Obsługa klienta

Każdy, kto miał okazję korzystać z usług biur obsługi klienta ma świadomość tego, jak różna może być opieka pracownika w takim punkcie. Wystarczy tylko porównać niektóre tego typu instytucje w urzędach państwowych lub innych publicznych ośrodkach, i na przykład jedno z miejsc obsług klienta w salonie sieci komórkowej.

16 sierpnia 2017
zdjęcie - Obsługa klienta

Różnice pomiędzy tymi dwoma, wydawałoby się identycznymi punktami często jest na tyle drastyczna, że nie pozwala nabrać zaufania do takich instytucji w ogóle. Dlatego też bardzo ważne jest by pracodawcy przywiązywali szczególną uwagę do obsługi klienta.

Nie chodzi tu bowiem tylko o sprzedaż ale także o dystrybuowanie bądź udzielanie odpowiednich informacji.

Często zdarza się nam tak, że wchodząc do salonu bądź urzędu nie wiemy gdzie pójść, w którym pokoju czy stanowisku możemy załatwić naszą sprawę. Wtedy najczęściej chcemy skorzystać z możliwości, jakie powinien dawać punkt obsługi klienta. Najczęściej otrzymamy tam informację gdzie mamy się udać i jakie kroki podjąć by załatwić sprawę.

Zdarza się jednak wciąż tak, że tego typu stanowiska są traktowane niejako po macoszemu, czego najlepszym przykładem będą punkty informacyjne na dworach autobusowych. Choć poprzednia epoka dawno minęła, a co za tym idzie teraz to klient nadaje ton, a nie człowiek za ladą czy biurkiem to wciąż można spotkać miejsca, gdzie stare nawyki nie wyszły z użycia.

 

Jak dobrać technikę sprzedaży do klienta? Jak finalizować sprzedaż? Jak zbudować skuteczny zespół sprzedażowy? Zobacz nasze szkolenia ze sprzedaży. Zapoznaj się z: szkolenia z negocjacji, szkolenia z obsługi klienta. Firma szkoleniowa Gamma.
Nie zmienią tego żadne szkolenia sprzedażowe, czy szkolenia z negocjacji. Nie mniej jednak zmiany idą w dobrym kierunku i nawet urzędu publiczne zaczynają traktować ludzi, jak klientów a nie petentów.

Niezależnie od tego zatem czy mamy do czynienia ze sprzedażą sensu stricte, czy też w danym punkcie zadaniem jest udzielić informacji pracownicy powinni być odpowiednio przeszkoleni i posiadać kompetencje, które pozwalają na profesjonalna obsługę klienta.

Bo nawet jeżeli przyjąć, że do urzędu dana osoba musi przyjść i tym samym jakość obsługi nie będzie rzutowała na stałość realacji, to jednak będzie ona miała znaczenie w kształtowaniu opinii o danym urzędzie i w dalszej perspektywie o całym aparacie państwowym.
 
Z drugiej strony natomiast trzeba jasno powiedzieć, że wszyscy już przyzwyczailiśmy się do tego, że obsługuje się nas na wysokim poziomie.

Każda forma odejścia od dobrej obsługi klienta kończy się zatem z reguły skargami, które nigdy, nikomu nie są na rękę. Zatem nawet w urzędzie, klient nasz pan.

 

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

28 lipca 2022
Praca sprzedawcy jest wymagająca, bo częściej ponosimy porażkę niż wygraną, ale na tej bazie buduje się sukces. Jak sobie z nimi radzić?
27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.