Jak rozpoznać typ klienta?

Nie każdy klient jest taki sam, w czasie pracy można trafić na różne osoby, o różnych potrzebach i sposobach zachowania.

zdjęcie - (the_title())

    Ważne, aby w każdym przypadku odpowiednio zareagować i spełnić potrzeby obsługiwanej osoby.

    Klient rozmowny

    Ten typ klienta lubi dużo mówić, ale ważne, żeby nigdy nie przerywać jego wypowiedzi. Klientowi nigdy nie należy wchodzić w słowo, jeśli mówi zbyt długo, należy poczekać, kiedy zrobi przerwę na wdech i uprzejmie przejąć kontrolę. Szkolenia z obsługi klienta uczą jak można to zrobić w kulturalny sposób. Warto też pamiętać, że rozmowny klient, może być skoncentrowany przede wszystkim na tym, co sam ma do powiedzenia, dlatego trzeba w miarę możliwości powtarzać najważniejsze argumenty i podkreślać istotne elementy, a także główny sens rozmowy.

    Klient cichy

    Jest to oczywiście przeciwieństwo klienta rozmownego. Mówi mało, ale za to uważnie słucha. Często w trakcie rozmowy będzie potakiwać głową. Ponieważ zazwyczaj ma dosyć ograniczoną ekspresję, trudno jest ocenić w jakim stopniu jest zainteresowany danym produktem lub usługą. W czasie obsługi klienta cichego warto przede wszystkim spróbować zaangażować go w rozmowę, na przykład przez zadawanie pytań otwartych, na które będzie musiał udzielić dłuższej odpowiedzi. Klienta nie należy również popędzać - trzeba dać mu czas na zastanowienie się nad odpowiedzią, nawet jeśli potrwa to kilka minut.

    Podnieś skuteczność działu sprzedaży! Zwiększ szybko swoje umiejętności negocjacyjne. Zobacz oferowane przez nas szkolenia ze sprzedaży:
    Zapraszamy serdecznie.

     

    Inne rodzaje klientów

    Szkolenia sprzedażowe pozwalają na poznanie wielu rodzajów klientów oraz na przyswojenie sobie odpowiedniego zachowania w czasie rozmowy. Przyjacielski klient nie ma dystansu, uśmiecha się i potakuje, jest nastawiony pozytywnie. Rozmowa z takim klientem jest zazwyczaj bardzo przyjemna, jednak nie oznacza to, że w jej trakcie uzyskamy jakieś konkretne odpowiedzi lub deklaracje. Czasem możemy trafić również na klienta upartego, który nie zmieni raz podjętej decyzji, nawet jeśli wytłumaczymy, że jest ona niekorzystna dla jego interesów i powinien rozważyć skorzystanie z innych produktów lub usług.

    Niezależnie od typu klienta, zawsze obowiązują takie same zasady profesjonalnej obsługi. Pracownik zawsze powinien być pozytywnie nastawiony, uśmiechnięty i uprzejmy. Powinien aktywnie uczestniczyć w rozmowie, słuchać klienta, zadawać pytania zamknięte i otwarte, a także jasno i precyzyjnie formułować swoje argumenty.

     

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.