Sprzedaż przez telefon – jak powinna wyglądać pierwsza rozmowa z klientem?
Czy sprzedaż przez telefon może być skuteczna? Oczywiście – wiele szkoleń sprzedażowych dotyczy właśnie tego tematu.

Czy jest to proste zadanie? Zdecydowanie nie. Aby skutecznie sprzedawać w internecie, trzeba zdobyć wiele niezbędnych informacji, przydatne nierzadko okazują się również indywidualne predyspozycje osoby sprzedającej – ci, którzy łatwo nawiązują kontakty z innymi ludźmi, często radzą sobie zdecydowanie lepiej.
W jaki sposób zdobyć wiedzę o tym, jak skutecznie sprzedawać przez telefon? Sposobów jest wiele. Można skorzystać z jednego ze szkoleń sprzedażowych – są one często organizowane w wielu większych miastach w Polsce. Odpowiednie szkolenie pozwala jego uczestnikom uzyskać niezbędną wiedzę, podaną w przystępnej i zrozumiałej formie. Nie wszystkie szkolenia sprzedażowe są jednak warte uwagi – trzeba więc zwracać szczególną uwagę na to, jakie szkolenie chce się wybrać.
Najważniejszą rzeczą podczas sprzedaży telefonicznej jest indywidualne podejście do klienta. Chcąc traktować każdego w ten sam sposób nie uzyskamy dobrych wyników. Wiele osób kieruje się w sprzedaży telefonicznej własnym doświadczeniem, a niekiedy także intuicją – dzięki temu wiedzą, w jaki sposób rozmawiać z konkretną osobą, aby nakłonić ją do zakupu.
Nie bez znaczenia jest też to, jaka jest docelowa grupa odbiorców danego produktu. Innych strategii sprzedaży i rozmowy należy używać z osobami starszymi, a innych w przypadku młodzieży.
Zaufaj firmie szkoleniowej roku!
Sprzedawca musi sprawiać wrażenie osoby zainteresowanej potrzebami klienta, wykazującej dla niego zrozumienie i oferującym dobre rozwiązania. Formalne i oficjalne zwroty nie zawsze są najlepszym wyjściem podczas sprzedaży przez telefon. Warto więc wysłuchać obiekcji i obaw klienta, i zapewnić go, iż są one nieuzasadnione. Budowanie zaufania u klientów jest bardzo ważne – to właśnie ono sprawia, że wiele osób decyduje się na zakup danego produktu. Nie można dać się wyprowadzić z równowagi podczas rozmowy – należy zachować spokój i kulturę wypowiedzi nawet wtedy, gdy klient jest nieuprzejmy.
Przy sprzedaży przez telefon – jak również przy każdym innym rodzaju sprzedaży – najważniejsze jest budowanie swojej marki. Firma, która cieszy się zaufaniem klientów i dobrą opinią, może liczyć na znacznie większe zyski. Zadowoleni klienci polecą danego sprzedawcę swoim znajomym, co wpłynie na zwiększenie sprzedaży.
Windykacja należności
Klient, który nie płaci zwykle ma wiele długów. Od doboru właściwych technik zależy komu zapłaci najpierw. Nauczymy Cię technik z najwyższej półki perswazyjnej – od…Inteligentny telemarketing
Dziś nie wygrywa ten kto dużo dzwoni, tylko ten kto dzwoni mądrze. Poznaj inteligentny telemarketing – zamiast akwizytora stań się challanger’em. Szkolenie telemarketing pozwala na…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej