Fazy rozmowy telefonicznej. Podstawy i przygotowanie

Klientowi dzwoniącemu do firmy przede wszystkim zależy na szybkim i skutecznym załatwieniu swojej sprawy.

Gamma - Fazy rozmowy telefonicznej. Podstawy i przygotowanie

    Podawanie klientowi swojego nazwiska i numeru telefonu
    Odbierając telefon, należy podać klientowi nazwę firmy, do której się dodzwonił i nazwisko osoby, z którą rozmawia.

    • Firma „Emeritum” Patrycja Nowak, dzień dobry…;
    • Dzień dobry, firma „Emeritum”, Patrycja Nowak, czym mogę służyć?

    Jeżeli klient został do nas przełączony z innego działu, również należy się przedstawić, poinformować, z jakim działem został połączony:

    • Dział reklamacji, Patrycja Nowak, dzień dobry…;
    • Dzień dobry, dział reklamacji, Patrycja Nowak, czym mogę służyć?

    Na zakończenie rozmowy – jeśli kontakt będzie w przyszłości ponawiany − warto podać numer bezpośredniego telefonu oraz przypomnieć imię i nazwisko osoby, z którą rozmawiał. Ułatwi to klientowi poruszanie się w obrębie firmy i docieranie do właściwego rozmówcy.

    I Faza: Przed rozmową – przygotowanie:

    • Przygotuj się szczególnie dobrze do rozmowy, którą masz odbyć. Pamiętaj, że masz do dyspozycji tylko swój głos − ani gestykulacja, ani kontakt wzrokowy, ani prospekty, itp. nie wchodzą w grę. Również czas, który masz do dyspozycji, jest z reguły bardziej ograniczony niż w trakcie rozmowy twarzą w twarz.
    • Wybierz jak najlepszą porę na telefon − czas krótko po rozpoczęciu pracy, jak również krótko przed jej końcem, nie jest najlepszy do prowadzenia rozmów i podejmowania decyzji przez klientów. Na podstawie własnej praktyki spróbuj wybierać najbardziej dogodne terminy telefonowania.
    • Uśmiechnij się, zanim złapiesz za słuchawkę − tylko pogodny człowiek może w efekcie odnieść duże sukcesy w sprzedaży.
    Jak skutecznie rozmawiać przez telefon? Jakich technik można użyć? Sprawdź listę szkoleń oferowaną przez Gammę i zobacz działy: szkolenie otwarte, szkolenie zamknięte, szkolenie rozwój osobisty. Zapraszamy.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025