Sposób na udaną rozmowę

Relacje międzyludzkie są trudne. Często dochodzi w ich trakcie do spięć i nieuzasadnionych z pozoru konfliktów, które kończą się osłabieniem związku dwóch (lub więcej) osób. Odnosi się to zarówno do życia prywatnego, jak i zawodowego, w którym człowiek ma do czynienia z osobami, z którymi nie zawsze jest w stanie „złapać wspólny język”.

zdjęcie - (the_title())

     

    Relacje międzyludzkie są trudne. Często dochodzi w ich trakcie do spięć i nieuzasadnionych z pozoru konfliktów, które kończą się osłabieniem związku dwóch (lub więcej) osób. Odnosi się to zarówno do życia prywatnego, jak i zawodowego, w którym człowiek ma do czynienia z osobami, z którymi nie zawsze jest w stanie "złapać wspólny język". O ile w relacjach osobistych ma się ten komfort, że można zrywać relacje, które negatywnie wpływają na samopoczucie, a utrwalać te, które je wzmacniają, o tyle praca w firmie oznacza, że wyboru tego człowiek jest w pewnym sensie pozbawiony.

    Po co inwestować czas w komunikację?

    Efektowna komunikacja interpersonalna oznacza sprawniejsze porozumiewanie się z drugim człowiekiem. Dzięki temu lepiej i szybciej przekazywane są informacje i polecenia. Pracodawcy powinni zwrócić na to szczególną uwagę. Jeżeli w firmie istnieją jakiekolwiek problemy z płynnością informacji, dochodzi do częstych konfliktów bądź też zawodzą wszelkiego rodzaju prace nad projektami, to znak, że może dochodzić do błędnej komunikacji interpersonalnej - lub też jej kompletnego braku.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Poznaj nasze szkolenia interpersonalne. Dowiedz się jak zwiększyć swoją efektywność osobistą, jak być wielozadaniowym, jak komunikować się z innymi w firmie, jak zarządzać sobą efektywnie.

    Zapraszamy.



    Pracownicy powinni ze sobą rozmawiać

    Jest to pierwszy i najważniejszy czynniki wpływający na udaną rozmowę i efektywną pracę. Powinni oni mówić i słuchać tego, co się do nich mówi - aktywnie angażować się w cały proces, łącznie z późniejszą refleksją odnoszącą się do poprawy zachowania. Zdarza się, że bardziej doświadczeni pracownicy starają się podpowiedzieć nowo zatrudnionym, gdzie popełniają błąd albo jak powinien wyglądać rezultat pracy, którą wykonują. Jednak zbyt pewni siebie i wierzący we własne możliwości osoby lekceważą taką pomoc i skupiają się na własnej metodzie. Często jest to przyczyną porażek bądź niezadowolenia przełożonych.

    Celem komunikacji nie jest przymusowa zmiana zachowania albo punktu widzenia, chodzi raczej o uzmysłowienie drugiej osobie, że istnieje alternatywne rozwiązanie, sposób, który mogą wykorzystać bądź wytyczne, które prowadzą do lepszego wypełnienia obowiązków, a które zostały przetestowane i sprawdzone przez kilkanaście osób wcześniej, potwierdzając ich skuteczność.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.