Jak dbać o relacje z klientem?

Pozytywnie zbudowana, mocna relacja pomiędzy sprzedawcą i klientem, z pewnością odwdzięczy się obustronnymi korzyściami. To dlatego tak ważna jest nie tyle sama sprzedaż, co budowanie trwałej więzi i stopniowe zdobywanie zaufania klientów. Dzięki temu klient nie tylko jest skłonny dokonać u nas większych zakupów, ale również polecić nas znajomym (a to najlepsza reklama) i wrócić przy następnej okazji. Często taka relacja warta jest dużo więcej, niż zaoszczędzone przez klienta kilka złotych, które miałby podczas zakupów u konkurencji. 

     
    Pozytywnie zbudowana, mocna relacja pomiędzy sprzedawcą i klientem, z pewnością odwdzięczy się obustronnymi korzyściami. To dlatego tak ważna jest nie tyle sama sprzedaż, co budowanie trwałej więzi i stopniowe zdobywanie zaufania klientów. Dzięki temu klient nie tylko jest skłonny dokonać u nas większych zakupów, ale również polecić nas znajomym (a to najlepsza reklama) i wrócić przy następnej okazji. Często taka relacja warta jest dużo więcej, niż zaoszczędzone przez klienta kilka złotych, które miałby podczas zakupów u konkurencji.
     
    Oto 3 porady, które pozwolą na zbudowanie trwałej więzi z klientem!

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    W dużej mierze umiejętności przywódcze można wypracować. Dobre zarządzanie zespołem to sztuka dobrego motywowania oraz delegowania zadań. Zdobądź niezbędną wiedzę potrzebną, by zostać EXELLENT MENAGEREM! Zapraszamy na szkolenie z zarządzania zespołem. Mogą Cię również zainteresować: szkolenia po angielsku, szkolenie rozwiązywanie konfliktów w zespole.

    1. Kontakt bezpośredni, elektroniczny i internetowy. Bez względu na to, w jaki sposób kontaktuje się z nami klient, zawsze musimy być uprzejmi i profesjonalni. Ważna jest także szybkość reakcji, co ma szczególne znaczenie w przypadku korzystania z poczty elektronicznych czy komunikatorów. Musimy także pamiętać, by sprawnie rozwiązywanie problemów klientów stanowiło nasz priorytet: aby zyskiwać nowych, wiernych konsumentów, musimy najpierw radzić sobie z tymi, którzy już u nas są.

    2. Zaangażowanie. Nie ma żadnego innego czynnika, który w tak szybkim tempie budowałby relacje między firmą i konsumentem. Powinniśmy więc sprawić, by klient czuł się wyjątkowo, dopytywać o jego zdanie a po zakończonej transakcji stale utrzymywać kontakt. Pozwala to na prowadzenie otwartej relacji, która trwa także po zakończeniu procesu sprzedażowego, dodatkowo pozwala zbierać wartościowe opinie o firmie, obsłudze klienta czy samym produkcie.

    3. Profesjonalizm. To coś, co doceni każdy: przełożony, biznesowy partner i klient. Do profesjonalizmu w obsłudze klienta możemy zaliczyć terminowość czy słowność. Klient w końcu tego od nas oczekuje! Profesjonalizm wypływa więc na jakość i trwałość stosunków oraz wzmacnia szansę na to, że zadowolona osoba poleci nas swoim przyjaciołom i rodzinie.

    Z pewnością sposobów na utrzymywanie pozytywnych relacji z klientem jest znacznie więcej – wszystko bowiem zależy od rodzaju przedsiębiorstwa i prowadzonej przez nich polityki wobec konsumentów.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025