Wówczas nie jesteśmy pewni czy będzie zainteresowany rozmową z nami, naszą ofertą, czy nawet kupieniem tego w danym momencie.
Dla wielu jest zaletą, ponieważ nie czujemy stresu przed spotkaniem. Rozmowa prowadzona jest na luzie, spokojnie, bez zbędnych emocji. Sprzedawcy często nie lubią rozmów przez telefon, głównie z klientami, którzy się tego nie spodziewają, ponieważ boją się odrzucenia. Dlatego warto skorzystać z wielu ciekawych technik i strategii, które pozwolą nam na swobodniejsze dzwonienie. Głównym elementem jest dobry nastrój,.
Pamiętaj, że uśmiech słuchać przez słuchawkę, co bardzo pozytywnie wpływa na klienta. Konsument będzie wolał usłyszeć energiczny, pozytywny głos, nić monotonny bełkot, który będzie doprowadzał do senności. Ważna jest także pora w której wykonujemy telefon. Słyszymy, że najlepiej telefon wykonać do godzin południowych. Wówczas klient nie jest jeszcze za bardzo zmęczony i rozdrażniony, co wiąże się z większą chęcią rozmowy.
Wzmocnij wiarę w swoje umiejętności negocjacji. Zostan skuteczniejszym sprzedawcą. Opracuj najlepsze strategie sprzedaży. Zobacz jakie szkolenia sprzedażowe mamy dla Ciebie:
Zaufaj firmie szkoleniowej roku!
Ważnym elementem jest również poznanie naszego potencjalnego klienta. Można wcześniej poszukać w Internecie, w ogłoszeniach co potrzebuje dana firma. Pamiętajmy, że to nie my tu jesteśmy ważni tylko biznes naszego konsumenta. Dlatego warto skupić się na rozmowie z klientem, by móc zaproponować najlepszą dla niego ofertę. Ważnym szczegółem jest również przykucie uwagi już na samym początku rozmowy.
Wstęp powinien zawierać przedstawienie się, firmę, krótką informację o kliencie, korzyści jakie może osiągnąć klient, oraz szybkie przejście do pytań. Początek powinien być szybki, płynny be zbędnych słów, które mogą zniechęcić klienta. Przejście do pytań jest "poprawne politycznie", więc nie obawiajmy się, że w ten sposób wywieramy presje, bądź jesteśmy zbyt nachalni. Często zdarzają się sytuacje, że dodzwaniamy się do sekretarki szefa. pamiętajmy, że musi być przyjacielem nie wrogiem.
Rozmawiajmy z ta osobą jak z osobą decydującą, przedstawmy najlepsze korzyści. Musimy przedstawiać jak najwięcej powodów, dzięki którym dopuści nas do szefa i będziemy mogli dokonać sprzedaży produktu. Kolejnym ważnym elementem podczas rozmów są obiekcje i wymówki klienta. Dla sprzedawcy jest to najlepszy moment i okazja do zadawania pytań. Pamiętajmy, że sprzedaż przez telefon może być interesująca i przyjemna.