Teoria potrzeb

Z pewnością każdy słyszał o teorii potrzeb Maslowa. Jest to schemat, który pokazuje jak ważne są nasze potrzeby życiowe. Jest on stworzony na kształt piramidy. Na samym dole piramidy znajdują się potrzeby podstawowe, na samej górze potrzeby wyższego szczebla.

zdjęcie - (the_title())

     

    Z pewnością każdy słyszał o teorii potrzeb Maslowa. Jest to schemat, który pokazuje jak ważne są nasze potrzeby życiowe. Jest on stworzony na kształt piramidy. Na samym dole piramidy znajdują się potrzeby podstawowe, na samej górze potrzeby wyższego szczebla. Również w kontekście firmy można zastosować tą teorię. Jeśli przedsiębiorstwo nie zabezpieczy w prawidłowy sposób potrzeb swoich pracowników nie będą oni wspinać się na wyższe szczeble możliwości rozwoju.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zapraszamy do udziału w szkoleniu z komunikacji. Dzięki temu szkoleniu rozwiniesz m.in.: umiejętność wyrażania swoich myśli w sposób prosty i precyzyjny, umiejętność aktywnego słuchana, umiejętność przyjmowania i udzielania informacji zwrotnej.

    Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenia z rozwoju osobistego, szkolenie pewność siebie w biznesie.

    Do podstawowych potrzeb pracowników należą bezpieczeństwo oraz stabilizacja finansowa. Bez zapewnienia tych potrzeb pracownik nie będzie zmotywowany do dalszego rozwoju. Teoria potrzeb mówi o tym, które potrzeby są podstawowe, a które należą do potrzeb wyższego szczebla. Pierwszą podstawową potrzebą jest potrzeba fizjologiczna. W kontekście pracy może to być wygodne stanowisko pracy, dostęp do toalety, odpowiednie wynagrodzenie oraz respektowanie przez pracodawcę przerw pracy, które należą się pracownikowi. Kolejnym szczeblem potrzeb są potrzeby bezpieczeństwa. Mówimy w tym przypadku o stałości zatrudnienia, wynagrodzenia oraz jasno określonych zasadach. Kolejnym, wyższym w hierarchii szczeblem jest potrzeba przynależności. W tym kontekście mówimy o chęci nawiązywania pozytywnych relacji, poczuciu przynależności z grupą, poczuciu wspólnoty i wspólnego dążenia do określonych celów. Jeszcze wyżej w hierarchii plasuje się potrzeba szacunku i uznania. Jest to sytuacja, w której czujemy się doceniani, szanowani i dumni ze swojej pracy. Na tym szczeblu pracownik czuje, że jego starania mają sens oraz ma świadomość możliwości awansu. Ostatnim poziomem piramidy potrzeb jest potrzeba samorealizacji. Jest ona związana z poczuciem sensu naszej pracy, ciągłej samorealizacji i poczuciem, iż praca przynosi konkretne, widoczne efekty. Teoria potrzeb mówi o tym, iż niemożliwe jest przejście do kolejnego etapu bez zaspokojenia potrzeb niższego szczebla. Wiele firm nie rozwija się właśnie przez to, że pracownikom nie zapewnia się podstawowych potrzeb w życiu zawodowym.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.