Nielubiana sprzedaż telefoniczna
Sprzedaż telefoniczna nie ma zbyt dobrej opinii wśród klientów, a tymczasem jest to jedna z najbardziej skutecznych metod kontaktu z klientem…

Większość osób woli mieć kontakt z żywą osobą, reagującą na każde zadawane pytanie niż automatem telefonicznym lub bezosobowym adresem mailowym. Nie każdy tez ma czas na osobiste spotkania, np. w sprawie przedłużenia umowy telekomunikacyjnej.
Dlatego też sprzedawcy telefoniczni nie są lubiani, ale jednocześnie wiele transakcji nie może odbyć się bez ich udziału. Dlatego też warto aby sprzedawcy telefoniczni przechodzili regularne szkolenia. Pierwsze z nich jest przeprowadzane jeszcze przed rozpoczęciem pracy. Trwa przeważnie około dwóch tygodni i jest prowadzone przez doświadczonego pracownika firmy będącego jednocześnie trenerem.
Jednak warto aby szkolenia sprzedawców telefonicznych były przeprowadzane także przez zewnętrzne firmy, które nie skupią się tylko na przedstawieniu produktu, ale na bardziej ogólnych zasadach.
Należy także pamiętać, że jednorazowe szkolenie nie jest wystarczające. Każdy sprzedawca po czasie wpada w rutynę, a tylko ciągłe szkolenie pozwala na budowanie nowych technik sprzedażowych i budowanie nowych pomysłów na rozwiązywanie problemów.
Warto też organizować spotkania pracowników podczas których korygowane będą powtarzane błędy. Często słuchając czyjejś rozmowy udaje się wprowadzić do rozmów sprzedażowych nowe triki i skuteczne sposoby stosowane przez innych pracowników.
Z kolei dłuższe szkolenia zwrócą uwagę na metody prowadzenia rozmowy z klientem telefonicznym, aktywne słuchanie, zadawanie pytań, wzbudzanie ciekawości, radzenie sobie z emocjami, prowadzenie rozmów z trudnymi klientami, stosowanie metody przedstawiania korzyści płynących z posiadania produktu lub danej usługi, reagowanie na pierwszą odmowę i kolejne, radzenie sobie z różnymi typami odmów (np. “nie bo nie”), wyczucie momentu na zakończenie rozmowy lub doprowadzenie do sfinalizowania rozmowy.
Takie szkolenia pozwolą na uniknięcie wpadania w rutynę, a także wypalenia zawodowego, które jest bardzo częstym zjawiskiem wśród sprzedawców telefonicznych.
Obsługa klienta – nowoczesny i tradycyjny klient
Nowoczesny Klient kieruje się potrzebą oszczędności czasu i informacji. Stawia wiarygodność i profesjonalizm nad relację i atmosferę rozmowy.Podstawowe Techniki Sprzedaży
Niby wszyscy znają podstawowe techniki sprzedaży, ale rzadko je stosują. Nie rozpoznają potrzeb, argumenty nie przyjmują formy korzyści, nie potrafią obronić ceny danego produktu czy…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej