Jest to problem, który napotyka wielu przedsiębiorców, zwłaszcza tych, którzy działają w środowisku wysoce konkurencyjnym. Podstawą ich przychodów jest sprzedaż produktów i płynąca z nich marża. Jednak jak pozyskać klientów, kiedy rywale są w stanie obniżyć cenę do akceptowalnego przez konsumenta poziomu?
Co powinniśmy zrobić, żeby zyskać klientów?
Powinniśmy przede wszystkim budować z nimi wiążące relacje, wychodzić im naprzeciw, dowiadywać się, dlaczego nie są zainteresowani produktem, zmniejszać czas oczekiwania na produkt, udzielać się w mediach społecznościowych, być życzliwym i pomocnym poprzez publikowanie za darmo wartościowych treści.
Dodatkowymi zaletami będzie, jeżeli będziemy posiadali partnerów, którzy będą chcieli sprzedawcą bądź promować nasze produkty i usługi, a także budować markę dostępnymi środkami przekazu.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jakie są kluczowe techniki dla każdego etapu procesu sprzedaży? Jak wpływać na proces negocjacji? Jak działać w sposób taki, by konsumenci i klienci utożsamili się z produktem? ak zachować się w ostatniej fazie sprzedaży? Sprawdź nasze szkolenia:
Co jeszcze możemy zrobić?
Chwalić się swoimi osiągnięciami, pozytywnymi opiniami klientów, którzy już zdążyli wypróbować nasz produkt i podzielili się opinią (możemy o nią spytać w po sprzedażowym kontakcie albo zachęcić do udziału w ankiecie). Będzie to miało duży wpływ na uczucia potencjalnych klientów, którzy z całą pewnością zasugerują się pozytywnymi wrażeniami innych, odnajdując wśród nich własne wątpliwości, które mogą być rozwiązane.
Warto też zainteresować się zagadnieniami copywritingu, landing page i przede wszystkim powierzyć interesy naszej firmy profesjonalnemu przedsiębiorstwu zajmującemu się promocją na szerszą skalę z wykorzystaniem fachowych narzędzi. W ten sposób będziemy mieli pewność, że dotrzemy do większego grona konsumentów. Powinniśmy także zadbać o to, aby być liderem wśród opiniodawców, ponieważ właśnie to stanowi główną siłę w pozyskiwaniu nowych i zatrzymywaniu stałych klientów.
Na każde wątpliwości starać się dopowiadać, proponując rozwiązania, a w przypadku niejasności starać się je jak najszybciej rozwiązać, ponieważ szybka decyzja może sprawić, że nie pozwolimy naszej konkurencji na to samo, a jednocześnie zyskamy w oczach naszych klientów, poprzez szczere intencje i prawdziwą, nie wymuszą chęć niesienia wsparcia i odpowiadania na potrzebny.