Konflikt w pracy - nie taki straszny, jak go malują

Konflikt wydaje nam się bardzo negatywnym zjawiskiem, który w dodatku pojawia się w najmniej oczekiwanym momencie, niszczy zespół i skutkuje pogorszeniem atmosfery w pracy. W rzeczywistości to, w jaki sposób oddziałuje konflikt, zależy przede wszystkim od sposobu jego rozwiązania oraz tego, czy lider zaangażował się w próby załagodzenia sytuacji.

Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
szkolenie na zamówienie
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą - na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie sporów w sposób konstruktywny, bez szkody dla relacji. Zapraszamy na szkolenie z asertywności i technik rozwiązywania konfliktów.
Szkolenia komputerowe
PRAKTYCZNE WARSZTATY USPRAWNIAJĄCE PRACĘ W PROGRAMACH Excel, Word, Outlook
Nasze szkolenie Excel , uczy jak używać funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasne nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już w pracy. Poziom szkolenia z Excela dopasowujemy do grupy oraz tego w jaki sposób wykorzystują arkusz w swojej pracy.
 
Konflikt wydaje nam się bardzo negatywnym zjawiskiem, który w dodatku pojawia się w najmniej oczekiwanym momencie, niszczy zespół i skutkuje pogorszeniem atmosfery w pracy. W rzeczywistości to, w jaki sposób oddziałuje konflikt, zależy przede wszystkim od sposobu jego rozwiązania oraz tego, czy lider zaangażował się w próby załagodzenia sytuacji.

Konflikt - funkcje i znaczenie

Większość osób myśli, że konflikt posiada jedynie negatywne skutki. Jednak to właśnie konflikt - czyli sytuacja sporna, w której dwie strony mają odmienne zdanie i argumenty - jest momentem, w którym każdy zespół może najbardziej się rozwijać.

Po pierwsze konflikt jest oznaką tego, że członkowie zespołu nie boją się wyrazić swojego zdania i postawić na swoim - to szczególnie ważna cecha, która umożliwia skuteczną i efektywną pracę oraz wykonywanie nawet najbardziej nierealnych zmian w organizacji. Z drugiej zaś konflikt jest momentem, w którym możemy my - menedżerowie - spojrzeć na dany problem z kilku perspektyw.

Jak rozwiązać konflikt w zespole?

Podstawą efektywnej pracy zespołu jest skuteczna komunikacja. Poznaj zasady i narzędzia ułatwiające komunikację. Odważniej i efektywniej buduj relacje biznesowe. Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniach: komunikacja w biznesie szkolenie, szkolenie z asertywności, team building.
Rozwiązywanie konfliktów w zespole wymaga wiedzy, doświadczenia oraz umiejętności społecznych. Lider powinien wcielać się w rolę mediatora, który nie przyznaje racji żadnej ze stron, a jedynie proponuje rozwiązania i sposoby, które mogą udowodnić rację jednej osoby. Dlaczego tak ważny jest brak zaangażowania w sprawę? Gdy lider postawi się za którąś ze stron (o ile oczywiście konflikt nie dotyczy sytuacji, w której jedna osoba zawiniła) może sprawić, że przyszłe konflikty będą pozostawały w ukryciu, przez co trudniej je będzie zauważyć i rozwiązać.

Istnieje wiele gotowych opracowań i narzędzi, które umożliwiają sprawne i skuteczne rozwiązywanie konfliktów. Każdy lider z pewnością powinien sobie zdawać sprawę z dostępności tego typu rozwiązań, dzięki czemu może działać sprawniej i szybciej oraz stale zapewniać bezpieczną i przyjemną atmosferę, w której jedyne występujące konflikty są natury zawodowej i prowadzą do nowych pomysłów, dzięki którym całe przedsiębiorstwo będzie szybciej się rozwijać.

Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
szkolenie zamknięte
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
Konflikty jawne i niejawne są codziennością. Postawa asertywna pozwala przeciwdziałać części z nich. Techniki rozwiązywania konfliktów sprawią, że powstały spór zostanie rozwiązany w sposób konstruktywny, bez nadmiernych kosztów psychologicznych. Zapraszamy na szkolenie asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów.
Szkolenia zamknięte: Efektywność osobista
Pozwalamy opuścić strefę komfortu w bezpieczny sposób i rozwinąć umiejętności
Szkolenia w tym obszarze eksplorują zarówno sferę zawodową jak i prywatną - w duchu life work  balanced. Moduły zaprojektowane są w taki sposób, aby uczestnicy budowali w sobie silną motywację do wprowadzenia zmiany i utrzymania jej na tyle długo by utrwaliła się na dobre. Zapraszamy - szkolenia z efektywności osobistej.
Już niedługo:
Charyzmatyczny lider - trening zarządzania i kreowania własnego autorytetu
Zobacz szkolenia powiązane z tematem artykułu:
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE/SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE/SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Przejdź do działu strefy wiedzy

WikiGamma
Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy
Gamma Q&A
Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR
Artykuły eksperckie
Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi
Wideo
WikiGamma w formacie video
Recenzje, Stanowiska pracy
Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów
Artykuły, Artykuły cd.
Standardowe informacje z obszaru szkoleń

Najbardziej poczytne materiały WikiGamma:

