Skuteczna sprzedaż przez telefon
Wiele osób, które w branży telefonicznej dopiero stawiają pierwsze kroki, zastanawia się nad tym jak efektywnie sprzedawać, czy jest to wrodzony dar konkretnego sprzedawcy, czy też sztuki tej można się nauczyć. Niewątpliwie, pewne wrodzone cechy pomagają w sprzedaży telefonicznej.

Skuteczna sprzedaż przez telefon
Wiele osób, które w branży telefonicznej dopiero stawiają pierwsze kroki, zastanawia się nad tym jak efektywnie sprzedawać, czy jest to wrodzony dar konkretnego sprzedawcy, czy też sztuki tej można się nauczyć.
Niewątpliwie, pewne wrodzone cechy pomagają w sprzedaży telefonicznej. Należą do nich między innymi entuzjazm oraz wyczulenie na potrzeby drugiego człowieka. Pomocny bywa także silny charakter, który nie pozwoli się zrazić w przypadku gorszego dnia, gdy większość klientów będzie rzucać słuchawkami.
Jednak to tylko cząstka umiejętności potrzebnych do osiągnięcia sukcesu. Prócz wrodzonych cech przypisanych konkretnej jednostce, niezmiernie ważne są także umiejętności praktyczne oraz wiedza teoretyczna, które można zdobywać i kształtować przez całe życie.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenie sprzedaż telefoniczna - przełamanie barier osobistych dotyczących telesprzedaży jest kluczowe w osiąganiu dobrych wyników sprzedażowych. Na szkoleniu z telesprzedaży dowiesz się jak przełamać osobisty opór związany z rozmową telefoniczną, jak stosować metody perswazji, jak poradzić sobie z trudnymi sytuacjami w rozmowie z klientem. | Firma Gamma sp. j. zaprasza na szkolenia z telemarketingu i profesjonalnej sprzedaży. Zobacz też szkolenie z negocjacji, szkolenie dla handlowców.Na co należy zwrócić uwagę rozmawiając z klientem? Przede wszystkim, jak parzącego ognia należy unikać schematów. Rutyna zabija – i to dosłownie w tym przypadku. Klient, który odbierze telefon i usłyszy po drugiej stronie słuchawki znużony głos recytujący wyuczoną na pamięć regułkę momentalnie zakończy rozmowę – nawet nie będzie czekał na przedstawienie oferty. Do każdej rozmowy telefonicznej należy podchodzić z jak największym entuzjazmem, tak aby uśmiechem zarazić klienta.
Jeżeli wprawi się go w dobry nastrój, to szanse na sprzedaż drastycznie rosną. Warto także zastanowić się nad tym, w jaki sposób przekonać klienta o tym, że potrzebuje konkretnego produktu.
Aby sprzedaż była skuteczna, najlepiej jest to zrobić nie w sposób bezpośredni, ale taki, żeby potrzeba posiadania przykładowo nowego telewizora wynikała z wnętrza klienta i żeby miał on przekonanie, że sam na to wpadł.
Na terenie największych miast w Polsce, cyklicznie organizowane są warsztaty i szkolenia z zakresu telemarketingu. Jest to niezmiernie cenna dawka wiedzy, przeznaczona zarówno dla osób początkujących jak i doświadczonych wyjadaczy.
Szkolenia przeważnie składają się z części teoretycznej, podczas której kursanci poznają najważniejsze założenia dotyczące prawidłowego przebiegu rozmowy z klientem oraz z części warsztatowej podczas której szlifuje się zdobytą wiedzę.
Nie da się podać jednej, bardzo dokładnej definicji, która precyzyjnie określiłaby, czym jest telesprzedaż. Mówiąc najkrócej jak tylko się da, telesprzedaż ( co jest także zgodne z nazwą) to działalność marketingowa prowadzona za pośrednictwem między innymi takiego medium jak telefon. Z pewnością można też stwierdzić, iż w dzisiejszych czasach telesprzedaż ( telemarketing) stanowi jedną z najpopularniejszych form bezpośredniego marketingu. Z tym pojęciem związana jest także konieczność przetwarzania danych uzyskanych z różnych źródeł z systemem zarządzania. Cała ta procedura ma na celu możliwie jak największą optymalizację procesów komunikacji na linii sprzedawca-klient. W takim przypadku bardzo ważne jest spersonalizowane ( ale przede wszystkim obustronne) oddziaływanie firmy i konsumentów. Ogólnie przyjęty podział telemarketingu przedstawia się w sposób następujący:
– telesprzedaż wychodząca
– telesprzedaż przychodząca
– telesprzedaż aktywna (in-bound)
– telesprzedaż reaktywna (out-bound)
– telesprzedaż zewnętrzna
– telesprzedaż wewnętrzna
– telesprzedaż instytucjonalna
– telesprzedaż indywidualna
We współczesnym świecie prowadzenie działań telesprzedażowych niesie ze sobą więcej korzyści, niż mogłoby się to wydawać w początkowym odczuciu. Taka forma marketingu ma wiele korzyści, między innymi:
– możliwość udzielania niezbędnych informacji za pomocą infolinii ( co szczególnie ważne jest dla klientów cierpiących na brak czasu, którzy za pomocą jednego połączenia są w stanie zdobyć interesującą ich wiedzę)
– telesprzedaż daje możliwość sprzedaży takich produktów czy usług jak np. wszelkiego typu ubezpieczenia, konferencje, szkolenia, usługi informatyczne, produkty medycznych, niemal wszystkie usługi finansowe, książki itd.
