Każdy, kto miał okazję korzystać z usług biur obsługi klienta ma świadomość tego, jak różna może być opieka pracownika w takim punkcie. Wystarczy tylko porównać niektóre tego typu instytucje w urzędach państwowych lub innych publicznych ośrodkach, i na przykład jedno z miejsc obsług klienta w salonie sieci komórkowej.
Różnice pomiędzy tymi dwoma, wydawałoby się identycznymi punktami często jest na tyle drastyczna, że nie pozwala nabrać zaufania do takich instytucji w ogóle. Dlatego też bardzo ważne jest by pracodawcy przywiązywali szczególną uwagę do obsługi klienta.
Nie chodzi tu bowiem tylko o sprzedaż ale także o dystrybuowanie bądź udzielanie odpowiednich informacji.
Często zdarza się nam tak, że wchodząc do salonu bądź urzędu nie wiemy gdzie pójść, w którym pokoju czy stanowisku możemy załatwić naszą sprawę. Wtedy najczęściej chcemy skorzystać z możliwości, jakie powinien dawać punkt obsługi klienta. Najczęściej otrzymamy tam informację gdzie mamy się udać i jakie kroki podjąć by załatwić sprawę.
Zdarza się jednak wciąż tak, że tego typu stanowiska są traktowane niejako po macoszemu, czego najlepszym przykładem będą punkty informacyjne na dworach autobusowych. Choć poprzednia epoka dawno minęła, a co za tym idzie teraz to klient nadaje ton, a nie człowiek za ladą czy biurkiem to wciąż można spotkać miejsca, gdzie stare nawyki nie wyszły z użycia.
Nie zmienią tego żadne szkolenia sprzedażowe, czy szkolenia z negocjacji. Nie mniej jednak zmiany idą w dobrym kierunku i nawet urzędu publiczne zaczynają traktować ludzi, jak klientów a nie petentów.
Niezależnie od tego zatem czy mamy do czynienia ze sprzedażą sensu stricte, czy też w danym punkcie zadaniem jest udzielić informacji pracownicy powinni być odpowiednio przeszkoleni i posiadać kompetencje, które pozwalają na profesjonalna obsługę klienta.
Bo nawet jeżeli przyjąć, że do urzędu dana osoba musi przyjść i tym samym jakość obsługi nie będzie rzutowała na stałość realacji, to jednak będzie ona miała znaczenie w kształtowaniu opinii o danym urzędzie i w dalszej perspektywie o całym aparacie państwowym.
Z drugiej strony natomiast trzeba jasno powiedzieć, że wszyscy już przyzwyczailiśmy się do tego, że obsługuje się nas na wysokim poziomie.
Każda forma odejścia od dobrej obsługi klienta kończy się zatem z reguły skargami, które nigdy, nikomu nie są na rękę. Zatem nawet w urzędzie, klient nasz pan.
Jest wiele sposobów, żeby podnieść sprzedaż. Szkolenie sprzedażowe bazujące na MBTI daje Ci wiedzę – jakie masz talenty handlowe i jak je wykorzystać. Dostarcza wiedzę – co lubi dany klient, co na niego działa, a co wręcz przeciwnie. Sprzedaż z wykorzystaniem MBTI uczy nowego sposobu przygotowania i prowadzenia procesu sprzedaży. Zapraszamy na kurs sprzedaży w oparciu o MBTI!
Jeśli nie wiesz jak i na dodatek boisz się finalizacji sprzedaży to pewnie rzadko będziesz próbował, niewiele będzie na tym polu sukcesów. Na szkoleniu z finalizacji sprzedaży uczymy jak przepracować lęk przed finalizacją i jak sprzedawać więcej – trenujemy jak skutecznie stosować narzędzia do zarządzania zamknięciem sprzedaży.
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.