Komunikacja interpersonalna szkolenie

Komunikacja interpersonalna to pojęcie, które coraz częściej przewija się przez tematykę szkoleń biznesowych. Kładzie się na nią coraz większy nacisk, wierząc w to, że dzięki odpowiedniej komunikacji można uniknąć wielu błędów, a tym samym generować coraz większe zyski. 

Gamma - Komunikacja interpersonalna szkolenie

     

    Komunikacja interpersonalna to pojęcie, które coraz częściej przewija się przez tematykę szkoleń biznesowych. Kładzie się na nią coraz większy nacisk, wierząc w to, że dzięki odpowiedniej komunikacji można uniknąć wielu błędów, a tym samym generować coraz większe zyski. Czym właściwie ona jest i dlaczego jest tak ważna w dzisiejszym świecie?

    Co to właściwie jest komunikacja interpersonalna?

    Komunikacja interpersonalna jest to proces, w którym pomiędzy dwoma osobami zachodzi wymiana informacji. Co ważne, na proces ten składa się komunikacja werbalna jak i niewerbalna. Jak łatwo się można domyślić, komunikacja werbalna jest to wszystko to co się mówi, z kolei na komunikację niewerbalną składa się mimika twarzy, gesty oraz postawa ciała. Efektywna komunikacja bez wątpienia jest kluczem do sukcesu w biznesie, bowiem procesy komunikacyjne odbywają się niemal bez przerwy – zarówno wewnątrz firmy jak i w kontaktach zewnętrznych. Osoby, które wiedzą w jaki sposób efektywnie komunikować się w otoczeniu znacznie szybciej awansują na kolejne szczeble kariery zawodowej. Komunikacja jest także powiązana z zachowaniami asertywnymi, które warto sobie przyswoić po to, aby móc pełną piersią pokochać to, co się robi.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Poznaj nasze szkolenia interpersonalne. Dowiedz się jak zwiększyć swoją efektywność osobistą, jak być wielozadaniowym, jak komunikować się z innymi w firmie, jak zarządzać sobą efektywnie.

    Zapraszamy.

    Komunikacja interpersonalna szkolenie

    Na terenie całego kraju organizowane są szkolenia z efektywnej komunikacji interpersonalnej. Posiadają one bardzo rozbudowany program uwzględniający najważniejsze aspekty niezbędne w działalności biznesowej, takie jak na przykład podstawy budowania wizerunku, umiejętność jasnego formułowania myśli czy zasady przekazu komunikatu. Dzięki zdobytej wiedzy można uniknąć wielu nieporozumień w życiu zawodowym. Znacznie prostsze staje się także budowanie pozytywnych relacji zarówno z innymi pracownikami jak i z klientami. Nie do przecenienia są także umiejętności związane z zarządzaniem własnymi emocjami i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych. Nawet dwudniowe szkolenie potrafi zrewolucjonizować podejście do procesu komunikacji wyrabiając u uczestników pozytywne wzorce zachowań, które utrwalane są poprzez szereg ćwiczeń warsztatowych.


    Skończyły się już czasy, kiedy to pracownicy mieli w firmie tylko do wykonania swój kawałek pracy i tylko z niego byli rozliczani.
    Aktualnie, obok oczywiście twardych mierników, ocenie podlegają także stosunki panujące pomiędzy współpracownikami. Do głosu coraz częściej dochodzi bowiem model zarządzania, w którym stawia się także na człowieka i na to jak on w danej społeczności i strukturze funkcjonuje.

    Zdarzają się przypadki, że udało się zatrudnić bardzo dobrego specjalistę.

    Ma on zarówno odpowiednie doświadczenie, przy tym wpisuje się w budżet wynagrodzenia. Po prostu bajka. Ale po kilkunastu dniach pracy, czasem już po upływie okresu próbnego coś przestaje działać tak jak powinno. Pojawiają się pierwsze rysy. Nowy pracownik albo zostaje odrzucony przez grupę współpracowników, albo sam sprawia, że grupa zaczyna działać dysfunkcyjnie. Co w takiej sytuacji robić?

    Opcja, którą można wybrać zależy w dużej mierze od tego, jak cennym dla nas pracownikiem jest dana osoba.

    Jeżeli możemy sobie pozwolić na rozwiązanie z nim pracy najprostszym wyjściem będzie wręczenie mu wypowiedzenia (zwłaszcza w przypadku, gdy to on jest odpowiedzialny za powstanie konfliktu). Jeżeli jednak jest dla pracodawcy cennym nabytkiem należałoby rozważyć interwencję i próbę zażegnania konfliktu.

    Często przyczyną problemów bywa nieodpowiednia komunikacja interpersonalna. Szkolenie, które pomoże rozwinąć te umiejętności, zwłaszcza w grupie, która i nie potrafi się dograć może przynieść zaskakująco dobre rezultaty. Nie ulega bowiem wątpliwościom, że częstym podłożem nieporozumień są zwyczajnie błędy popełniane na poziomie wzajemnej wymiany informacji.

    Pamiętać należy także, że zdarzają się przypadki kiedy nowa osoba jest odrzucana przez grupę, bo widzi w niej zagrożenie, lub też stworzyła swego rodzaju klikę i nie chce nikogo więcej do niej dopuścić. Co zrobić w takiej sytuacji?

    Z pewnością z korzyścią dla firmy będzie taką klikę rozbić. Jeżeli to możliwe to poprzydzielać pracowników do nowych zespołów, a najbardziej oporne jednostki niestety zwolnić. Czemu? Ponieważ takie zawiązane kliki są niezwykle demotywujące dla reszty firmy, ponadto mogą także podkopywać autorytet samego szefa.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025