Czas to pieniądz – brzmi słynne powiedzenie, które w dzisiejszych szybkich czasach jest jeszcze bardziej aktualne. Czas, jak pieniądze, może trwonić lub oszczędzać, a każdy chciałby go mieć jak najwięcej: na pracę, na hobby, dla rodziny. Nie można wydłużyć doby, dołożyć do dnia kilka godzin, ale można skutecznie zarządzać swoim czasem. Istnieją pewne metody jak efektywnie wykorzystywać swój czas, wystarczy wprowadzić kilka zwyczajów do swojej dziennej rutyny, alby lepiej organizować sobie czas zarówno w pracy, jak i życiu prywatnym.
Klucz do zarządzania czasu
Oczywiście istnieje kilka kluczowych uniwersalnych zasad, które pozwalają oszczędzać czas. Podstawowa sprawa to planowanie i organizacja dnia. W tworzeniu planu dziennego czy tygodniowego należy oddzielić sprawy ważne od nieistotnych, które odrywają nas od priorytetów i „kradną czas”.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Wykorzystaj najlepiej jeden z podstawowych zasobów w firmie, którym jest czas. Dowiedz się jak zarządzać swoim czasem tak by pracować efektywnie, a jednocześnie minimalizować wydatkowanie energii. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą szkoleń otwartych z zakresu efektywności osobistej:
Jeśli problemem jest brak czasu to w pierwszej kolejności trzeba skupić się na obowiązkach, a dopiero później na przyjemnościach.
Walcz ze złodziejami czasu
Kolejną kwestia jest uświadomienie sobie co przeszkadza nam w realizacji codziennych zadań. Jeśli mamy tylko 8 godzin na obowiązki służbowe należy ten czas zoptymalizować, pozbyć się działań nieefektywnych. Przerywanie rozpoczętych zadań, odkładanie spraw na później, brak ścisłych terminów i jasnych celów, multi zadaniowość (skakanie z tematu na temat), oczekiwanie, lekceważenie czynności rutynowych to największe pożeracze czasu, które nie przynoszą żadnych korzyści.
Świadomość i samodyscyplina
Wydawać by się mogło, że opisane powyżej kwestie to banały i oczywistości. Najtrudniej jednak je sobie uświadomić, przeanalizować swój rozkład dnia i nawyki. Kolejny krok to walka z nimi. Istnieje szereg skutecznych metod zarządzania czasem, niestety nie są one uniwersalne. To co sprawdza się u jednych, może nie sprawdzić się u innych osób, w odmiennym środowisku.
Coraz więcej uwagi dziś przykłada się do efektywnego gospodarowania swoją pracą. Wiele firm kładzie nacisk na umiejętność zarządzania czasem. Szkolenie organizowane dla swoich pracowników mają przynieść wymierne korzyści – maja pozwolić na osiąganie lepszych wyników w standardowym czasie.