Znajomość odpowiednich technik pozwoli nie tylko na zadowolenie obsługiwanych osób ale także poszerzyć bazę klientów i przynieść dodatkowo dochody. Dobrą drogą do poznania tajników sukcesu najlepszych w branży są niewątpliwie szkolenia sprzedażowe, które najzdolniejszych uczynią po prostu najbogatszymi.
Pierwszym pytaniem przed jakim staje każda osoba prowadząca swoją działalność w oparciu o kontakt z klientem jest pytanie, kim tak naprawdę jest ten mityczny klient. W najprostszym ujęciu jest to osoba, z którą połączy nas relacja oparta na transakcji zakupu sprzedaży. Jest to jednak bardzo zawężająca definicja, która stosowana w praktyce nie będzie przynosić oczekiwanych rezultatów. Bowiem nawet najlepsza obsługa tylko tych osób, które akurat zdecydowały się coś od nas nabyć może prowadzić do zamykanie się bazy klientów i co z tego wynika, ograniczania dochodu. Dlatego, chcąc cieszyć się z szerokiego i stale rosnącego grona klientów warto zapamiętać, że klientem jest każdy i wszyscy.
/p>
Gamma - firma szkoleniowa roku w rankingu Gazety Finansowej. Oferujemy szkolenia menadżerskie i sprzedażowe np:
i inne. Zapoznaj się z nimi. Zapraszamy.
/p>
Choć może się wydawać to dość szokujące to pod definicją klienta należy umieszczać nie tylko osoby, z którymi bezpośrednio prowadzimy interesy, ale także wszystkie te osoby, z którymi takie interakcje mogą mieć miejsce. Dlaczego tak szeroko? Z bardzo prostego powodu, wszystkie osoby, które w taki czy inny sposób znajdują się wokół danego biznesu są zwyczajnie potencjalnymi klientami. To właśnie to grono tworzy środowisko, które ostatecznie przesądza o sukcesie danej firmy.
Ponadto trzeba pamiętać o jeszcze innej istotnej kwestii – każdy biznes, czy to będzie sklep z warzywami, czy usługi wykańczania wnętrz obok podstawowej działalności, która wymaga klientów generuje także potrzeby, które mogą być zaspokajane przez innych klientów. Na przykład obsługi księgowe, prawne, czy choćby dostarczanie codziennych kanapek. Wszyscy oni razem i każdy z osobna jest potencjalny klientem.
Dlatego też, na przyszłość, warto zapamiętać, że dobrze obsłużony klient to gwarancja tego, że do nas wróci. Dobrze obsłużony potencjalny klient, to pewność, że może ona do nas przyjść i przyciągnąć ze sobą innych. Dodatkowo warto zwracać uwagę na to, jaką opinię o naszych usługach wyniesie nasz kontrahent. W świecie, gdzie wszystko można znaleźć w Internecie jest to ogromnie ważne.