Jak budować autorytet managera?

Bycie managerem nie jest wcale tak proste, jak mogłoby się wydawać. Manager musi nie tylko doskonale znać przedsiębiorstwo, jego cele, misje i wizję, ale również pracowników. Musi znać rynek i odpowiednio reagować na wszelkie zmiany, jakie zachodzą w rynku, a także współpracować z innymi osobami zarządzającymi przedsiębiorstwem i wszystkimi działami w firmie. Aby manager mógł możliwie jak najlepiej wykonywać swoje zadania i zarządzać, musi być autorytetem dla pracowników. 

     
    Bycie managerem nie jest wcale tak proste, jak mogłoby się wydawać. Manager musi nie tylko doskonale znać przedsiębiorstwo, jego cele, misje i wizję, ale również pracowników. Musi znać rynek i odpowiednio reagować na wszelkie zmiany, jakie zachodzą w rynku, a także współpracować z innymi osobami zarządzającymi przedsiębiorstwem i wszystkimi działami w firmie.
     
    Aby manager mógł możliwie jak najlepiej wykonywać swoje zadania i zarządzać, musi być autorytetem dla pracowników. W przeciwnym razie nie będzie wzbudzać respektu, nie będzie mógł skutecznie wpływać na decyzje i zachowania pracowników, ani też skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim w firmie.

    Dlatego tak ważne jest, aby osoba na stanowisku kierowniczym odpowiednio budowała swój wizerunek, świadomie prezentowała siebie i swoją pozycję w firmie. Ale jak budować autorytet managera?

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    W dużej mierze umiejętności przywódcze można wypracować. Dobre zarządzanie zespołem to sztuka dobrego motywowania oraz delegowania zadań. Zdobądź niezbędną wiedzę potrzebną, by zostać EXELLENT MENAGEREM! Zapraszamy na szkolenie z zarządzania zespołem. Mogą Cię również zainteresować: szkolenia po angielsku, szkolenie rozwiązywanie konfliktów w zespole.

    To pytanie nieustannie zadaje sobie wiele osób. Na szczęście, odpowiedzi znajdziemy wiele i każdy może wybrać sposób najbardziej dla siebie odpowiedni. Przede wszystkim jednak, manager wzbudzać będzie szacunek, jeśli posiada wiedzę i umiejętności w zakresie przedmiotu działalności firmy. Jeśli pracownicy będą mogli pytać o mniej lub bardziej podstawowe rzeczy i zawsze otrzymają profesjonalną, rzeczową odpowiedź, z pewnością będą postrzegać managera jako ważną postać w firmie. Ponadto, manager musi być osobą, która doskonale poradzi sobie z komunikowaniem się z innymi.
     
    Otwartość, wysoka kultura osobista, umiejętność prowadzenia rozmowy i wywierania wpływu na innych, a także znajomość pracowników, którzy pracują w firmie to jedne z podstawowych kwestii, jakie mają wpływ na sposób postrzegania managera.

    Za kluczową uważana jest również prezencja i osobowość. Tzw. twarda empatia, czyli umiejętność dostrzegania ludzi, ich potrzeb, ograniczeń i możliwości, ale również nie pozwalanie na to, by pracownik wykorzystywał współczucie i dobre serce kierownika mogą znacznie podnieść pozytywny odbiór managera przez innych pracowników. Warto od początku budować swój autorytet, aby być korzystnie postrzeganym przez innych.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025