Nielubiana sprzedaż telefoniczna

Sprzedaż telefoniczna nie ma zbyt dobrej opinii wśród klientów, a tymczasem jest to jedna z najbardziej skutecznych metod kontaktu z klientem…

zdjęcie - (the_title())

    Większość osób woli mieć kontakt z żywą osobą, reagującą na każde zadawane pytanie niż automatem telefonicznym lub bezosobowym adresem mailowym. Nie każdy tez ma czas na osobiste spotkania, np. w sprawie przedłużenia umowy telekomunikacyjnej.

    Dlatego też sprzedawcy telefoniczni nie są lubiani, ale jednocześnie wiele transakcji nie może odbyć się bez ich udziału. Dlatego też warto aby sprzedawcy telefoniczni przechodzili regularne szkolenia. Pierwsze z nich jest przeprowadzane jeszcze przed rozpoczęciem pracy. Trwa przeważnie około dwóch tygodni i jest prowadzone przez doświadczonego pracownika firmy będącego jednocześnie trenerem.

    Jednak warto aby szkolenia sprzedawców telefonicznych były przeprowadzane także przez zewnętrzne firmy, które nie skupią się tylko na przedstawieniu produktu, ale na bardziej ogólnych zasadach.

    Należy także pamiętać, że jednorazowe szkolenie nie jest wystarczające. Każdy sprzedawca po czasie wpada w rutynę, a tylko ciągłe szkolenie pozwala na budowanie nowych technik sprzedażowych i budowanie nowych pomysłów na rozwiązywanie problemów.

    Poznaj metodę, dzięki której już na pierwszym spotkaniu zorientujesz się kim jest Twój rozmówca. Wzmocnij wiarę we własne możliwości i negocjuj skuteczniej. Poznaj najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych. Zobacz: szkolenia z negocjacji, telesprzedaż, profesjonalna obsługa klienta.

    Warto też organizować spotkania pracowników podczas których korygowane będą powtarzane błędy. Często słuchając czyjejś rozmowy udaje się wprowadzić do rozmów sprzedażowych nowe triki i skuteczne sposoby stosowane przez innych pracowników.

    Z kolei dłuższe szkolenia zwrócą uwagę na metody prowadzenia rozmowy z klientem telefonicznym, aktywne słuchanie, zadawanie pytań, wzbudzanie ciekawości, radzenie sobie z emocjami, prowadzenie rozmów z trudnymi klientami, stosowanie metody przedstawiania korzyści płynących z posiadania produktu lub danej usługi, reagowanie na pierwszą odmowę i kolejne, radzenie sobie z różnymi typami odmów (np. "nie bo nie"), wyczucie momentu na zakończenie rozmowy lub doprowadzenie do sfinalizowania rozmowy.

    Takie szkolenia pozwolą na uniknięcie wpadania w rutynę, a także wypalenia zawodowego, które jest bardzo częstym zjawiskiem wśród sprzedawców telefonicznych.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.