Sprzedaż internetowa, a sklep Facebook
Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że społeczność Facebooka oraz innych serwisów społecznościowych, dla sprytnego przedsiębiorcy stanowi znakomitą bazę pozyskiwania nowych klientów.
Wśród sprzedawców z całego Świata królują różne techniki sprzedaży, jednak prowadzenie swojej działalności online jest jedną z najpopularniejszych. Facebook jest serwisem społecznościowym, który większość swoich usług oferuje całkowicie za darmo. Nie inaczej jest w przypadku zakładania sklepu internetowego. Jak zabrać się za prowadzenie własnego sklepu w Internecie?
Postaw na profesjonalizm!
Jeżeli nie czujesz się zbyt dobrze w środowisku mediów społecznościowych, prowadzenie swojego sklepu w Internecie zleć osobom, które zajmują się tym na co dzień. Co otrzymujesz w ten sposób?
Pewność, że twój sklep będzie poprowadzony w sposób całkowicie prawidłowy oraz z zachowaniem wszelkich norm poruszania się w środowisku Facebook'a oraz kontaktu ze społecznością.
Nie wszystkie techniki sprzedaży, które sprawdzają się w sprzedaży bezpośredniej, sprawdzą się również w przypadku działalności w Internecie.
Prowadzeniem tego typu sklepów najczęściej zajmują się wyspecjalizowane firmy, a cena za tego typu usługę waha się od kilkuset do tysięcy złotych w skali miesiąca. Decyzja, czy tego typu sklep będzie odpowiedni właśnie dla twojej firmy, zależy od indywidualnych czynników oraz twojej osobistej decyzji.
Jak prowadzić sklep Facebook?
Zanim zabierzesz się za prowadzenie sklepu w tym serwisie społecznościowym, musisz pamiętać o kilku regułach którymi musisz się kierować w trakcie sprzedaży internetowej.
- Na społeczność internetową składa się wiele osób w różnym wieku. Facebook oferuje wiele możliwości kierowania swoich produktów do odpowiedniego rodzaju odbiorcy. Nie ulega wątpliwości, że zmaksymalizuje to twoje zyski wielokrotnie, oraz sprawi, że twój produkt dotrze do odpowiedniego konsumenta.
- Czasami zdarza się tak, że niezadowolony klient zacznie publikować treści, które zniesławiają ciebie lub twoją firmę. Na takie treści nie należy reagować emocjonalnie, albo nie reagować w ogóle. Z taką osobą rozmawiamy rzeczowo i dokładnie pytamy o problem. Wdawanie się w niepotrzebne dyskusje może zaszkodzić wizerunkowi twojej firmy.
- Pamiętaj, że prowadzenie sklepu w tym serwisie społecznościowym powinno wiązać się z publikowaniem ciekawych treści na fanpage'u firmy. Sprawi to, że potencjalni konsumenci będą chętniej korzystać z oferty twojego sklepu.
Uzyskaj najlepszy możliwy wynik negocjacji. Zdobądź kluczowe techniki dla każdego etapu
sprzedaży. Obsługuj klienta profesjonalnie. Poznaj kim jest twój rozmówca, co myśli i czego się obawia. Takie umiejętności zdobędziesz biorąc udział w naszych
szkoleniach sprzedażowych. Zobacz: szkolenia sprzedaż,
szkolenia negocjacje,
szkolenia z obsługi klienta. Zapraszamy również do działu:
szkolenia managerskie Gamma. Najlepsza firma szkoleniowa roku. Zapraszamy!