Pytania otwarte – przykłady

Każda firma ma za swój cel zdobycie jak największej rzeszy wiernych klientów. Nie da się ukryć, że trzeba włożyć wiele wysiłku w to, by osiągnąć ten cel. Bez względu na przedmiot działalności firmy, niezwykle pożądana jest odpowiednia promocja oferowanych przez nią dóbr i usług. Oprócz zapewnienia firmie dobrej reklamy, dobrze jest zadbać o właściwy dobór pracowników. Właściwie dobrana kadra pracownicza w znacznym stopniu przesądza bowiem o sukcesie firmy.

zdjęcie - (the_title())

 
Pytania otwarte - przykłady

Każda firma ma za swój cel zdobycie jak największej rzeszy wiernych klientów. Nie da się ukryć, że trzeba włożyć wiele wysiłku w to, by osiągnąć ten cel. Bez względu na przedmiot działalności firmy, niezwykle pożądana jest odpowiednia promocja oferowanych przez nią dóbr i usług. Oprócz zapewnienia firmie dobrej reklamy, dobrze jest zadbać o właściwy dobór pracowników. Właściwie dobrana kadra pracownicza w znacznym stopniu przesądza bowiem o sukcesie firmy. Najlepiej wybierać na pracowników osoby wykształcone oraz doświadczone. Jeżeli jednak znajdziemy wykwalifikowanych pracowników, warto dać im szansę nawet, jeśli brakuje im doświadczenia na podobnym stanowisku. Doświadczenie i wiedza są bardzo potrzebne, ale nie mniej ważna jest gotowość do stałego poszerzania swoich kwalifikacji.

Pomocny w tym celu będzie udział w różnego rodzaju szkoleniach, zarówno zamkniętych jak i otwartych. Szkolenia pomogą pracownikom zrozumieć wiele ważnych kwestii. Jeśli decydujemy się zorganizować szkolenie, koniecznie zadbajmy jednak o to, by poprowadziła je doświadczona i ciesząca się dobrymi opiniami klientów firma szkoleniowa. Wybór tematyki szkolenia zależy w znacznej mierze od przedmiotu działalności naszej firmy. Dla firm, które zajmują się sprzedażą bezpośrednią, ważne będą szkolenia handlowe. Dla pracownika, który na co dzień zajmuje się kontaktem z klientem, bardzo istotne będą szkolenia, które pomogą mu zdobyć odpowiednią wiedzę odnośnie skutecznego komunikowania się z klientem. Rozmowa z klientem bywa niekiedy bardzo trudna, ale jeśli chcemy osiągnąć sukces sprzedażowy, musimy nauczyć się odpowiednio kierować rozmową. Bardzo istotne jest to, w jaki sposób przedstawimy daną usługę lub produkt.

Należy pamiętać, aby uwypuklić wszystkie zalety danego produktu przy jednoczesnym tuszowaniu potencjalnych wad. Budowanie relacji z klientami musi również opierać się o zasady uprzejmości i empatii. Pomocne mogą okazać się pytania otwarte w sprzedaży. Pomogą one wciągnąć klienta w rozmowę i zaciekawić go jej przedmiotem. Jako przykład takich pytań można podać chociażby: Co jest dla Pana/ Pani najistotniejsze przy wyborze telefonu? albo: Dlaczego wybiera Pan samochody określonej marki? Pytania tego typu sprawiają, że klient zaczyna interesować się tym co mamy mu do powiedzenia. Sam też chętniej otwiera się przed nami. Dobrze wyszkolony pracownik będzie potrafił wczuć się w potrzeby klienta i zaproponuje mu produkt, który będzie do tych potrzeb dopasowany. Jeżeli chcemy poznać więcej przykładów pytań otwartych, warto wpisać w wyszukiwarkę internetową takie hasło jak chociażby: pytania otwarte przykłady. Warto zaznaczyć, że celem pytań otwartych jest zaangażowanie klienta w rozmowę. Należy więc unikać pytań trudnych, na które klient może nie znać odpowiedzi. Unikajmy również poruszania tematów trudnych i niezwiązanych z tematem.

Reasumując zebrane wyżej rozważania, z całą pewnością można dojść do wniosku, że w firmach, które na co dzień zajmują się sprzedażą, bardzo ważne jest regularne przeprowadzanie szkoleń. Pracownicy, którzy mają kontakt z klientem powinny starać się opanować sztukę skutecznej i bezpiecznej komunikacji z klientem. Nie da się ukryć, że celem większości rozmów z klientami jest sprzedaż. Aby sfinalizować sprzedaż należy przedstawić produkt bądź usługę w jak najkorzystniejszym świetle. W kontakcie z klientem należy pamiętać również o empatii i uprzejmości. Empatia sprawi, że klient poczuje się doceniony. Pomocne w sprzedaży mogą być również pytania otwarte.

Przykłady pytań otwartych można mnożyć, ale wszystkie mają na celu zaciekawienie klienta rozmową. Zainteresowanie klienta może przełożyć się bowiem na pozytywny wynik sprzedaży. Znacznie częściej kupujemy bowiem produkty za pośrednictwem osób, które są dla nas miłe i sympatyczne. Tutaj warto wspomnieć o języku korzyści, który bazuje na używaniu słów podkreślających pozytywne cechy produktu, jego wartość i korzyści jakie może uzyskać klient. W rezultacie klient będzie bardziej skłonny kupić nasz produkt. Oczywiście nikt od razu nie zostanie geniuszem sprzedaży. Najważniejszy jest trening własnych umiejętności. Pomocne będą szkolenia organizowane przez pracodawcę. Każdy pracownik, który ma taką możliwość, powinien z nich korzystać. Dzięki nim, łatwiej mu będzie przełożyć wiedzę teoretyczną na działania praktyczne.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.