Szkolenia z negocjacji – podstawowe informacje

Dzisiaj coraz bardziej popularne robią się przeróżne szkolenia dla firm. Czy warto z nich korzystać? Generalnie tak, zaś jednym z tych, w które najbardziej opłaca się inwestować jest szkolenie z negocjacji. Co o nim powinniśmy wiedzieć?

21 lutego 2019
zdjęcie - Szkolenia z negocjacji – podstawowe informacje

Szkolenia z negocjacji - podstawowe informacje

Dzisiaj coraz bardziej popularne robią się przeróżne szkolenia dla firm. Czy warto z nich korzystać? Generalnie tak, zaś jednym z tych, w które najbardziej opłaca się inwestować jest szkolenie z negocjacji. Co o nim powinniśmy wiedzieć?

Szkolenia z negocjacji - co to jest?

Przede wszystkim w zasadzie warto powiedzieć trochę o tym, co to są takie szkolenia z negocjacji. Otóż negocjacje generalnie potrzebne nam są cały czas w mniejszym lub w większym stopniu. Negocjujemy wszystko - umowy biznesowe, kontakty z kontrahentami, negocjujemy rozwiązania w grupie itd. Ponadto negocjacje dotyczą także zagadnień cysto biznesowych. Generalnie zatem szkolenia z zakresu negocjacji można podzielić na dwa główne typy - pierwsze odnoszą się przede wszystkim do negocjacji interpersonalnych, drugie zaś do negocjacji handlowych.

Zalety szkolenia z negocjacji dla pracownika

Jakie pracownik odniesie zalety z tego typu szkolenia? Na pewno dzięki niemu lepiej dogada się w grupie, będzie miał siłę i możliwość, aby przeforsować własne pomysły. Oprócz tego nauczy się także negocjować warunki w pracy, kontakty i zlecenia. Słowem - zdobędzie szacunek i poważanie.

Zalety szkolenia z negocjacji dla pracodawcy

Jakie zaś korzyści z przeprowadzenia takiego szkolenia odniesie pracodawca przede wszystkim wzrośnie efektywność pracowników. Może się bowiem dość szybko okazać, że osoby, które do tej pory siedziały cicho, nie wyrażały własnego zdania, nie potrafiły przeforsować pomysłów, teraz potrafią to świetnie robić, zaś pomysły mają doskonałe. W ten sposób obudzimy wiedzę w wielu naszych specjalistach. Ponadto dzięki takim szkoleniom złagodzimy przeróżne konflikty w grupach - ludzie będą się wzajemnie lepiej rozumieli i szybciej rozwiązywali swoje problemy.

Szkolenia handlowe a szkolenia negocjacje

Warto w tym momencie podkreślić coś, co zostało zaznaczone już nieco wcześniej. Otóż obecnie możemy wyróżnić osobno szkolenia handlowe i negocjacyjne. Te pierwsze stawiać będą przede wszystkim na obrót handlem. To oznacza, że poruszane będą na nich różne zagadnienia dotyczące technik nieinwazyjnych perswazji, przekonywania innych, stawiania warunków. Będziemy się uczyć, jak grać w słynną już biznesową grę - tak udawać i manewrować językowo, aby zebrać dla siebie i swojej firmy jak najwięcej korzyści. Typowe szkolenia z negocjacji będą zaś obejmowały raczej zagadnienia kontaktów interpersonalnych i funkcjonowania w grupach. Tu dowiemy się, jak być asertywnym, przeforsować własne pomysły i zdanie, jak wykorzystać potencjał grupy itp.

Szkolenia otwarte - ciekawe rozwiązanie

Ciekawą dość opcją dla wszelkich szkoleń handlowych i negocjacyjnych są szkolenia otwarte. Polegają one na tym, że uczestniczą w nich pracownicy różnych zupełnie firm. Dzięki temu każdy mniej się krępuje, ponieważ nie musi przełamywać swoich barier negocjacyjnych przed osobami, które świetnie go znają. Ponadto jest to także doskonała możliwość wzajemnego zrozumienia siebie. Warto jeszcze dodać, że nieraz właśnie w taki sposób nawiązywane są ciekawe kontakty biznesowe.

Jak wybrać najlepszą firmę od szkoleń?

Jak zatem widać - zdecydowanie opłaca się zainwestować w szkolenia dla firm z zakresu negocjacji. Pozostaje jedynie dość istotna kwestia, a mianowicie, którą firmę najlepiej jest wybrać? Otóż zdecydowanie trzeba inwestować tutaj w naprawdę dobre marki, w innym bowiem razie tylko bez sensu stracimy pieniądze. Warto popatrzeć na komentarze i opinie różnych innych osób, które już inwestowały w dane szkolenia. Nie będzie to może najbardziej obiektywny sposób analizy danych, niemniej jednak uzyskamy chociaż ogólne wskazówki, jakich firm unikać. Ponadto warto umówić się personalnie z osobą, która będzie prowadziła szkolenie. Wówczas na pewno dużo się dowiemy.

Dlaczego zaś trzeba włożyć tyle zachodu w takie szukanie odpowiedniej firmy? Otóż bowiem dobrze jest nawiązać dłuższą współpracę z taką firmą. Wówczas jakość szkoleń na pewno się zwiększy, ponieważ trenerzy będą znali naszych pracowników i będą wiedzieli, czego oczekujemy.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.