera, który musi rozładować napięcie i jednocześnie doprowadzić do tego, by klient był przynajmniej częściowo zadowolony. Jak tego dokonać? Szkolenia sprzedażowe obejmują szereg zajęć zarówno praktycznych, jak i teoretycznych, które są w stanie wykształcić właściwe nawyki, mające zastosowanie w starciu z agresywnym klientem. Wbrew powszechnej opinii szkolenia sprzedażowe nie dotyczą tylko tego, jak prawidłowo prezentować produkt na półkach sklepowych, czy też jak właściwe omawiać walory danego produktu. Wszelkiego rodzaju szkolenia w tym zakresie mają za zadanie przede wszystkim przygotować sprzedawcę, czy doradcę klienta do tego, by umieć sobie poradzić w sytuacja nietypowych, a nierzadko skrajnych.
Szkolenia sprzedażowe są z reguły kierowane do osób, które mają bezpośredni kontakt z klientem. To oczywiste, że inaczej wygląda obsługa osób w sklepie spożywczym, a inaczej będzie to miało miejsce w hurtowni. Jednak zawsze i wszędzie podstawową kwestią będzie to, aby właściwe potraktować klienta, który musi być co najmniej zadowolony z obsługi. Inaczej mówiąc klient nasz pan, a co za tym idzie konieczne jest właściwe podejście do jego oczekiwań.
Sytuacje stresowe, napięte czyli takie w których mamy do czynienia z klientem trudnym lub inaczej mówiąc nerwowym nie należą do przyjemnych, jednak ich rozwiązywanie świadczy o wiedzy, doświadczeniu i zdolnościach interpersonalnych sprzedawcy. Co ważne nie jest tak, że tylko jednostki wybitne mogą radzić sobie w takich momentach. Także osoby, które odbyły właściwe szkolenia sprzedażowe będą w stanie zachować się odpowiednio. Jedną z podstawowych metod rozładowywania napięcia stresu u nerwowego klienta jest tak zwane dostrajanie się klienta po to, by umieć prawidłowo odczytać jego emocje. Pozwala to na prawidłową dokładnie przeciwną energią. Czasami dochodzi do sytuacji, w których już proste pytanie połączone ze stwierdzeniem będzie odpowiednim remedium na nerwy klienta. Mówiąc wprost, kiedy widzimy, że pojawiają się negatywne emocje warto zadać proste pytanie o treści „czy dobrze widzę, że jest pan/pani zdenerwowany/a? co się stało?”
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jeśli chcesz ulepszyć swoje zdolności negocjacyjne, przejąć kontrolę nad rozmową oraz czuć się pewnie podczas prowadzenia negocjacji handlowych, zapraszamy do udziału w szkoleniach z negocjacji, finalizacji sprzedaży, szkoleniach handlowych.Techniki prezentacji „mniej znaczy więcej”
Skuteczność przekazu podnosimy poprzez zmianę formy i jego treści. W Online jedno i drugie nie jest tak intuicyjne jak w świecie spotkań bezpośrednich. Warto wiec… Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz
tam:
- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej