Jak przygotować idealną prezentację?

Każdy z nas wie, jak trudne może być przygotowanie naprawdę dobrej prezentacji. W końcu stres, nerwy czy nawet brak umiejętności może sprawić, że nie wypadniemy dokładnie tak, jak byśmy tego chcieli. Choć oczywiście, odpowiednie nastawienie, sztuka pięknego wysławiania się czy zachowanie odpowiedniej gestykulacji i mimiki mogą znacząco polepszyć nasz odbiór, początkowo powinniśmy skupić się na samym stworzeniu prezentacji. A tą powinno się zawrzeć w trzech elementach: wstępie, rozwinięciu i zakończeniu.

7 czerwca 2018
zdjęcie - Jak przygotować idealną prezentację?

 

Każdy z nas wie, jak trudne może być przygotowanie naprawdę dobrej prezentacji. W końcu stres, nerwy czy nawet brak umiejętności może sprawić, że nie wypadniemy dokładnie tak, jak byśmy tego chcieli. Choć oczywiście, odpowiednie nastawienie, sztuka pięknego wysławiania się czy zachowanie odpowiedniej gestykulacji i mimiki mogą znacząco polepszyć nasz odbiór, początkowo powinniśmy skupić się na samym stworzeniu prezentacji.

A tą powinno się zawrzeć w trzech elementach: wstępie, rozwinięciu i zakończeniu.

Wstęp - kluczowa część prezentacji

Dlaczego odpowiedni wstęp do prezentacji jest tak ważny? To część, od której zależy zainteresowanie naszych odbiorców. Nudny, nijaki wstęp sprawi, że z pewnością większość publiczności przestanie nas słuchać i nie dotrwa do części merytorycznej przemówienia.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Nie stresuj się. Dowiedz się jak zachować spokój w sytuacjach stresogennych. Poznaj techniki zarządzania stresem. Pracuj nad sobą, aby przezwyciężyć stres. Zapraszamy do udziału w naszych szkoleniach: szkolenie zarządzanie stresem, szkolenie z wystąpień publicznych, trening pewności siebie.

Techniki prezentacji, które zafascynują odbiorców, mogą być bardzo różne: warto na początek wykorzystać storytelling, wprowadzić humorystyczny akcent lub zadawać pytania, które mają wymusić na publiczności element zaskoczenia i zainteresowania daną tematyką.

Rozwinięcie - część merytoryczna

Rozwinięcie jest najdłuższą częścią każdej prezentacji. To w niej skupiamy się na wartościach merytorycznych wypowiedzi, możemy wprowadzić elementy statystyczne, wykorzystać tabele i wykresy. Warto pamiętać, że czas prezentacji jest ograniczony a my sami nie powinniśmy skupiać się na kwestiach mało ważnych, nieistotnych dla całej tematyki przemówienia.

Rozwinięcie powinno być więc maksymalnie wydajne - na wstępie zawsze możemy zaznaczyć, że jesteśmy chętni na odpowiedź na pytania publiczności także w czasie trwania prezentacji, tym samym rozwinąć tematykę, która wyjątkowo zainteresuje odbiorców.

Zakończenie - podsumowanie, wnioski i refleksja

Niestety, w zakończeniu często skupiamy się na krótkim podsumowaniu całej prezentacji. To jednak od zakończenia zależy jak zostaniemy zapamiętani przez odbiorców, jaki wpływ na nich wywrzemy i czy zmusimy ich do dalszego zastanowienia się nad tematyką przemówienia.

Zakończenie jest momentem, w którym warto wykorzystać własną refleksję, która nie będzie jasno wynikać z całości prezentacji. Pozwoli na to pewnego rodzaju "otwartość" zakończenia i możliwość dalszej dyskusji.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

10 maja 2017
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...
29 czerwca 2017
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
12 kwietnia 2018
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
9 lipca 2018
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
10 lipca 2018
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
28 lutego 2022
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
24 maja 2021
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
26 kwietnia 2021
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.
25 marca 2021
TRANSFORMACJA CYFROWA = TWORZENIE FIRMY INNOWACYJNEJTo nie jest więcej przemysłu w przemyśle, To jest więcej kreatywnego myślenia
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.