Emocje w pracy - jak nimi zarządzać?
Nie da się ukryć, że większości z nas zdarzyło się przeżyć jakąś sytuację, która wyprowadziła nas z emocjonalnej równowagi. Przykłady takich sytuacji można rzecz jasna mnożyć, ale nietrudno wymienić tutaj chorobę, utratę pracy czy utratę płynności finansowej.
Na pewno na sytuacje stresowe jesteśmy narażeni w różnych aspektach naszego życia. Stres towarzyszy nam w nowej pracy, na nowych studiach czy podczas spotkań z nowymi ludzmi. Niewątpliwie jednak stres towarzyszy nam na co dzień w pracy, zwłaszcza jeżeli jest ona bardzo obciążająca pod względem intelektualnym.
Nie da się ukryć, że w pracy pojawiają się różne emocje. Wchodzimy bowiem w interakcje z szefem oraz ze współpracownikami. Nie zawsze uda nam się nawiązać nić porozumienia z każdą z osób, która pracuje w tej samej firmie co my.
Przyczyną konfliktu między pracownikami może być na przykład odmienne zdanie w jakiejś ważnej dla firmy kwestii. Nie należy bagatelizować również konfliktów na linii podwładny- przełożony, gdyż bywają one bardzo niebezpieczne dla firmy.
Niesamowicie ważne jest, aby nauczyć się tak zarządzać emocjami, by nie prowokować konfliktów i nie dać się sprowokować. Niezmiernie przydatne będzie więc zarządzanie emocjami szkolenie. Podczas takiego szkolenia pracownicy mają szansę zrozumieć jak należy rozpoznawać negatywne, a jak pozytywne emocje.
Doświadczony i wykwalifikowany szkoleniowiec podpowie uczestnikom szkolenia w jaki sposób należy zachowywać się, aby ilość pozytywnych emocji w miejscu pracy przeważała nad ilością emocji negatywnych. Nie da się ukryć, że szkolenie o tematyce zarządzania emocjami powinno zostać wzbogacone również o szkolenie radzenie sobie ze stresem.
Z całą pewnością najlepiej będzie, jeżeli szkolenie zostanie poprowadzone przez doświadczoną firmę szkoleniową. Najlepiej poszukiwać takich firm w dużych, prężnie rozwijających się miastach. Wówczas szanse na to, że szkolenie zostanie poprowadzone w odpowiedni sposób znacząco rosną. Dobrze jest kierować się również opiniami innych osób o danej firmie.