Na czym polega employee branding?

W ciągu ostatnich dekad nasz rynek pracy przeszedł ogromna przemianę. Zmieniająca się sytuacja sprawiła, że coraz częściej mówi, że mamy do czynienia z rynkiem należącym do pracownika. W związku z tym znacznie wzrósł wizerunek pracodawcy.

zdjęcie - (the_title())

 
Na czym polega employee branding?

W ciągu ostatnich dekad nasz rynek pracy przeszedł ogromna przemianę. Zmieniająca się sytuacja sprawiła, że coraz częściej mówi, że mamy do czynienia z rynkiem należącym do pracownika. W związku z tym znacznie wzrósł wizerunek pracodawcy. Jego dobra opinia pozwala pozyskać istotnych specjalistów, a co więcej przekonać ich żeby na dłużej pozostali w jego firmie. W tym celu niezbędny jest employer branding kurs.

Od pewnego czasu szeroki krąg osób aktywnych zawodowo stawia na swój rozwój osobisty. Wpływa to w znacznym stopniu na wzrost pewności siebie. Świadome swych umiejętności oraz wykształcone osoby mogą pozwolić sobie na stawianie wymagań wobec pracodawcy. W związku z tym, wizerunek pracodawcy zaczął odgrywać bardzo istotne znaczenie.

We współczesnych czasach atrakcyjne warunki zatrudnienia w postaci dobrego zatrudnienia nie wystarczają, aby zatrzymać wykwalifikowanego i doświadczonego pracownika w swojej firmie na dłuższy czas. I właśnie w takiej niełatwej sytuacji przychodzi z pomocą employer branding – budujący pozytywny wizerunek pracodawcy.

Employer branding – a pozytywny wizerunek pracodawca

Employee branding jest stosunkowo młodym terminem, który po raz pierwszy został użyty w 2001 roku przez firmę McKinsey. Wyrażenie to jest powszechnie znane pod nazwą anglojęzyczną. Employee branding to wszelkiego rodzaju działania danego przedsiębiorstwa, których priorytetowym celem jest budowanie wizerunku pracodawcy.

Mianem employer branding określane są takie firmy, w których nie tylko obecni ale również potencjalni pracownicy dostrzegają atrakcyjne środowisko pracy dla dalszego rozwoju kariery zawodowej.
Ponadto zwrotem employer branding określane są działania dokonywane zarówno w wewnątrz firmy jak i na zewnątrz danej organizacji. Ich najważniejszym celem jest budowanie pozytywnej marki oraz nienagannego wizerunku nie tylko pracodawcy ale i pracowników.

Pozytywny wizerunek pracodawca - zewnętrzny oraz wewnętrzny

Poszczególne działania firmy nastawionej na pozyskiwanie wartościowych pracowników można podzielić na dwa typy. Wyróżnia się:

  • Wewnętrzny wizerunek pracodawca – dotyczy on obecnych pracowników firmy i skupia się głównie na stworzeniu przyjaznej atmosfery pracy oraz możliwości rozwoju pracowników. Istotne są tutaj takie czynniki jak: odpowiednie wprowadzenie pracownika do firmy, proces rekrutacji, opieka zdrowotna, bonusy, organizacja wyjazdów integracyjnych pracowników, redagowanie gazetek firmowych czy szkolenia pracowników.
  • Zewnętrzny wizerunek pracodawca -  dotyczy on przede wszystkim potencjalnych pracowników. W tym przypadku najważniejszym celem działań jest stworzenie atrakcyjnego wizerunku przedsiębiorstwa. Jest to możliwe poprzez: uczestnictwo firmy w targach pracy, aktywną promocję firmy oraz skuteczne ogłoszenia rekrutacyjne.

Pozytywny wizerunek firmy - employer branding kurs

Budowa pozytywnego wizerunku danej organizacji jest zawsze inwestycją długoterminową, bowiem poszczególne działania muszą być zawsze zaplanowane. W procesie tym ogromną rolę odgrywa kadra zarządzająca, a więc z employer branding kurs jest niezwykle istotny.

Pozytywny wizerunek pracodawcy można zbudować poprzez skuteczne działania mające na celu zatrzymanie wartościowych pracowników w firmie. Jest to możliwe dzięki: szanowaniu i docenianiu pracy wartościowych pracowników, wspieraniu ich pasji, przedstawieniu jasnych zasad awansu, wskazaniu możliwości rozwoju oraz bieżącemu kontrolowaniu poziomu satysfakcji z pracy.

Employee branding jest procesem ciągłym, bowiem zmieniające się trendy, wprowadzanie nowych echnologii oraz dorastające roczniki kandydatów wchodzących na rynek pracy, wymagają nieustannego aktualizowania wiedzy w tym zakresie.
Profesjonalny employer branding kurs w formie praktycznego warsztatu, pozwala nauczyć się nie tylko projektować pozytywnego wizerunku pracodawcy, ale także planować pojedyncze działania w tej kwestii.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.