Niezawodne techniki sprzedaży

Dobry handlowiec zna 7 filarów gwarantujących efektywną sprzedaż. Posiadając te cechy i ciągle je w sobie pielęgnując dostajemy pewnego rodzaju gwarancję sukcesu.

21 lipca 2017
zdjęcie - Niezawodne techniki sprzedaży

 

Te cechy to:
1. Cierpliwość - klienci lubią podejmować decyzję o zakupie we właściwym dla siebie czasie, praktycznie nikt nie lubi być ponaglany czy zbyt nachalnie do czegoś namawiany. Brak cierpliwości powoduje narastanie niepotrzebnej i utrudniającej pracę frustracji. A zdenerwowany sprzedawca to niegodny zaufania klienta sprzedawca.

2. Oddanie to stan kiedy człowiek prawdziwie i szczerze zmotywowany do robienia kariery jest gotów poruszyć niebo i ziemię, w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Grunt to dobra motywacja, bowiem tylko ona pozwala oprzeć się porażkom, wyciągnąć z nich odpowiednio wartościowe wnioski i znaleźć siłę do kontynuowania swojej drogi.

3. Entuzjazm to jedna z tych cech które odpowiednio wyeksponowane potrafią być niesamowicie zaraźliwe. Przyjmuje się, że dobry sprzedawca to taki, który zawsze z uśmiechem i szczerym entuzjazmem podchodzi do swojej pracy.

4. Odwaga potrzeba jest do podjęcia ryzyka, które albo się opłaci albo nie. Nawet jeśli na danym polu poniesiemy porażkę to z każdej przecież da się wyciągnąć odpowiednie wnioski a to bardzo ważna cecha nie tylko u dobrego handlowca, ale każdego innego pracownika.

5. Przejrzystość zapewnia brak ukrytych motywów, co oznaczać może większe zaufanie klienta w stosunku do konkretnego sprzedawcy. Każde krętactwo prędze czy później i tak zostanie zauważone, a przejrzystość działania znacznie pomaga w budowaniu relacji handlowych.

6. Ciekawość świata powoduje ciągły rozwój, bowiem człowiek nieciekawy niczego stoi w miejscu i się nie realizuje. Człowiek ciekawy świata każdego dnia uczy się czegoś innego, co pozwala mu na poszerzanie swoich horyzontów. Ciągłe rozwijanie umiejętności powala na lepsze i efektywniejsze budowanie relacji z klientami. Można w tym celu czytać książki, uczestniczyć w kursach i uczyć się od ludzi, których spotykamy.

7. Elastyczność - to bardzo istotna cecha, a jej brak skutkuje brakiem umiejętności radzenia sobie z cięgle zmieniającymi się warunkami rynku czy pracy oraz zaskakującymi, niekiedy może nawet dość stresowymi sytuacjami. Nie w każdej sytuacji należy ściśle trzymać się wyznaczonej strategii, bowiem zdarza się że przynosi to zdecydowanie więcej szkód niż korzyści.

 

Jak dobrać technikę sprzedaży do klienta? Jak finalizować sprzedaż? Jak zbudować skuteczny zespół sprzedażowy? Zobacz nasze szkolenia ze sprzedaży. Zapoznaj się z: szkolenia z negocjacji, szkolenia z obsługi klienta. Firma szkoleniowa Gamma.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

21 kwietnia 2020
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
21 kwietnia 2020
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
20 kwietnia 2020
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
20 kwietnia 2020
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
20 kwietnia 2020
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.