Mobbing w urzędzie
Nikogo w dziejszych czasach już nie dziwi, że co jakiś czas niezwykle nagłośnione zostają sprawy mobbingu w różnego rodzaju urzędach. Przyczyn występowania takiego zjawiska może być mnóstwo, jednak najczęściej jest to chęć doprowadzenia do dobrowolnego zwolnienia danego pracownika, aby na ego miejsce przyjęty został ''ktoś znajomy''.

Nikogo w dziejszych czasach już nie dziwi, że co jakiś czas niezwykle nagłośnione zostają sprawy mobbingu w różnego rodzaju urzędach. Przyczyn występowania takiego zjawiska może być mnóstwo, jednak najczęściej jest to chęć doprowadzenia do dobrowolnego zwolnienia danego pracownika, aby na ego miejsce przyjęty został ”ktoś znajomy”. Niestety udowodnienie mobbingu nie należy do najprostszych zadań, dlatego też nie zawsze winni zostają ukarani w należyty sposób.
Ogólna definicja mobbingu zakłada, że ze zjawiskiem tym doczynienia mamy w momencie, w którym względem pracownika ( w rozumieniu definicji jest to osoba zatrudniona w oparciu o umowę o pracę) podejmowane są niezbyt przyjacielskie działania o charakterze długotrwałym i nasilający się wrazz upływem czasu. Działania te są niezwykle uporczywe dla mobbowanego pracownika, a ich celem w głównej mierze jest jego poniżenie i ośmieszenie, przez które cierpi nie tylko zawodowa samoocena takiego pracownika. Śmiało za mobbing można uznać także szereg tych działań, które stopniowo zmierzają do odizolowania czy całkowitego wyeliminowania pracownika z danej grupy.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenie antymobbingowe dla pracowników - które zachowania są już mobbingiem a które nie są, mimo że pozornie mogą tak wyglądać? Celem szkolenia z antymobbingu jest przeciwdziałanie zachowaniom mobbingowym i dyskryminacji w miejscu pracy. Aby ten cel osiągnąć szkolenie oddziałuje na uczestników na dwóch płaszczyznach: poszerza wiedzę pracowników na temat mobbingu oraz zwiększa ich wrażliwość na zachowania mobbigowe w pracy.
Zapoznaj się również ze szkoleniami: komunikacja interpersonalna szkolenie, szkolenia administracja.
Mobbing, niezależnie od tego czy dochodzi do niego w urzędzie, niewielkim zakładzie produkcyjnym czy gdziekolwiek indziej jest zjawiskiem nieakceptowalnym przez społeczeństwo. Specjaliści sugerują, że wszystkich mobberów podzielić można na dwa główne typy. Pierwszy typ mobbera jest niezwykle skryty, dlatego ego najbliższe otoczenie najczęściej nie ma najmniejszego pojęcia o tym, jaką krzywdę wyrządza on innym ludziom. Taka osoba wszystkie swoje zachowania rozgrywa w zaciszu gabinetu, tak aby nikt nie mógł o tym wiedzieć. Są też mobberzy niezwykle pewni siebie, którzy nie kryją się ze swoimi poczynaniami, a niektórzy wręcz są z siebie na tyle dumni, że dodatkowo się z tym afiszują. Zgodnie z tym co mówią psychologowie, zachowania mobberów bardzo często mają podłoże psychopatyczne. Takie osoby cechują się zaburzeniami osobowości oraz ogólnie przyjętego systemu wartości.
Najprostszym sposobem są różnego rodzaju szkolenia i kursy odnoszące się do tej tematyki, choć nie jest to jedyna droga. Można także prowadzić specjalistyczne seminaria, czy tez wręczać odpowiednie pisemne wyjaśnienia. Przyjrzyjmy się bliżej krokom jakie mogą podjąć różne osoby.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenie antymobbingowe dla pracowników - które zachowania są już mobbingiem a które nie są, mimo że pozornie mogą tak wyglądać? Celem szkolenia z antymobbingu jest przeciwdziałanie zachowaniom mobbingowym i dyskryminacji w miejscu pracy. Aby ten cel osiągnąć szkolenie oddziałuje na uczestników na dwóch płaszczyznach: poszerza wiedzę pracowników na temat mobbingu oraz zwiększa ich wrażliwość na zachowania mobbigowe w pracy.
Zapoznaj się również ze szkoleniami: komunikacja interpersonalna szkolenie, szkolenia administracja.
Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy
W 2025 roku wchodzą w życie nowe regulacje dotyczące przeciwdziałania mobbingowi i molestowaniu w miejscu pracy. To nie tylko dodatkowe obowiązki dla pracodawców, ale również…Asertywna komunikacja i efektywność osobista w życiu zawodowym i prywatnym
Czy kiedykolwiek zadawałeś sobie pytanie, czy Twoja skuteczność w biznesie ma jakikolwiek związek z Twoją asertywnością i umiejętnością komunikacji z innymi? Czy naprawdę uważasz, że asertywność…Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















