Lejek sprzedażowy, metoda lejka w sprzedaży

Technik sprzedażowych jest bardzo dużo i pojawia się ich coraz więcej. Każdy sprzedawca, któremu zależy na sukcesie, powinien stopniowo nauczyć się jak najwięcej z nich.

zdjęcie - (the_title())

Lejek sprzedażowy - Metoda lejka w sprzedaży


Jedną z najpopularniejszych jest tak zwany lejek sprzedażowy. Na czym to polega?

Otóż lejek sprzedażowy jest dość rozbudowaną techniką, ale zarazem bardzo skuteczną. Przede wszystkim służy ona do tego, aby zrobić pozycjonowanie klientów, czyli określić kto ile i za ile może kupić. W ten sposób grupujemy potencjalnych klientów na tych, którzy kupują tanie produkty i na tych, którzy nie boją się wysokich cen. Dzięki temu wiemy ile możemy zyskać sprzedając danej osobie jakiś produkt.

Na czym polega technika lejka sprzedażowego? Otóż przede wszystkim opiera się ona na zadawaniu klientowi różnych pytań, z których każde musi mieć konkretny cel. Chodzi tu głównie o to, aby zadawać takie pytania, które będą coraz bardziej zawężały ich obszar.

Przypomina to rzeczywiście uzyskiwanie lejka. Na początku muszą to być pytania bardzo ogólne, a dopiero później dokładne, dostosowane do klienta i jego potrzeb. Na końcu powinno osiągnąć się odpowiedź na to, czego dokładnie dana osoba poszukuje, jakie cechy i funkcje powinna mieć rzecz, którą chcą kupić. W ten sposób klient całkiem nieświadomie podpowiada nam, w jaki sposób przedstawić mu ofertę, co zaproponować, o czym powiedzieć. Jeśli odpowiednio będziemy zadawali pytania to naprawdę dowiemy się prawie wszystkiego.

Jeśli chodzi o lejek sprzedażowy to bardzo istotne jest to, aby mieć bezpośredni kontakt z klientem. Najlepsza jest rozmowa prosto w oczy, kiedy to doskonale widzimy reakcje klienta, a oprócz tego możemy wiele zdziałać swoją mową ciała. Wrażenie wizualne także jest bardzo ważne. Najlepsze w tym przypadku będą handlowe spotkania lub też sprzedaż w sklepie, salonie, firmie. Oczywiście technika ta nadaje się również do sprzedaży telefonicznej, ale wymaga ogromnych umiejętności od sprzedającego.

Przez telefon naprawdę ciężko jest wypaść naturalnie i wywołać dobre wrażenie. Pozwala to jednak reagować na każdą odpowiedź klienta, ale zawsze istnieje ryzyko, że ten zwyczajnie nas zbędzie i np. się rozłączy. Niektórzy decydują się także na zastosowanie lejka sprzedażowego na swoich stronach internetowych oraz za pomocą maili. Nie jest to wówczas typowy rodzaj tej metody i nie osiąga się aż takiej skuteczności jak w przypadku bezpośredniego kontaktu z klientem, ale nie można też powiedzieć, że nie przynosi żadnych efektów.

Nie chcesz popełniać błędów w komunikacji? Szukasz szkoleń uczących jak rozmawiać z klientem lub pracownikiem? Zobacz nasze szkolenia z komunikacji. Zobacz rónież szkolenia interpersonalne, szkolenia managerskie i szkolenia sprzedażowe oferowanie przez nas. Gamma - firma szkoleniowa roku.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.