Nerwowy klient

Obsługa klientów, niezależnie w jakiej branży i na jakim etapie transakcji zawsze wiąże się z możliwością pojawienie się sytuacji stresowej, bądź wyjątkowo nerwowej, w której emocje będą zastępować racjonalne argumenty. Dlatego też tak ważne są szkolenia sprzedażowe, które skutecznie uczą metod radzenia sobie z trudnym klientem i jego nadwrażliwością najdrobniejsze przewinienia sprzedawcy.

zdjęcie - (the_title())

     

    Obsługa klientów, niezależnie w jakiej branży i na jakim etapie transakcji zawsze wiąże się z możliwością pojawienie się sytuacji stresowej, bądź wyjątkowo nerwowej, w której emocje będą zastępować racjonalne argumenty. Dlatego też tak ważne są szkolenia sprzedażowe, które skutecznie uczą metod radzenia sobie z trudnym klientem i jego nadwrażliwością najdrobniejsze przewinienia sprzedawcy. Bo to, że prędzej czy później każdy trafi na nerwowego klienta to rzecz pewna.

    Każdy z nas był świadkiem sytuacji, w której nadmiar negatywnych emocji klienta był wyładowywany na ekspediencie, sprzedawcy czy doradcy bankowym. Każdy ma prawo się zdenerwować, choć oczywiście nikt nie ma obowiązku wysłuchiwać cudzych wyzwisk. Z tej reguły niestety wyjęci są ci, którzy musza krewskiego klienta obsługiwać. Trzeba przecież pamiętać, że klient to nasz pan i wszystko robimy dla niego, więc nie można go obrazić, urazić i trzeba pokornie wysłuchiwać utyskiwań. Trzeba jednak pamiętać, że rolą sprzedawcy nie jest jednak to, by odgrywać rolę pokornego sługi, który ma ugiąć kark przed władcą. Dobry sprzedawca, który odbył odpowiednie szkolenia z obsługi klienta będzie wiedział, jak poprowadzić nerwową rozmowę tak, by doprowadziła ona do konstruktywnego rezultatu.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Szkolenia z negocjacji - weź udział w negocjacyjnej grze i zdobądź praktyczne umiejętności z zakresu negocjacji. Zwiększ pewność siebie, poznaj zasady komunikacji w negocjacjach i skutecznie prowadź rozmowy. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do zapoznania się z programem szkolenia z negocjacji.

    Mogą Cię również zainteresować: szkolenie techniki sprzedaży, szkolenia dla sprzedawców.

    Dobry sprzedawca wie, że w sytuacji stresowej, kiedy ma przed sobą zdenerwowanego klienta pierwszym i podstawowym zadaniem jest przede wszystkim to, by nie stracić panowania nad sobą. Emocje mogą pojawiać się wyłącznie po stronie osoby zdenerwowanej. Po drugiej stronie należy wykazać się chłodnym, merytorycznym podejściem, które nie będzie oparte na naturalnym w takich sytuacjach odruchu obrony przed atakiem. Co za tym idzie sprzedawca ma obowiązek przede wszystkim zachować spokój i starać się koncentrować na treści wypowiedzi klienta. Niezależnie od tego, jak gniewne byłyby to słowa koniecznie jest wyłowienie z nich treści, czegoś co może być podstawą do zadanie właściwego pytanie. Nie należy się zatem skupiać na tym, jak są wypowiadane słowa, ale o co dokładnie denerwuje się klient. Innymi słowy nie bronimy się, mówiąc że jest inaczej niż twierdzi klient, ale staramy się wyciągnąć z niego informacje dotyczące tego, co tak naprawdę wyprowadziło go z równowagi i jak można zaradzić temu problemowi. Dzięki temu wybijamy z rytmu nerwusa i możemy odnaleźć środek na zaradzenie problemowi.

     

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.