Lejek sprzedażowy, metoda lejka w sprzedaży

Technik sprzedażowych jest bardzo dużo i pojawia się ich coraz więcej. Każdy sprzedawca, któremu zależy na sukcesie, powinien stopniowo nauczyć się jak najwięcej z nich.

6 lipca 2017
zdjęcie - Lejek sprzedażowy, metoda lejka w sprzedaży

Lejek sprzedażowy - Metoda lejka w sprzedaży


Jedną z najpopularniejszych jest tak zwany lejek sprzedażowy. Na czym to polega?

Otóż lejek sprzedażowy jest dość rozbudowaną techniką, ale zarazem bardzo skuteczną. Przede wszystkim służy ona do tego, aby zrobić pozycjonowanie klientów, czyli określić kto ile i za ile może kupić. W ten sposób grupujemy potencjalnych klientów na tych, którzy kupują tanie produkty i na tych, którzy nie boją się wysokich cen. Dzięki temu wiemy ile możemy zyskać sprzedając danej osobie jakiś produkt.

Na czym polega technika lejka sprzedażowego? Otóż przede wszystkim opiera się ona na zadawaniu klientowi różnych pytań, z których każde musi mieć konkretny cel. Chodzi tu głównie o to, aby zadawać takie pytania, które będą coraz bardziej zawężały ich obszar.

Przypomina to rzeczywiście uzyskiwanie lejka. Na początku muszą to być pytania bardzo ogólne, a dopiero później dokładne, dostosowane do klienta i jego potrzeb. Na końcu powinno osiągnąć się odpowiedź na to, czego dokładnie dana osoba poszukuje, jakie cechy i funkcje powinna mieć rzecz, którą chcą kupić. W ten sposób klient całkiem nieświadomie podpowiada nam, w jaki sposób przedstawić mu ofertę, co zaproponować, o czym powiedzieć. Jeśli odpowiednio będziemy zadawali pytania to naprawdę dowiemy się prawie wszystkiego.

Jeśli chodzi o lejek sprzedażowy to bardzo istotne jest to, aby mieć bezpośredni kontakt z klientem. Najlepsza jest rozmowa prosto w oczy, kiedy to doskonale widzimy reakcje klienta, a oprócz tego możemy wiele zdziałać swoją mową ciała. Wrażenie wizualne także jest bardzo ważne. Najlepsze w tym przypadku będą handlowe spotkania lub też sprzedaż w sklepie, salonie, firmie. Oczywiście technika ta nadaje się również do sprzedaży telefonicznej, ale wymaga ogromnych umiejętności od sprzedającego.

Przez telefon naprawdę ciężko jest wypaść naturalnie i wywołać dobre wrażenie. Pozwala to jednak reagować na każdą odpowiedź klienta, ale zawsze istnieje ryzyko, że ten zwyczajnie nas zbędzie i np. się rozłączy. Niektórzy decydują się także na zastosowanie lejka sprzedażowego na swoich stronach internetowych oraz za pomocą maili. Nie jest to wówczas typowy rodzaj tej metody i nie osiąga się aż takiej skuteczności jak w przypadku bezpośredniego kontaktu z klientem, ale nie można też powiedzieć, że nie przynosi żadnych efektów.

Nie chcesz popełniać błędów w komunikacji? Szukasz szkoleń uczących jak rozmawiać z klientem lub pracownikiem? Zobacz nasze szkolenia z komunikacji. Zobacz rónież szkolenia interpersonalne, szkolenia managerskie i szkolenia sprzedażowe oferowanie przez nas. Gamma - firma szkoleniowa roku.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

28 lipca 2022
Praca sprzedawcy jest wymagająca, bo częściej ponosimy porażkę niż wygraną, ale na tej bazie buduje się sukces. Jak sobie z nimi radzić?
27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.