Pracownik pracownikowi wilkiem patrzy

Większość konfliktów – i tych na małą skalę, wewnątrz najbliżej rodziny, i tych na skalę międzynarodową prowadzącą do wojen i działań zbrojnych – rozpoczyna się od źle zinterpretowanej i przekazanej informacji.

zdjęcie - (the_title())

     

    Większość konfliktów - i tych na małą skalę, wewnątrz najbliżej rodziny, i tych na skalę międzynarodową prowadzącą do wojen i działań zbrojnych - rozpoczyna się od źle zinterpretowanej i przekazanej informacji. Komunikacja w tym wypadku zawodzi, prowadzać do nieporozumień, a te w konsekwencji do mylne interpretacji intencji drugiej strony. Nie inaczej jest w firmie, gdzie zatrudnianych jest kilku albo kilkuset pracowników. Tam, gdzie dochodzi do wszelkiego rodzaju interakcji międzyludzkich istnieje ryzyko błędnego zrozumienia faktów i poglądów wygłaszanych w trakcie przekazu komunikatu.

    Zrozumienie w przedsiębiorstwie

    Aby funkcjonowało ono sprawnie, konieczne jest uświadamianie pracownikom, jaką rolę w ich pracy odgrywa zdolność efektywnego porozumiewania się. Służą temu liczne szkolenia i kursy, na których przeprowadzane są warsztaty komunikacji interpersonalnej. Wykładane są tam i ćwiczone podstawowe umiejętności konieczne do przeprowadzenia udanej rozmowy: słuchanie, mówienie nakierowane na drugiego człowieka, które prowadzą do próby zrozumienia intencji rozmówcy.

    Wszelkiego rodzaju konflikty rozpoczynają się od momentu, w którym pracownik zamyka się na przekaz zewnętrzny, ograniczając się do własnych, negatywnych doświadczeń, jakich doznał w przeszłości. Od tego momentu zakłada, że wszystko, co dzieje się wokół niego, pełne jest złych intencji albo prowadzi do ignorowania jego zadnia. Odmiennym przypadkiem jest sytuacja, w której pracownikowi wydawało się, że właściwie zrozumiał intencje rozmówcy (chociaż nie dopuścił go do głosu i nie pozwolił wyjaśnić własnego stanowiska). Tak naprawdę opowiedział jedynie o własnej metodzie na rozwiązanie problemu, które on sam uznał za słuszne, a wszelkie sugestie zbywał albo nie pozwalał ich wyrazić swojemu rozmówcy.

    Dlatego też tak ważne są szkolenia i kursy, który uczą, jak właściwie rozumieć, interpretować i słuchać tego, co mają do powiedzenia rozmówcy. Tego można dokonać, konieczna jest jednak zmiana nawyków związanych z osobistymi przyzwyczajeniami i widzeniem własnej osoby jako najlepszego rozmówcy.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Poznaj nasze szkolenia interpersonalne. Dowiedz się jak zwiększyć swoją efektywność osobistą, jak być wielozadaniowym, jak komunikować się z innymi w firmie, jak zarządzać sobą efektywnie.

    Zapraszamy.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.