Relacje międzyludzkie są trudne. Często dochodzi w ich trakcie do spięć i nieuzasadnionych z pozoru konfliktów, które kończą się osłabieniem związku dwóch (lub więcej) osób. Odnosi się to zarówno do życia prywatnego, jak i zawodowego, w którym człowiek ma do czynienia z osobami, z którymi nie zawsze jest w stanie „złapać wspólny język”.
Relacje międzyludzkie są trudne. Często dochodzi w ich trakcie do spięć i nieuzasadnionych z pozoru konfliktów, które kończą się osłabieniem związku dwóch (lub więcej) osób. Odnosi się to zarówno do życia prywatnego, jak i zawodowego, w którym człowiek ma do czynienia z osobami, z którymi nie zawsze jest w stanie "złapać wspólny język". O ile w relacjach osobistych ma się ten komfort, że można zrywać relacje, które negatywnie wpływają na samopoczucie, a utrwalać te, które je wzmacniają, o tyle praca w firmie oznacza, że wyboru tego człowiek jest w pewnym sensie pozbawiony.
Po co inwestować czas w komunikację?
Efektowna komunikacja interpersonalna oznacza sprawniejsze porozumiewanie się z drugim człowiekiem. Dzięki temu lepiej i szybciej przekazywane są informacje i polecenia. Pracodawcy powinni zwrócić na to szczególną uwagę. Jeżeli w firmie istnieją jakiekolwiek problemy z płynnością informacji, dochodzi do częstych konfliktów bądź też zawodzą wszelkiego rodzaju prace nad projektami, to znak, że może dochodzić do błędnej komunikacji interpersonalnej - lub też jej kompletnego braku.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Poznaj nasze szkolenia interpersonalne. Dowiedz się jak zwiększyć swoją efektywność osobistą, jak być wielozadaniowym, jak komunikować się z innymi w firmie, jak zarządzać sobą efektywnie.
Jest to pierwszy i najważniejszy czynniki wpływający na udaną rozmowę i efektywną pracę. Powinni oni mówić i słuchać tego, co się do nich mówi - aktywnie angażować się w cały proces, łącznie z późniejszą refleksją odnoszącą się do poprawy zachowania. Zdarza się, że bardziej doświadczeni pracownicy starają się podpowiedzieć nowo zatrudnionym, gdzie popełniają błąd albo jak powinien wyglądać rezultat pracy, którą wykonują. Jednak zbyt pewni siebie i wierzący we własne możliwości osoby lekceważą taką pomoc i skupiają się na własnej metodzie. Często jest to przyczyną porażek bądź niezadowolenia przełożonych.
Celem komunikacji nie jest przymusowa zmiana zachowania albo punktu widzenia, chodzi raczej o uzmysłowienie drugiej osobie, że istnieje alternatywne rozwiązanie, sposób, który mogą wykorzystać bądź wytyczne, które prowadzą do lepszego wypełnienia obowiązków, a które zostały przetestowane i sprawdzone przez kilkanaście osób wcześniej, potwierdzając ich skuteczność.
Komunikacja to kompetencja fundamentalna – leży u podstaw większości czynności wykonywanych przez menedżerów, specjalistów i sprzedawców. Szkolenie z komunikacji to zestaw praktycznych, skutecznych narzędzi, które łatwo wdrożyć do swojej pracy. Serdecznie zapraszamy na trening komunikacji interpersonalnej!
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.