Szkolenia z negocjacji biznesowych
Organizatorzy szkoleń z zakresu negocjacji biznesowych przyjęli niepisaną zasadę, że poza zajęciami teoretycznymi organizowane są również przynajmniej dwie gry strategiczne z zakresu negocjacji i rozwiązywania konfliktów.

Najpopularniejsze i najczęściej powtarzające się niemal na wszystkich szkoleniach gry strategiczne to:
- wierzyciele – to gra symulacyjna, która pozwala na bardzo skuteczne zobrazowanie zależności jakie zachodzą pomiędzy wynikami osiąganymi w trakcie negocjacji a umiejętnościami i doświadczeniem jakie reprezentuje sobą dany negocjator. Im większa wiedza i doświadczenie negocjatora, tym bardziej imponujące wyniki on osiąga;
- archipelag to gra dla typowych dyplomatów, a jej przebieg przedstawia nieco pertraktację pomiędzy kilkoma państwami ( gra najlepiej wypada gdy sa to trzy państwa). Rozmaite konflikty i pakty zawierane pomiędzy poszczególnymi stronami bardzo uatrakcyjniają i sprawiają, że rozgrywka staje się wciągająca i niepowtarzalna.
Każde szkolenie z zakresu negocjacji biznesowych nastawione jest na realizację następujących celów:
- skuteczne budowanie długotrwałych relacji z klientami
- poznanie, jak wartości firmy odnoszą się do prowadzenia negocjacji
- jak wpływać na równowagę sił pomiędzy stronami podejmującymi negocjację
- poznanie powodów, dla których warto domagać się od klienta więcej, niż początkowo zamierzaliśmy
- jakie są cechy dobrego negocjatora i co może wpływać na atmosferę podczas negocjacji
- jak zapewnić jak najlepsze rozwiązania dla obu stron negocjacji
- metody redukowania stresu w czasie negocjacji
- przygotowywanie scenariusza i jego konsekwentna realizacja podczas negocjacji
- jak umiejętnie wykorzystywać swoje mocne strony w czasie negocjacji.
“Szkolenie negocjacje biznesowe” polecane jest w szczególności dla wszystkich tych, którzy na co dzień w swojej pracy prowadzą negocjacje biznesowe, czyli osób pracujących na stanowiskach handlowców, kierowników czy też dla każdego, kto musi prowadzić negocjacje z klientem zewnętrznym i wewnętrznym.
Organizatorzy szkoleń z zakresu negocjacji biznesowych przyjęli niepisaną zasadę, że poza zajęciami teoretycznymi organizowane są również przynajmniej dwie gry strategiczne z zakresu negocjacji i rozwiązywania konfliktów.
Najpopularniejsze i najczęściej powtarzające się niemal na wszystkich szkoleniach gry strategiczne to:
- wierzyciele – to gra symulacyjna, która pozwala na bardzo skuteczne zobrazowanie zależności jakie zachodzą pomiędzy wynikami osiąganymi w trakcie negocjacji a umiejętnościami i doświadczeniem jakie reprezentuje sobą dany negocjator. Im większa wiedza i doświadczenie negocjatora, tym bardziej imponujące wyniki on osiąga;
- archipelag to gra dla typowych dyplomatów, a jej przebieg przedstawia nieco pertraktację pomiędzy kilkoma państwami ( gra najlepiej wypada gdy sa to trzy państwa). Rozmaite konflikty i pakty zawierane pomiędzy poszczególnymi stronami bardzo uatrakcyjniają i sprawiają, że rozgrywka staje się wciągająca i niepowtarzalna.
Każde szkolenie z zakresu negocjacji biznesowych nastawione jest na realizację następujących celów:
- skuteczne budowanie długotrwałych relacji z klientami
- poznanie, jak wartości firmy odnoszą się do prowadzenia negocjacji
- jak wpływać na równowagę sił pomiędzy stronami podejmującymi negocjację
- poznanie powodów, dla których warto domagać się od klienta więcej, niż początkowo zamierzaliśmy
- jakie są cechy dobrego negocjatora i co może wpływać na atmosferę podczas negocjacji
- jak zapewnić jak najlepsze rozwiązania dla obu stron negocjacji
- metody redukowania stresu w czasie negocjacji
- przygotowywanie scenariusza i jego konsekwentna realizacja podczas negocjacji
- jak umiejętnie wykorzystywać swoje mocne strony w czasie negocjacji.
Szkolenia z negocjacji biznesowych polecane są w szczególności dla wszystkich tych, którzy na co dzień w swojej pracy prowadzą negocjacje biznesowe, czyli osób pracujących na stanowiskach handlowców, kierowników czy też dla każdego, kto musi prowadzić negocjacje z klientem zewnętrznym i wewnętrznym.
Prowadzenie biznesu nie jest łatwym zadaniem dla nikogo. Nawet największe przedsiębiorstwa muszą szukać pomocy, wsparcia i porad, w jaki sposób zarządzać swoją firmą, aby osiągnąć jak największy sukces i nie zaprzepaścić żadnych szans. W tym celu zatrudniani są również specjaliści, którzy odpowiedzialni są za wiele różnorodnych aspektów.
Wiele przedsiębiorstw, w zależności od ich wielkości i zasięgu, chętnie zatrudnia specjalistów od marketingu, sprzedaży, obsługi klienta czy zarządzania. Uważa się bowiem, że ich skoordynowane działania mogą pozytywnie wpłynąć na funkcjonowanie i rozwój firmy. Choć każdy z tych działów odpowiada za coś zupełnie innego, to jedynie wspólne działania dają największe i najlepsze efekty.
Niemal wszystkie przedsiębiorstwa w swoim istnieniu zmuszone są do kupowania i sprzedawania. Sprzedają przede wszystkim swoje usługi lub produkty, na których opierają całe swoje istnienie. Kupują natomiast różne surowce, materiały czy komponenty, a także pracę ludzi. Jeśli uda się dokonać zakupów możliwie tanio, a sprzedawać możliwie drogo, przedsiębiorstwo ma szansę osiągnąć wysokie zyski.
Aby jednak móc tanio kupować i drogo sprzedawać, niezastąpione są wysokie umiejętności negocjacyjne. Najczęściej zadania te powierzane są odpowiednio wykwalifikowanym, kompetentnym pracownikom, którzy doskonale wiedzą w jaki sposób radzić sobie z procesem zakupów czy sprzedaży, aby osiągnąć swój cel.
Szkolenie z negocjacji biznesowych bez wątpienia może dodatkowo pomóc w tym i skutecznie podnieść umiejętności pracownika w ty zakresie. Doskonale wykwalifikowany, przygotowany do tych zadań pracownik może z kolei znacząco wpłynąć na sukces przedsiębiorstwa, osiągając możliwie najniższe ceny zakupu materiałów, surowców czy komponentów, a także możliwie najwyższe ceny sprzedaży produktów czy usług.
Z tego względu pracodawcy chętnie kierują swoich najlepiej rokujących pracowników na tego rodzaju szkolenia. Podnoszenie kwalifikacji pracowników ma bowiem bardzo korzystny wpływ na całe przedsiębiorstwo.
Negocjacje w biznesie
Każda duża zmiana na rynku to z jednej strony presja na cyfry, a z drugiej ogromna szansa. Szansa dla wszystkich tych, którzy w porę zrozumieją,…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej