Lider – nie tylko szef

Jak być nie tylko szefem, ale również liderem? To pytanie z pewnością zadaje sobie każdy początkujący, który dopiero rozpoczyna swoją przygodę z kierowania pracownikami. Zarządzanie zespołem sprzedażowym jest ogromnym wyzwaniem, które może jednak przynosić wiele satysfakcji oraz sprawiać, że przedsiębiorstwo będzie bardziej wydajne i efektywne. Pod warunkiem, że na czele zespołu stoi prawdziwy przywódca.

     
    Jak być nie tylko szefem, ale również liderem? To pytanie z pewnością zadaje sobie każdy początkujący, który dopiero rozpoczyna swoją przygodę z kierowania pracownikami. Zarządzanie zespołem sprzedażowym jest ogromnym wyzwaniem, które może jednak przynosić wiele satysfakcji oraz sprawiać, że przedsiębiorstwo będzie bardziej wydajne i efektywne. Pod warunkiem, że na czele zespołu stoi prawdziwy przywódca.
    Lider – kto to taki?

    Nie każdy kierownik jest liderem – niestety, często wybiera się na to miejsce osoby z najdłuższym stażem pracy, które jednak nie posiadają żadnych umiejętności liderskich. Lider jest osobą zdecydowaną i pewną siebie, potrafi jednak zjednywać sobie ludzi. Posiada doskonale rozwinięte kompetencje miękkie, sprawdza się jako mediator i negocjator. Przede wszystkim jednak łatwo dogaduje się z innymi pracownikami, wzbudza ich zaufanie a jego postawa sprawia, że ludzie chętnie z nim przebywają i go słuchają. Lider jest profesjonalistą, jednak znacząco u niego uwypuklone są cechy miękkie: empatia i asertywność, które znacząco ułatwiają pracę wszystkim w jego otoczeniu.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    W dużej mierze umiejętności przywódcze można wypracować. Dobre zarządzanie zespołem to sztuka dobrego motywowania oraz delegowania zadań. Zdobądź niezbędną wiedzę potrzebną, by zostać EXELLENT MENAGEREM! Zapraszamy na szkolenie z zarządzania zespołem. Mogą Cię również zainteresować: szkolenia po angielsku, szkolenie rozwiązywanie konfliktów w zespole.

    Funkcje lidera

    Do podstawowych zasad lidera (ale również każdego kierownika, szefa czy menedżera) należy: planowanie (np. pracy), organizowanie (np. narzędzi do wykonania projektu), motywowanie (w celu szybszej i skuteczniejszej realizacji celów) oraz kontrolowanie wyników.

     
    Do tego wszystkiego oczywiście możemy wymienić funkcje pośrednie, które wynikają w różnych etapach pracy. Może to być na przykład konieczność rozwiązywania sytuacji konfliktowych czy inne zajęcia z obszaru kompetencji miękkich, ale również aktywna pomoc podwładnym w wykonywaniu codziennych obowiązków.

    Lider to nie tylko szef. To przede wszystkim osoba, która pełni rolę powiernika, łącznika między innymi działami i menedżera. Nie każdy szef jest liderem, nie każdy będzie w stanie się nauczyć pewnych zachowań, które charakteryzują prawdziwego przywódcę. Jednak taka osoba w firmie to bez wątpienia skarb, który doceniają zarówno pracownicy, jak i nadrzędne kierownictwo.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025