Jak skutecznie negocjować
Jak skutecznie negocjować? To pytanie z pewnością nie raz sprawiało problem dla wielu osób, które chciały udowodnić słuszność swoich racji. Tak naprawdę umiejętność negocjacji jest bardzo ciężka do nauczenia, gdyż wymaga kontroli nad wieloma czynnikami, nie tylko związanymi z nami samymi, ale także umiejętnością wykorzystania otoczenia, czy też zdolność zrozumienia oponenta. Co więc należy robić by skutecznie negocjować. Do najważniejszych elementów należy odpowiednie – pozytywne – nastawienie, dopiero gdy będziemy mieli dobry stosunek do drugiej strony możemy liczyć na to, że uda nam się porozumieć.
Co więc należy robić by skutecznie negocjować?
Do najważniejszych elementów należy odpowiednie – pozytywne – nastawienie, dopiero gdy będziemy mieli dobry stosunek do drugiej strony możemy liczyć na to, że uda nam się porozumieć. Drugim aspektem jest zdecydowanie.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Chcesz poczuć smak prawdziwych negocjacji? Interesuje Cię jak skutecznie windykować należności? Chcesz poprawić swoje umiejętności negocjacyjne? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe: szkolenia techniki sprzedaży, szkolenie profesjonalna obsługa klienta, szkolenia z negocjacji.
Oczywiście nie są to cechy, które można u siebie bardzo łatwo wyrobić, niemniej jednak dobrze jest nad tym. popracować, tak by przynajmniej sprawiać wrażenie takich osób – to dobrze pływa na rozmówcę.
Ponadto do innych cech jakie powinien posiadać dobry negocjator zaliczamy m. in. umiejętność słuchania, dzięki której będziemy wyłapać i przeanalizować argumenty rozmówcy; zdolność empatii, czyli współczucia i wczucie się w druga stronę – ich potrzeby, korzyści i wady; panowanie nad emocjami – ta ważna cecha zapewni nam kontrole nad naszą mimiką, dzięki czemu nawet jeśli się rozzłościmy, nie będzie tego po nas widać.
Należy także być elastycznym, tak by móc się dostosować do zmieniających się warunków, no i oczywiście znakomicie się przygotować, gdyż to właśnie przygotowanie da nam argumenty przy pomocy których podeprzemy nasze racje.
Należy także pamiętać o komunikacji niewerbalnej, czyli o tym jak siedzimy, mówimy, patrzymy, jakie gesty wykonujemy. Znając to możemy dużo się dowiedzieć o naszym rozmówcy.
Windykacja należności
Klient, który nie płaci zwykle ma wiele długów. Od doboru właściwych technik zależy komu zapłaci najpierw. Nauczymy Cię technik z najwyższej półki perswazyjnej – od…Negocjacje w biznesie
Każda duża zmiana na rynku to z jednej strony presja na cyfry, a z drugiej ogromna szansa. Szansa dla wszystkich tych, którzy w porę zrozumieją,…Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















