Pracownik pracownikowi wilkiem patrzy

Większość konfliktów – i tych na małą skalę, wewnątrz najbliżej rodziny, i tych na skalę międzynarodową prowadzącą do wojen i działań zbrojnych – rozpoczyna się od źle zinterpretowanej i przekazanej informacji.

Gamma - Pracownik pracownikowi wilkiem patrzy

     

    Większość konfliktów – i tych na małą skalę, wewnątrz najbliżej rodziny, i tych na skalę międzynarodową prowadzącą do wojen i działań zbrojnych – rozpoczyna się od źle zinterpretowanej i przekazanej informacji. Komunikacja w tym wypadku zawodzi, prowadzać do nieporozumień, a te w konsekwencji do mylne interpretacji intencji drugiej strony. Nie inaczej jest w firmie, gdzie zatrudnianych jest kilku albo kilkuset pracowników. Tam, gdzie dochodzi do wszelkiego rodzaju interakcji międzyludzkich istnieje ryzyko błędnego zrozumienia faktów i poglądów wygłaszanych w trakcie przekazu komunikatu.

    Zrozumienie w przedsiębiorstwie

    Aby funkcjonowało ono sprawnie, konieczne jest uświadamianie pracownikom, jaką rolę w ich pracy odgrywa zdolność efektywnego porozumiewania się. Służą temu liczne szkolenia i kursy, na których przeprowadzane są warsztaty komunikacji interpersonalnej. Wykładane są tam i ćwiczone podstawowe umiejętności konieczne do przeprowadzenia udanej rozmowy: słuchanie, mówienie nakierowane na drugiego człowieka, które prowadzą do próby zrozumienia intencji rozmówcy.

    Wszelkiego rodzaju konflikty rozpoczynają się od momentu, w którym pracownik zamyka się na przekaz zewnętrzny, ograniczając się do własnych, negatywnych doświadczeń, jakich doznał w przeszłości. Od tego momentu zakłada, że wszystko, co dzieje się wokół niego, pełne jest złych intencji albo prowadzi do ignorowania jego zadnia. Odmiennym przypadkiem jest sytuacja, w której pracownikowi wydawało się, że właściwie zrozumiał intencje rozmówcy (chociaż nie dopuścił go do głosu i nie pozwolił wyjaśnić własnego stanowiska). Tak naprawdę opowiedział jedynie o własnej metodzie na rozwiązanie problemu, które on sam uznał za słuszne, a wszelkie sugestie zbywał albo nie pozwalał ich wyrazić swojemu rozmówcy.

    Dlatego też tak ważne są szkolenia i kursy, który uczą, jak właściwie rozumieć, interpretować i słuchać tego, co mają do powiedzenia rozmówcy. Tego można dokonać, konieczna jest jednak zmiana nawyków związanych z osobistymi przyzwyczajeniami i widzeniem własnej osoby jako najlepszego rozmówcy.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Poznaj nasze szkolenia interpersonalne. Dowiedz się jak zwiększyć swoją efektywność osobistą, jak być wielozadaniowym, jak komunikować się z innymi w firmie, jak zarządzać sobą efektywnie.

    Zapraszamy.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025