Nie da się podać jednej, bardzo dokładnej definicji, która precyzyjnie określiłaby, czym jest telesprzedaż. Mówiąc najkrócej jak tylko się da, telesprzedaż ( co jest także zgodne z nazwą) to działalność marketingowa prowadzona za pośrednictwem między innymi takiego medium jak telefon. Z pewnością można też stwierdzić, iż w dzisiejszych czasach telesprzedaż ( telemarketing) stanowi jedną z najpopularniejszych form bezpośredniego marketingu. Z tym pojęciem związana jest także konieczność przetwarzania danych uzyskanych z różnych źródeł z systemem zarządzania. Cała ta procedura ma na celu możliwie jak największą optymalizację procesów komunikacji na linii sprzedawca-klient. W takim przypadku bardzo ważne jest spersonalizowane ( ale przede wszystkim obustronne) oddziaływanie firmy i konsumentów. Ogólnie przyjęty podział telemarketingu przedstawia się w sposób następujący:
- telesprzedaż wychodząca
- telesprzedaż przychodząca
- telesprzedaż aktywna (in-bound)
- telesprzedaż reaktywna (out-bound)
- telesprzedaż zewnętrzna
- telesprzedaż wewnętrzna
- telesprzedaż instytucjonalna
- telesprzedaż indywidualna
We współczesnym świecie prowadzenie działań telesprzedażowych niesie ze sobą więcej korzyści, niż mogłoby się to wydawać w początkowym odczuciu. Taka forma marketingu ma wiele korzyści, między innymi:
- możliwość udzielania niezbędnych informacji za pomocą infolinii ( co szczególnie ważne jest dla klientów cierpiących na brak czasu, którzy za pomocą jednego połączenia są w stanie zdobyć interesującą ich wiedzę)
- telesprzedaż daje możliwość sprzedaży takich produktów czy usług jak np. wszelkiego typu ubezpieczenia, konferencje, szkolenia, usługi informatyczne, produkty medycznych, niemal wszystkie usługi finansowe, książki itd.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenie sprzedaż telefoniczna - przełamanie barier osobistych dotyczących telesprzedaży jest kluczowe w osiąganiu dobrych wyników sprzedażowych. Na szkoleniu z telesprzedaży dowiesz się jak przełamać osobisty opór związany z rozmową telefoniczną, jak stosować metody perswazji, jak poradzić sobie z trudnymi sytuacjami w rozmowie z klientem. | Firma Gamma sp. j. zaprasza na szkolenia z telemarketingu i profesjonalnej sprzedaży. Zobacz też
szkolenie z negocjacji,
szkolenie dla handlowców.
Bardzo często kontakt z infolinią nie służy jedynie do sprzedaży czy zakupu produktu czy usługi. Telemarketing może być również narzędziem potrzebnym przy składaniu reklamacji. Dzięki telefonicznym kontaktom z klientami prowadzi się także badania rynku, badające różne kwestie związane z zakupami.