Jak rozmawiać, by być zrozumianym?

Umiejętność skutecznego prowadzenia rozmów wpływa na całe nasze życie. Zdolności interpersonalne przydają się nie tylko na gruncie prywatnym, ale również w życiu zawodowym: wiedzą o tym szczególnie osoby, które prowadzą własne działalności gospodarcze.

Gamma - Jak rozmawiać, by być zrozumianym?

Jak rozmawiać, by być zrozumianym?

Umiejętność skutecznego prowadzenia rozmów wpływa na całe nasze życie. Zdolności interpersonalne przydają się nie tylko na gruncie prywatnym, ale również w życiu zawodowym: wiedzą o tym szczególnie osoby, które prowadzą własne działalności gospodarcze.

W końcu mając własny biznes codziennie rozmawiamy z dostawcami, klientami, wspólnikami i pracownikami. Przedstawiamy 5 najważniejszych zasad prowadzenia skutecznych rozmów!

Empatia i wyrozumiałość

Celem rozmów jest wypracowanie kompromisu, który zadowoli obie strony – w końcu to właśnie ten kompromis jest osiągany podczas zatrudniania nowej osoby, zawierania umów z dostawcami czy sprzedaż produktu lub usługi klientowi. Podstawą jego wypracowania jest empatia, czyli umiejętność „postawienia się” na miejscu drugiej osoby, określenia jej chęci, motywów i możliwości. Wyrozumiałość dla drugiego człowieka, nie tylko w rozmowach na gruncie zawodowym, umożliwia osiągnięcie odpowiednich celów.

Jasność i przejrzystość

W trakcie rozmów biznesowych nie ma miejsca na niedomówienia i nieścisłości. Jeśli chcemy być zrozumiani – wysławiajmy się tak, by druga strona nie miała żadnych wątpliwości. Szczerość i jasność wypowiedzi umożliwia uniknięcie nieporozumień, które mogą mieć bardzo poważne i długotrwałe skutki.

Mowa niewerbalna

Wiele osób bagatelizuje mowę ciała. To duży błąd – to rodzaj mowy, która najwięcej zdradza i może znacznie bardziej oddziaływać na naszego rozmówcę niż wypowiadane słowa. Odpowiednia postawa ciała, kontakt wzrokowy i sam sposób wypowiedzi to elementy prowadzenia rozmów, o które powinniśmy zadbać w trakcie konwersacji z klientami, pracownikami i kontrahentami.

Przygotowanie i profesjonalizm

Dobre przygotowanie do rozmowy jest jednym z kluczowych elementów, które pomogą osiągnąć sukces i wypracować wymagany kompromis. Przede wszystkim powinniśmy wcześniej zaznajomić się z tematem rozmowy – choćby elementami prawa pracy w trakcie rozmowy z pracownikiem na temat zmiany umowy czy rozeznanie w rynku podczas negocjacji z nowym dostawcą.

Ciągła nauka – klucz do sukcesu

Każdy z nas chce być coraz lepszym rozmówcą – w końcu to gwarantuje nam osiąganie sukcesów na polu zawodowym. Szkolenie stres w pracy może wyeliminować lub w dużej mierze ograniczyć nasz lęk przed prowadzeniem poważnych rozmów biznesowych. Naszą komunikację interpersonalną szkolenie rozwinie, jeśli nastawione będzie na praktyczne ćwiczenia. W końcu to „praktyka czyni mistrza” – a to z pewnością najważniejsza zasada sztuki prowadzenia rozmów.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

strefy wiedzy

WikiGamma

WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A

Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie

Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video

Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek

Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły

Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
Voucher rozwojowy 2025