Jak dbać o relacje z klientem?
Pozytywnie zbudowana, mocna relacja pomiędzy sprzedawcą i klientem, z pewnością odwdzięczy się obustronnymi korzyściami. To dlatego tak ważna jest nie tyle sama sprzedaż, co budowanie trwałej więzi i stopniowe zdobywanie zaufania klientów. Dzięki temu klient nie tylko jest skłonny dokonać u nas większych zakupów, ale również polecić nas znajomym (a to najlepsza reklama) i wrócić przy następnej okazji. Często taka relacja warta jest dużo więcej, niż zaoszczędzone przez klienta kilka złotych, które miałby podczas zakupów u konkurencji.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
W dużej mierze umiejętności przywódcze można wypracować. Dobre zarządzanie zespołem to sztuka dobrego motywowania oraz delegowania zadań. Zdobądź niezbędną wiedzę potrzebną, by zostać EXELLENT MENAGEREM! Zapraszamy na szkolenie z zarządzania zespołem. Mogą Cię również zainteresować: szkolenia po angielsku, szkolenie rozwiązywanie konfliktów w zespole.2. Zaangażowanie. Nie ma żadnego innego czynnika, który w tak szybkim tempie budowałby relacje między firmą i konsumentem. Powinniśmy więc sprawić, by klient czuł się wyjątkowo, dopytywać o jego zdanie a po zakończonej transakcji stale utrzymywać kontakt. Pozwala to na prowadzenie otwartej relacji, która trwa także po zakończeniu procesu sprzedażowego, dodatkowo pozwala zbierać wartościowe opinie o firmie, obsłudze klienta czy samym produkcie.
3. Profesjonalizm. To coś, co doceni każdy: przełożony, biznesowy partner i klient. Do profesjonalizmu w obsłudze klienta możemy zaliczyć terminowość czy słowność. Klient w końcu tego od nas oczekuje! Profesjonalizm wypływa więc na jakość i trwałość stosunków oraz wzmacnia szansę na to, że zadowolona osoba poleci nas swoim przyjaciołom i rodzinie.
Z pewnością sposobów na utrzymywanie pozytywnych relacji z klientem jest znacznie więcej – wszystko bowiem zależy od rodzaju przedsiębiorstwa i prowadzonej przez nich polityki wobec konsumentów.
Zaawansowane techniki sprzedaży B2B
Dziś jeśli nie zrozumiesz biznesu klienta to zostanie ci wyłącznie gra ceną – spirala rabatów. Alternatywą jest nowoczesna sprzedaż B2B – 3 graczy, którzy zwykle…Podstawowe Techniki Sprzedaży
Niby wszyscy znają podstawowe techniki sprzedaży, ale rzadko je stosują. Nie rozpoznają potrzeb, argumenty nie przyjmują formy korzyści, nie potrafią obronić ceny danego produktu czy…Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















