Rozmowa telefoniczna z klientem – co trzeba wiedzieć?

Rozwój zawodowy w dziedzinie telemarketingu uwarunkowany może być co najmniej kilkoma czynnikami. Nie ma co się oszukiwać, dużą rolę w tym względzie odgrywają wrodzone predyspozycje do wykonywania tego zawodu, czyli umiejętności miękkie takie jak otwartość na drugiego człowieka, rozmowność, sztuka argumentacji czy też umiejętne prowadzenie konwersacji.

Gamma - Rozmowa telefoniczna z klientem - co trzeba wiedzieć?

     

    Rozwój zawodowy w dziedzinie telemarketingu uwarunkowany może być co najmniej kilkoma czynnikami. Nie ma co się oszukiwać, dużą rolę w tym względzie odgrywają wrodzone predyspozycje do wykonywania tego zawodu, czyli umiejętności miękkie takie jak otwartość na drugiego człowieka, rozmowność, sztuka argumentacji czy też umiejętne prowadzenie konwersacji. Osoby, które rodzą się z takimi cechami mają o wiele łatwiej. Nie znaczy to jednak, że pozostali powinni rezygnować z wykonywania tego zawodu. Wręcz przeciwnie – prawdziwe wyzwania kształtują charakter człowieka. Wystarczy przejść odpowiednie szkolenie, aby nabyć niezbędnym umiejętności.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    W sprzedaży bardzo ważne są: koncentracja na kliencie i budowanie z nim relacji, elastyczność w rozmowie, szybkie podnoszenie się po porażce, umiejętność sprostania sytuacjom nieoczekiwanym i trudnym. Zdobądź kluczowe kompetencje niezbędne w profesjonalnej sprzedaży. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą szkoleń dla handlowców. Zobacz również: szkolenie z negocjacji, szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta.

    Jednym z podstawowych elementów w tym zawodzie, który do perfekcji należy opanować już na samym początku ścieżki zawodowej jest rozmowa z klientem przez telefon. Warto zdawać sobie z tego, że telefon jest jednym z najlepszych kanałów, za pomocą których dotrzeć można do potencjalnego klienta. Powodzenie sprzedaży, zależy w dużej mierze od tego jak zostanie przeprowadzona rozmowa. Wbrew pozorom, nawet najbardziej sceptycznie nastawionego klienta da się przysłowiowo ugłaskać i sprawić, by z ochotą kupił proponowany produkt. Kluczem do sukcesu, w tym przypadku jest odpowiednie rozpoczęcie rozmowy telefonicznej z klientem. Chodzi o to, aby jak najszybciej go zaciekawić tematem rozmowy. Najważniejszych jest pierwszych dziesięć sekund rozmowy. To wówczas rozgrywa się to, czy uda się z klientem dłużej porozmawiać i przedstawić mu ofertę, czy też odłoży on natychmiast słuchawkę. Zawsze warto na początku przedstawić się i zapytać, czy klient ma minutkę na niezobowiązującą rozmowę – jeżeli odpowie twierdząco, to później już będzie mu niezręcznie się z tego wycofać.

    Każdy, kto chce podnieść swoje kompetencje w zakresie przeprowadzania rozmów biznesowych z klientami przez telefon, powinien wybrać się na jedno z profesjonalnych szkoleń telemarketingowych. Oferta szkolenia obejmuje między innymi podstawy teoretyczne prowadzenia rozmowy, najczęściej spotykane problemy komunikacyjne oraz szereg ćwiczeń praktycznych.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025