Bardzo często kontakt z infolinią nie służy jedynie do sprzedaży czy zakupu produktu czy usługi. Telemarketing może być również narzędziem potrzebnym przy składaniu reklamacji. Dzięki telefonicznym kontaktom z klientami prowadzi się także badania rynku, badające różne kwestie związane z zakupami.
Szkolenia Sprzedaż – czy warto?
Wokół sprzedaży przez telefon narosło wiele stereotypów. Każdy człowiek miał kiedyś kontakt z telefonicznymi konsultantami i tak zwanym cold callingiem, czyli praktyką polegającą na telefonicznym kontaktowaniu się z osobami nieznajomymi i niespodziewającymi się takiej formy kontaktu – trudno więc dziwić się takiemu stanu rzeczy.
W większości przypadków jednak są to opinie dalekie od prawdy i krzywdzące dla osób pracujących w branży.
Główny problem leży właśnie po stronie przypadkowego wyboru rozmówców – jeśli proponowany nam produkt lub usługa nie jest w żaden sposób związana z naszym życiem, ani też nie widzimy realnych szans, żeby miały one je w jakiś sposób wzbogacić, rozmowa z konsultantem potrafi być zwyczajnie irytująca.
Druga sprawa to sami niewykwalifikowani i przeszkoleni konsultanci, którzy nie posługują się sprawdzonymi metodami sprzedażowymi i nie prowadzą rozmowy w sposób interesujący dla odbiorcy, a raczej próbują na siłę „wcisnąć” im coś, czego nie potrzebują.
Aby uniknąć tego typu sytuacji w prowadzonej przez nas działalności, bądź też podnieść własne kwalifikacje dotyczące handlu przez telefon warto wziąć pod uwagę szkolenia dla firm z tego zakresu.
Szkolenia telemarketingowe – dla kogo?
Szkolenia dotyczące technik sprzedaży przez telefon przeznaczone są przede wszystkim dla telemarketerów i handlowców, dla których głównym narzędziem pracy jest właśnie telefon. Mogą oni zarówno prowadzić sprzedaż różnego rodzaju towarów i usług, jak i umawiać spotkania z potencjalnymi klientami. Głównie udział w nich biorą osoby pracujące w działach sprzedaży, związane z call center i telemarketingiem, choć nie tylko.
W trakcie szkolenia uczestnicy trenują szereg umiejętności, między innymi: pozyskiwanie nowych klientów przez telefon, poszerzenie współpracy z dotychczasowymi klientami i partnerami biznesowymi, zainteresowanie rozmówcy krótką prezentacją produktu lub usługi czy rozpoznawanie poza cenowych oczekiwań. Nauczyć się powinni skutecznego wykorzystywania najnowszych technik sprzedaży telefonicznej, dowiedzieć jakich źle kojarzących się słów i zwrotów unikać oraz jak rozpoznać oczekiwania, potrzeby a także wątpliwości i zastrzeżenia klientów.
Trenerzy nauczą budowania właściwej argumentacji sprzedażowej, umiejętności radzenia sobie z presją cenową wywieraną przez klienta, umawiania spotkań i w końcu – finalizacji sprzedaży.
W zakresie merytorycznym szkoleń sprzedażowych znajduje się zwykle zaprezentowanie celów i etapów, jakie charakteryzują telefoniczną rozmowę w celach handlowych, przedstawienie sposobów na kontrolowanie przebiegu rozmowy, aktywne słuchanie, budowanie długoterminowej relacji z klientami, rozpoznawanie oczekiwań klienta, techniki skutecznej prezentacji towarów przez telefon, budowanie racjonalnej argumentacji sprzedażowej, radzenie sobie z wątpliwościami potencjalnych klientów, umawianie spotkań i domykanie sprzedaży.
Szkolenia prowadzone są zwykle w formie zamkniętej bądź otwartej, a także grupowej lub indywidualnej. Szkolenia zamknięte organizowane są dla konkretnej grupy osób, np. pracowników call center w dużej firmie, szkolenie otwarte zaś jest dostępne dla wszystkim chętnych i udział w nim jest dobrowolny. Często z tej formy korzystają osoby pragnące podnieść swoje kwalifikacje zawodowe. Szkolenia mogą też być prowadzone dla całej grupy osób, jak i w formie indywidualnego treningu.
Inwestycja w szkolenie, zarówno siebie samego, jak i swoich pracowników, zdecydowanie zwróci się po czasie. Na firmę, która nie prezentuje swojej oferty w sposób nachalny potencjalni klienci patrzą z większą przychylnością, a tym samym zwiększa się prawdopodobieństwo, że skorzystają z jej usług bądź zakupią konkretne towary. Zyska więc na tym nie tylko budżet firmy, ale też jej dobre imię.
Zatrudnianie w telemarketingu osób niedoświadczonych, nie potrafiących trafić do klienta, zainteresować go tym, co ma się do przekazania nie jest dla przedsiębiorstwa dobrą wizytówką i może przynieść więcej szkód, aniżeli korzyści.