Szanowni Państwo! Od momentu powstania, metodyki zwinne zyskują coraz większą popularność w różnych dziedzinach biznesu, wspierając organizacje z niemal wszystkich branży w sprawnym zarządzaniu projektami oraz codziennymi działaniami w takich obszarach, jak: informatyka, strategia, komunikacja, sprzedaż, marketing oraz HR. Metodyki Agile umożliwiają efektywne i szybkie budowanie wartościowych rozwiązań wysokiej jakości, wspierają usprawnianie procesów i rozwój kompetencji w zespołach wytwórczych dzięki koncentracji takich koncepcji, jak: inspekcja, adaptacja, ciągłe doskonalenie czy samoorganizacja, bez których żadna firma chcąca działać w dynamicznym środowisku nie jest w stanie budować przewagi rynkowej.
Główną przyczyną, dla której firmy i organizacje decydują się podnieść kompetencje swoich pracowników w obszarze zarządzania projektami jest dynamika otaczającego nas świata. Kapryśna ekonomia, skracające się cykle produkcyjne, zmiany technologiczne, polityczne, prawne, demograficzne i kulturowe kształtują coraz wyższe oczekiwania klientów.
Grywalizacja lub gamifikacja to w Polsce stosunkowo młoda forma motywowania określonych grup m.in. takich jak zespół sprzedażowy, dział IT lub HR czy studenci i uczestnicy szkoleń, działających we wspólnym celu. Aby odczarować nieco ten temat dobrze jest przyjrzeć się mu od podstaw.
Rynek pracy staje się rynkiem pracownika, rotacja pracowników stale rośnie. Stare metody zarządzania tracą na efektywności i współcześni menadżerowie stają przed koniecznością wypracowania nowych modeli, dostosowanych do nowej rzeczywistości. Te wyzwania to coś, do czego warto się przyzwyczaić, bo millenialsi niedługo będą dominującą grupą pokoleniową na rynku pracy.
Sukces firmy zależy od ludzi w niej pracujących, a kluczowi pracownicy mają kluczowe znaczenie dla tego sukcesu, zwłaszcza w perspektywie długoterminowej.
Szanowni Państwo! Model mocnych stron Gallupa jest dzisiaj tak aktualny jak nigdy wcześniej. Zmiany pokoleniowe, motywacja 3.0 , tzw. rynek pracownika oraz poszukiwanie rozwiązań HR-owych, które jednocześnie podnoszą efektywność organizacji i satysfakcję pracowników z wykonywanej pracy – wszystkie te zjawiska stanowią ogromne wyzwania dla działów HR w Polsce i na świecie. Praca na talentach i mocnych stronach wg metodologii Gallupa na pewno pomaga zamienić wyzwania w rezultaty. Życzymy owocnej lektury! Zespół Gamma

Kolejne artykuły

Każdy z nas doświadczył wielu sytuacji stresowych w miejscu pracy. Większość osób spotkała się z wyjątkowo trudnym klientem lub zdarzeniem, które wyprowadziło nas z równowagi. Ludzie radzą sobie z emocjami w różny sposób - niestety, część nie potrafi zapanować nad agresją. W przypadku sytuacji biznesowych nie dochodzi zwykle do bójek lub rękoczynów, jednak agresja słowna może prowadzić do równie poważnych konfliktów, a nawet zwolnień.
Bycie dobrym słuchaczem jest zawsze w cenie - nie tylko w sytuacjach prywatnych, kiedy chcemy być dobrym małżonkiem, rodzicem i przyjacielem, ale również w trakcie wypełniania obowiązków służbowych. Od naszego zaangażowania w rozmowę zależeć może pomyślny przebieg transakcji, skutek negocjacji i nawiązywanie relacji ze współpracownikami. Słuchanie empatyczne jest rodzajem komunikacji, w którą się angażujemy całym sobą i staramy dojść do porozumienia z drugą stroną dialogu. Brzmi banalnie, prawda?
Autorytet musi posiadać wiele cech osobowości, ogromną wiedzę tematyczną oraz szereg kompetencji. Autorytet to lider i przywódca, osoba godna zaufana, z ogromnym doświadczeniem, które stawia go na miejscu specjalisty. Rolą autorytetu jest łączenie ludzi, przekazywanie im wiedzy i doświadczenia, bycie na szczycie pewnego zgrupowania, dla którego świeci przykładem. Z pewnością każdy szef chciałby być również autorytetem dla swoich pracowników - wielu jednak nie wie, jak się nim stać.
Poczucie wyższości posiada liczne synonimy, do których można zaliczyć m. in. ułomność, czy też przypadłość, słabość lub, niedoskonałość. Jest to swego rodzaju cecha psychiczna, która bardzo powiązana jest z dumą. W aspekcie życie codziennego jest ona często spotykana, niemniej jednak nie unikają jej także przedsiębiorstwa, a w szczególności osoby na wysokich stanowiskach, piastujących, jak i posiadających władzę.
Każde przedsiębiorstwo chce posiadać jak najlepiej wyszkolonych i jak najbardziej doświadczonych pracowników. W efekcie podejmuje się kroki dążące do pozyskania albo tak dobrych pracowników bezpośrednio z rynku, bądź też stara si e ich wyszkolić, wysyłając w ramach wykonywanych czynności na kursy lub szkolenia doszkalające. Niemniej jednak mało który pracownik zdaje sobie sprawę z faktu, jak ważne dla pracodawcy jest określenie, czy dane szkolenie miała jakiś korzystny wpływ na pracownika. 
Obecny artykuł
Konflikt w pracy - nie taki straszny, jak go malują
Następny artykuł

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach:
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550,
biuro@projektgamma.pl
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
 ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.