Każdy kto prowadzi firmę z pewnością nieraz miał sytuację wymagającą od niego sztuki negocjacji. Owszem choć same negocjacje służą do uzyskania porozumienia pomiędzy dwiema stronami, w kwestii różniących nas spraw. Nie trudno uznać możliwość ich wykorzystania w inny sposób. Tak też gdy dochodzi do sytuacji, w której to my chcemy na czymś zyskać warto zasięgnąć po te techniki, gdyż można wiele zyskać.
O ile same negocjacje są bardzo znane i wielokrotnie wykorzystywane w wielu dziedzinach biznesu, jak i sprzedaży, to mało kto zdaje sobie sprawę z możliwości zastosowania odpowiednich technik, które będą im przeciwdziałać.
Bo jakby nie patrzeć, wolimy by klient przystał na naszą propozycję nisz negocjował np. z podaną ofertą. W ten oto sposób powstało kilka sposobów prowadzenia sprzedaży by nie dopuścić do negocjacji, a klient był zadowolony. Podstawą jest pamiętać, że po drugiej stronie również jest człowiek, który chce coś zyskać i całą ofertę należy przedstawić mu w postaci zysku.
Ponadto by osiągnąć założony cel należy przekazać klientowi, że przygotowaliśmy już kilka modeli biznesowych idealnie dla jego potrzeb, następnie należy pamiętać o pochwaleniu go za to że chce zyskać np. dany produkt. Oprócz tego warto jest dowiedzieć się na jakie cele jest przygotowany i jak chce daną usługę wykorzystać, a później wykorzystaj to by przedstawić mu jak Twoje działania będą mogły mu w tym pomóc. Istnieje wtedy pewien cień szansy, że dany klient zrezygnuje z negocjacji i przyjmie nasza ofertę.
Jednakże jeśli do tego nie dojdzie i skończy się na negocjacjach warto pamiętać o tym by przedstawiać większa ofertę niż w rzeczywistości chcemy uzyskać, dzięki czemu będziemy mogli sprawiać wrażenie, że idziemy komuś „na rękę” i zgadzamy się na jego propozycję, samemu tracąc, gdy tak na prawdę dla nas to wciąż jest zysk. Negocjacje to sztuka, której można się nauczyć, lecz wymaga to odpowiednich szkoleń jak i czasu, lecz czasem ich efekt może przewyższyć nasze nawet najśmielsze oczekiwania.