Komunikacja interpersonalna szkolenie
Komunikacja interpersonalna to pojęcie, które coraz częściej przewija się przez tematykę szkoleń biznesowych. Kładzie się na nią coraz większy nacisk, wierząc w to, że dzięki odpowiedniej komunikacji można uniknąć wielu błędów, a tym samym generować coraz większe zyski.

Komunikacja interpersonalna to pojęcie, które coraz częściej przewija się przez tematykę szkoleń biznesowych. Kładzie się na nią coraz większy nacisk, wierząc w to, że dzięki odpowiedniej komunikacji można uniknąć wielu błędów, a tym samym generować coraz większe zyski. Czym właściwie ona jest i dlaczego jest tak ważna w dzisiejszym świecie?
Co to właściwie jest komunikacja interpersonalna?
Komunikacja interpersonalna jest to proces, w którym pomiędzy dwoma osobami zachodzi wymiana informacji. Co ważne, na proces ten składa się komunikacja werbalna jak i niewerbalna. Jak łatwo się można domyślić, komunikacja werbalna jest to wszystko to co się mówi, z kolei na komunikację niewerbalną składa się mimika twarzy, gesty oraz postawa ciała. Efektywna komunikacja bez wątpienia jest kluczem do sukcesu w biznesie, bowiem procesy komunikacyjne odbywają się niemal bez przerwy – zarówno wewnątrz firmy jak i w kontaktach zewnętrznych. Osoby, które wiedzą w jaki sposób efektywnie komunikować się w otoczeniu znacznie szybciej awansują na kolejne szczeble kariery zawodowej. Komunikacja jest także powiązana z zachowaniami asertywnymi, które warto sobie przyswoić po to, aby móc pełną piersią pokochać to, co się robi.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Poznaj nasze szkolenia interpersonalne. Dowiedz się jak zwiększyć swoją efektywność osobistą, jak być wielozadaniowym, jak komunikować się z innymi w firmie, jak zarządzać sobą efektywnie.
Zapraszamy.
Komunikacja interpersonalna szkolenie
Na terenie całego kraju organizowane są szkolenia z efektywnej komunikacji interpersonalnej. Posiadają one bardzo rozbudowany program uwzględniający najważniejsze aspekty niezbędne w działalności biznesowej, takie jak na przykład podstawy budowania wizerunku, umiejętność jasnego formułowania myśli czy zasady przekazu komunikatu. Dzięki zdobytej wiedzy można uniknąć wielu nieporozumień w życiu zawodowym. Znacznie prostsze staje się także budowanie pozytywnych relacji zarówno z innymi pracownikami jak i z klientami. Nie do przecenienia są także umiejętności związane z zarządzaniem własnymi emocjami i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych. Nawet dwudniowe szkolenie potrafi zrewolucjonizować podejście do procesu komunikacji wyrabiając u uczestników pozytywne wzorce zachowań, które utrwalane są poprzez szereg ćwiczeń warsztatowych.
Skończyły się już czasy, kiedy to pracownicy mieli w firmie tylko do wykonania swój kawałek pracy i tylko z niego byli rozliczani. Aktualnie, obok oczywiście twardych mierników, ocenie podlegają także stosunki panujące pomiędzy współpracownikami. Do głosu coraz częściej dochodzi bowiem model zarządzania, w którym stawia się także na człowieka i na to jak on w danej społeczności i strukturze funkcjonuje.
Zdarzają się przypadki, że udało się zatrudnić bardzo dobrego specjalistę.
Ma on zarówno odpowiednie doświadczenie, przy tym wpisuje się w budżet wynagrodzenia. Po prostu bajka. Ale po kilkunastu dniach pracy, czasem już po upływie okresu próbnego coś przestaje działać tak jak powinno. Pojawiają się pierwsze rysy. Nowy pracownik albo zostaje odrzucony przez grupę współpracowników, albo sam sprawia, że grupa zaczyna działać dysfunkcyjnie. Co w takiej sytuacji robić?
Opcja, którą można wybrać zależy w dużej mierze od tego, jak cennym dla nas pracownikiem jest dana osoba.
Jeżeli możemy sobie pozwolić na rozwiązanie z nim pracy najprostszym wyjściem będzie wręczenie mu wypowiedzenia (zwłaszcza w przypadku, gdy to on jest odpowiedzialny za powstanie konfliktu). Jeżeli jednak jest dla pracodawcy cennym nabytkiem należałoby rozważyć interwencję i próbę zażegnania konfliktu.
Często przyczyną problemów bywa nieodpowiednia komunikacja interpersonalna. Szkolenie, które pomoże rozwinąć te umiejętności, zwłaszcza w grupie, która i nie potrafi się dograć może przynieść zaskakująco dobre rezultaty. Nie ulega bowiem wątpliwościom, że częstym podłożem nieporozumień są zwyczajnie błędy popełniane na poziomie wzajemnej wymiany informacji.
Pamiętać należy także, że zdarzają się przypadki kiedy nowa osoba jest odrzucana przez grupę, bo widzi w niej zagrożenie, lub też stworzyła swego rodzaju klikę i nie chce nikogo więcej do niej dopuścić. Co zrobić w takiej sytuacji?
Z pewnością z korzyścią dla firmy będzie taką klikę rozbić. Jeżeli to możliwe to poprzydzielać pracowników do nowych zespołów, a najbardziej oporne jednostki niestety zwolnić. Czemu? Ponieważ takie zawiązane kliki są niezwykle demotywujące dla reszty firmy, ponadto mogą także podkopywać autorytet samego szefa.
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą – na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie…Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















