Różni klienci, różne techniki sprzedaży

Techniki sprzedaży są obecnie na tyle rozwinięte, że będąc konsumentem nawet nie uświadamiamy sobie, jak bardzo jesteśmy prześwietlani. Dobry sprzedawca, chcąc nam sprzedać swój towar będzie bowiem brał pod uwagę nie tylko to, co mówimy ale także nasz wygląd, wiek a nawet płeć.
Gamma - Różni klienci, różne techniki sprzedaży

    Wszystkie te informacje będą źródłem wiedzy w zakresie tego, co i jak można danemu klientowi sprzedać. Przebyte szkolenie techniki sprzedaży będzie dla każdego sprzedawcy źródłem ogromnej wiedzy, które właściwe wykorzystana stanie się źródłem wielu zawodowych sukcesów.

    Nie jest żadną tajemnicą, że kobiety i mężczyźni różnią się od siebie pod bardzo wieloma względami. Nie chodzi tu tylko o kwestie fizyczności, ale przede wszystkim mowa jest o podejściu do otaczającego świata, psychiki i tym samym możliwości wpływania na decyzje przez osoby trzecie.

    Co za tym idzie sprzedawca musi uwzględniać płeć potencjalnego klienta przy podejmowaniu decyzji o tym, jakie techniki sprzedażowe wykorzystać w celu pozytywnego sfinalizowania transakcji.

    Trzeba zatem pamiętać, że wpływ płci na postawy klienta ma znaczenie już od pierwszego momentu spotkania ze sprzedawcą. W przypadku kobiet o wiele większe znaczenie ma otoczenie, atmosfera i estetyka miejsca w którym ma dojść do transakcji.

    Tym samym przed podjęciem jakiegokolwiek kontaktu werbalnego muszą one poczuć się komfortowo.
    Wzmocnij wiarę w swoje umiejętności negocjacji. Zostan skuteczniejszym sprzedawcą. Opracuj najlepsze strategie sprzedaży. Zobacz jakie szkolenia sprzedażowe mamy dla Ciebie: Zaufaj firmie szkoleniowej roku!
    Dopiero w drugiej kolejności ważności znajduje się sam produkt. Często zdarza się także tak, że kobiety w swoich decyzjach kupna są o wiele mniej niż mężczyźni zdecydowane. Nie mają precyzyjnych oczekiwań i co za tym idzie nie posiadają odpowiedzi na niektóre zadawane przez sprzedawcę pytania.

    Nie zmienia to jednak faktu, że kobiety kupując dany produkt o wiele większa wagę przywiązują do tego, jak dany towar będzie wiązał się z ich obowiązkami. Na ile tym samym będzie on praktyczny, ale jednocześnie także estetyczny.

    W przypadku klientów mężczyzn rozmowa handlowa przebiega w nieco innym tonie. Dla nich ważny jest konkret i jasno określony cel.

    Tym samym jasno określają swoje potrzeby i precyzyjnie odpowiadają na zadawane pytanie. Głównym punktem odniesienie na mężczyzn jest nie tyle sam produkt, co związane z nim korzyści.

    Tym samym o wiele bardziej interesuje ich zysk wynikający z takiego, a nie innego zakupu niż estetyka danego produktu. Co za tym idzie w oczywisty sposób to mężczyźni, a nie kobiety są o wiele bardziej podatni na hasła typu obniżka, promocja i rabat.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.