Wszystkie te informacje będą źródłem wiedzy w zakresie tego, co i jak można danemu klientowi sprzedać. Przebyte szkolenie techniki sprzedaży będzie dla każdego sprzedawcy źródłem ogromnej wiedzy, które właściwe wykorzystana stanie się źródłem wielu zawodowych sukcesów.
Nie jest żadną tajemnicą, że kobiety i mężczyźni różnią się od siebie pod bardzo wieloma względami. Nie chodzi tu tylko o kwestie fizyczności, ale przede wszystkim mowa jest o podejściu do otaczającego świata, psychiki i tym samym możliwości wpływania na decyzje przez osoby trzecie.
Co za tym idzie sprzedawca musi uwzględniać płeć potencjalnego klienta przy podejmowaniu decyzji o tym, jakie techniki sprzedażowe wykorzystać w celu pozytywnego sfinalizowania transakcji.
Trzeba zatem pamiętać, że wpływ płci na postawy klienta ma znaczenie już od pierwszego momentu spotkania ze sprzedawcą. W przypadku kobiet o wiele większe znaczenie ma otoczenie, atmosfera i estetyka miejsca w którym ma dojść do transakcji.
Tym samym przed podjęciem jakiegokolwiek kontaktu werbalnego muszą one poczuć się komfortowo.
Wzmocnij wiarę w swoje umiejętności negocjacji. Zostan skuteczniejszym sprzedawcą. Opracuj najlepsze strategie sprzedaży. Zobacz jakie szkolenia sprzedażowe mamy dla Ciebie:
Zaufaj firmie szkoleniowej roku!
Dopiero w drugiej kolejności ważności znajduje się sam produkt. Często zdarza się także tak, że kobiety w swoich decyzjach kupna są o wiele mniej niż mężczyźni zdecydowane. Nie mają precyzyjnych oczekiwań i co za tym idzie nie posiadają odpowiedzi na niektóre zadawane przez sprzedawcę pytania.
Nie zmienia to jednak faktu, że kobiety kupując dany produkt o wiele większa wagę przywiązują do tego, jak dany towar będzie wiązał się z ich obowiązkami. Na ile tym samym będzie on praktyczny, ale jednocześnie także estetyczny.
W przypadku klientów mężczyzn rozmowa handlowa przebiega w nieco innym tonie. Dla nich ważny jest konkret i jasno określony cel.
Tym samym jasno określają swoje potrzeby i precyzyjnie odpowiadają na zadawane pytanie. Głównym punktem odniesienie na mężczyzn jest nie tyle sam produkt, co związane z nim korzyści.
Tym samym o wiele bardziej interesuje ich zysk wynikający z takiego, a nie innego zakupu niż estetyka danego produktu. Co za tym idzie w oczywisty sposób to mężczyźni, a nie kobiety są o wiele bardziej podatni na hasła typu obniżka, promocja i rabat.