Prowadzenie prezentacji – kilka porad
Prowadzenie prezentacji – podstawowe zasady
Poziom stresu podczas prowadzenia prezentacji można znacznie zmniejszyć dzięki odpowiedniemu przygotowaniu do niej. Przede wszystkim, ogromny nacisk należy położyć na konstrukcję merytoryczną wypowiedzi. Fachowa prezentacja, która samą treścią zainteresuje zgromadzone kworum, to już polowa sukcesu. Sam zbitek faktów przedstawiony w suchy sposób nie będzie jednak nazbyt atrakcyjny. Warto włożyć trochę wysiłku w to, aby ciut go urozmaicić.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak zarządzać swoim stresem w pracy? Jak rozwiązywać konflikty i asertywnie komunikować się w życiu prywatnym i zawodowym? Czy trening pewności siebie zmieni Twoje życie? Zobacz nasze szkolenia z rozwoju osobistego np: szkolenia z komunikacji interpersonalnej, szkolenie z negocjacji.Komunikacja werbalna i niewerbalna
Na całość prezentacji składają się dwa rodzaje komunikacji, a mianowicie komunikacja werbalna oraz niewerbalna. Elementy składowe tej pierwszej to zarówno treść samego komunikatu jak i sposób przedstawienia go chociażby poprzez modulację głosu.
Prowadzenie prezentacji z sukcesem możliwe będzie jednak przy zastosowaniu równoczesnym komunikacji niewerbalnej, czyli gestykulacji oraz mimiki twarzy. Zarówno komunikaty werbalne, jak i te niewerbalne powinny być dobrze wyważone – w taki sposób aby z jednej strony zaciekawić i zaintrygować słuchaczy, jednak by nie zaistniał przy tym przerost formy nad treścią.
Sztuka wystąpień i prezentacji
Niezależnie od tego jak „ładna” jest prezentacja ludzie niewiele z niej zapamiętują. Nie mogą więc przekazać tych informacji innym. Odbiorcy prezentacji rzadko są jedynymi decydentami,…Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















