Z serii OK – gradacja Obsługi Klienta

Różnica pomiędzy dobrą standardową obsługą a obsługą perfekcyjną, „nie z tej ziemi”, polega na stopniu inicjatywyprzejawianej przez stronę obsługującą, tj. wykraczaniu poza oczekiwania Klienta odnośnie spodziewanego poziomu obsługi.

zdjęcie - (the_title())
Wyjście poza ramy zwykłych obowiązków i zrobienie tych kilku dodatkowych kroków w kierunku Klienta wywiera bardzo mocne i długotrwałe, pozytywne wrażenie – o gradacji obsługi Klienta pisaliśmy już przy okazji omawiania tematu standardu obsługi.

 

Klienta można zjednać kilkoma sposobami:

  • podarunkami – chodzi o drobiazgi, które daje się Klientowi w prezencie, aby wyrazić wdzięczność z powodu robienia z firmą interesów. W tym celu wiele firm tworzy specjalne kluby dla stałych Klientów,
  • dobrowolnymi rabatamikiedy Klient dokonuje zakupu za określoną kwotę, oferowany jest mu rabat cenowy na kolejne zakupy lub na konkretne towary,
  • dobrowolnym pokrywaniem kosztów – kiedy firma posiada dobrego Klienta, często decyduje się na przejęcie dodatkowych kosztów związanych z jego obsługą wtedy, kiedy jest to uzasadnione, np. oferowanie dostawy towarów na koszt firmy,
  • życzliwy, osobisty kontakt z Klientem – kontakt osobisty stanowi doskonałą sposobność do pokazania Klientowi, że jest on ceniony, zarówno telefon do Klienta, jak i wysłana do niego kartka oznacza, że dziękujesz za to, że skorzystał z usług firmy.

 

Gamma w rankingu Gazety Prawnej "Najlepsze Firmy Szkoleniowe"  zajęła 1 miejsce. Oferujemy kilkadziesiąt szkoleń sprzedażowych. Dostępne formy to: szkolenie zamknięte i szkolenie otwarte. Zapoznaj się z naszą oferą i wybierz najlepszą firmę szkoleniową na rynku

 

Standard Obsługi Klienta

Wysoka jakość obsługi Klienta jest często trudna do utrzymania. Pomocne w takiej sytuacji jest tworzenie standardów obsługi Klienta, które szczegółowo opisują sposób postępowania z Klientem.
 
Standardy obsługi Klientów służą dwóm celom. Po pierwsze, stanowią skuteczny sposób kształtowania pozytywnego obrazu firmy w oczach Klienta. Po drugie, są znakomitym narzędziem zarządzania, które pozwala mierzyć, w jakim zakresie każdy z pracowników firmy osiąga ten poziom obsługi Klientów, do którego aspirujesz.
 
Standardy obsługi szczegółowo opisują wymierne działania, których oczekuje się od personelu danej firmy w określonych sytuacjach kontaktu z Klientami. Jest to najlepszy sposób, by pracownicy firmy jednoznacznie rozumieli standardy obsługi klienta obowiązujące w firmie, np. ogólne stwierdzenie „przyjazna obsługa” może zostać zdefiniowanie poprzez następujące zachowania:
  • uśmiechaj się do Klientów, gdy podchodzą do ciebie,
  • kiedy rozmawiasz z Klientem, utrzymuj z nim kontakt wzrokowy,
  • witaj się z Klientami, mówiąc im: „Dzień dobry, w czym mogę pomóc..?”.

 

Kluczem do tworzenia standardów obsługi jest podzielenie tego procesu na cztery etapy:

  • zdefiniowanie swojej sekwencji obsługi,
  • zaznaczenie jej części składowych,
  • określenie, jakie są elementy wzmacniające pozytywne doświadczenie Klienta w trakcie obsługi,
  • zamiana elementów wzmacniających pozytywne doświadczenie Klienta na standardy.

 

W kolejnym artykule przybliżymy wspomniane cztery fazy i pokażemy, na co zwracać szczególną uwagę w wypadku każdej z nich.

 

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.