Jak organizować pracę, by zdążyć zrealizować wszystkie zadania?

Organizacja pracy to kluczowe zadanie dzięki, któremu nasze życie zawodowe nie będzie przykrym obowiązkiem i stresującym zjawiskiem. Jeśli odpowiednio nastawimy się i mentalnie przygotujemy do działania pod presją czasu i w sytuacji natłoku obowiązków, taki stan nie będzie dla nas paraliżujący.

Gamma - Jak organizować pracę, by zdążyć zrealizować wszystkie zadania?

Jak organizować pracę, by zdążyć zrealizować wszystkie zadania?

Organizacja pracy to kluczowe zadanie dzięki, któremu nasze życie zawodowe nie będzie przykrym obowiązkiem i stresującym zjawiskiem.

Jeśli odpowiednio nastawimy się i mentalnie przygotujemy do działania pod presją czasu i w sytuacji natłoku obowiązków, taki stan nie będzie dla nas paraliżujący. Dlatego warto dowiedzieć się jak organizować pracę, by zdążyć z realizacją wszystkich zadań. Jeśli mamy z tym problemy, to oznacza że nasza organizacja prac nie jest najlepsza.

Warto zacząć od z pozoru prostych oczywistych i być może nieco przestarzałych metod działania. Mowa o prowadzenie kalendarza czy też notatek, rozpiski spraw do wykonania. Nie musimy prowadzić jej w sposób tradycyjny, na kartce papieru.

Chociaż oczywiście możemy, bo nic nie motywuje lepiej niż kolejne własnoręcznie skreślone zadanie z listy rzeczy do zrobienia. Jednak w dobie internetu na rynku dostępnych jest wiele – także darmowych – aplikacji na telefon oraz programów komputerowych, które skutecznie pomogą nam w tworzeniu, aktualizowaniu oraz pilnowaniu naszej „to do list” czyli listy rzeczy do zrobienia.

Jeśli chcemy zdążyć z realizacją wszystkich zadań, musimy unikać robienia sobie niepotrzebnych przerw w pracy i nie chodzi tu o unikanie przerwy na śniadanie czy rezygnację z filiżanki kawy. Chodzi o to, abyśmy nie tracili czasu na tak zwane zbieranie się do realizacji zadań i rozpoczęcia pracy.

Jeśli mamy problem z tym, aby zabrać się do realizacji zadania, możemy korzystać z jednej z technik która może nam w tym pomóc. Na przykład techniki pomidora. Swoją nazwę zawdzięcza wyglądowi minutnika, którego używał jej twórca.

Polega ona na odmierzaniu czasu pracy i robieniu sobie krótkich przerw pomiędzy poszczególnymi nimi. Możemy nastawić stoper w telefonie czy też tradycyjny minutnik na 15 minut. W tym czasie intensywnie wykonujemy obowiązki i realizujemy zadanie.

Po upływie tego czasu dajemy sobie chwilę przerwy. Po 3 minutach rozpoczynamy kolejny cykl pracy. Nie jest to z pewnością metoda, która sprawdzi się u każdego. Warto ją jedna wypróbować, być może sprawdzi się u nas.

Tej i innych technik zarządzania czasem pracy, zarówno swoim jak i innych pracowników nauczymy się podczas kursów i szkoleń, np. szkolenie project manager oraz szkolenie zarządzanie czasem. Warto zainwestować w rozwój swoich pracowników i podnosić ich kompetencje w tym zakresie, aby zwiększyć ich efektywność w pracy.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

strefy wiedzy

WikiGamma

WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A

Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie

Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video

Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek

Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły

Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
Voucher rozwojowy 2025