Standardy obsługi klienta w salonach sprzedażowych

Każdy z nas wie, jak ważna jest odpowiednia obsługa klienta. Dzięki właściwym standardom jakościowym, możemy znacząco podnieść sprzedaż, ale również sprawić, że zadowolony klient do nas wróci i poleci swoim znajomym i przyjaciołom nasze przedsiębiorstwo. Oczywiście, każdy z nas może narzucić własne standardy obsługi klienta, jednak warto prześledzić ten proces na przykładzie ogromnych korporacji, które ścigają się w podnoszeniu jakości sprzedaży, reklamacji i innych elementów obsługi klienta.

Gamma - Standardy obsługi klienta w salonach sprzedażowych
     
    Każdy z nas wie, jak ważna jest odpowiednia obsługa klienta. Dzięki właściwym standardom jakościowym, możemy znacząco podnieść sprzedaż, ale również sprawić, że zadowolony klient do nas wróci i poleci swoim znajomym i przyjaciołom nasze przedsiębiorstwo.

    Oczywiście, każdy z nas może narzucić własne standardy obsługi klienta, jednak warto prześledzić ten proces na przykładzie ogromnych korporacji, które ścigają się w podnoszeniu jakości sprzedaży, reklamacji i innych elementów obsługi klienta.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    W dużej mierze umiejętności przywódcze można wypracować. Dobre zarządzanie zespołem to sztuka dobrego motywowania oraz delegowania zadań. Zdobądź niezbędną wiedzę potrzebną, by zostać EXELLENT MENAGEREM! Zapraszamy na szkolenie z zarządzania zespołem. Mogą Cię również zainteresować: szkolenia po angielsku, szkolenie rozwiązywanie konfliktów w zespole.

    Podstawowe standardy obsługi klienta:
     
    • fachowa wiedza personelu: profesjonalizm, zaangażowanie i merytoryczna wartość pracowników,
    • pracownicy nastawieni się na zadowolenie klienta, nie tylko samą sprzedaż jak największej liczby towarów lub usług,
    • pełnie skupienie się na kliencie i jego oczekiwaniach,
    • rzetelność, sumienność, słowność są jak najbardziej pożądane: żaden klient nie chce być wprowadzany w błąd,
    • umiejętność łagodzenia sytuacji konfliktowych, szczególnie w przypadku tak zwanego „trudnego klienta” – cierpliwość, łatwość w nawiązywaniu kontaktów, wzbudzanie zaufania,

    To oczywiście tylko pewne elementy skutecznej obsługi klienta. Pracownik powinien potrafić przede wszystkim wysłuchiwać, cechować się umiejętnością rozwiązywania problemu i analizować informacje, dzięki którym dobierze produkt dokładnie pod oczekiwania klienta. Zalet z takiego podejścia jest bardzo wiele: przede wszystkim nie liczy się jednorazowa sprzedaż, a cały zespół nastawiony jest na zdobycie stałej, zaufanej grupy konsumentów, dzięki którym może stopniowo i trwale podnosić wyniki.

    Jak więc zbudować taki zespół? Z pewnością przyda się szkolenie z obsługi klienta. Umożliwia to nabycie praktycznych umiejętności oraz przygotowanie merytoryczne. Szczególnym przypadkiem, który warto wcześniej przećwiczyć, jest kontakt z „trudnym klientem”.

    Pozwala to na uniknięcie stresu w konfliktowych sytuacjach oraz rozwinięcie zdolności mediacyjnych i negocjacyjnych, dzięki czemu nasz pracownik może skutecznie zbijać obiekcje klienta oraz zaproponować mu korzystne rozwiązanie każdego problemu.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025