Z serii OK – pierwsze wrażenie w Obsłudze Klienta

Klienci podczas podejmowania decyzji o zakupie produktów i usług kierują się bardzo różnymi powodami. Nie zawsze decyzja Klienta zależy od logicznej oceny sytuacji i korzyści wynikających z jej podjęcia.

zdjęcie - (the_title())

    Mówiąc najprościej – czy uważa ją za fachowca, osobę kompetentną – a więc, jaki wizerunek w oczach Klienta udało się stworzyć osobie obsługującej go. Tworzenie wizerunku sprzyjającego pozytywnej decyzji Klienta rozpoczyna się od pierwszych sekund kontaktu z osobą obsługującą, z tego powodu trzeba panować nad każdą minutą rozmowy.

    To pracownik sam tworzy swój wizerunek, który w oczach Klienta świadczy o kompetencjach firmy i jego wiarygodności jako profesjonalisty.

     

    komunikacja niewerbalna

    Postawa ciała

    Sposób w jaki siedzisz, postawa, jaką przyjmujesz, w trakcie rozmowy z Klientami, ma wpływ na to jak jesteś odbierany, jako osobowa obsługująca. Podczas rozmowy z klientem "słychać" jaką pozycję ciała przyjąłeś. Twój głos brzmi zupełnie inaczej gdy przyjmujesz postawę wyprostowaną, swobodną, a inaczej, gdy stoisz /siedzisz zbięty, skrzywiony, przygarbiony. Dlatego staraj się podczas rozmów z Klientami siadać wygodnie lub stać prosto, aby nie ugniatać przepony – wtedy Twój głos będzie dobrze brzmiał, nie będzie zduszony, cichy.

    Wyraz twarzy

    Uważaj, abyś nie robił dwuznacznych, dziwnych min – Twój wyraz twarzy wpływa również na emisję głosu. Ważny jest miły, naturalny uśmiech. Sprzyja on dobrej atmosferze i nakłania Klientów do jego odwzajemnienia. Dlatego pamiętaj, aby przyjmować przyjazny, sympatyczny wyraz twarzy.

    Głos

    Nie mów zbyt cicho, za szybko lub niewyraźnie. Klienci muszą dokładnie słyszeć to co mówisz. Unikaj tonu mentorskiego – osoby, która poucza, wie najlepiej, narzuca swoje zdanie. Może to wzbudzić opór i niechęć u Klienta.

     

    Komunikacja niewerbalna a efekt „pierwszego wrażenia”

    O tym, że komunikacja niewerbalna jest istotnym elementem przekazu i budowania własnego wizerunku, wie już dziś większość ludzi. Szczególnie ważny jest, gdy mówimy o pierwszym kontakcie z daną osobą, czyli tzw. pierwszym wrażeniu.

    Wpływ komunikacji niewerbalnej na piewrsze wrażenie, jakie wywierasz na początku kontaktu z drugą osobą, został sprawdzony w wielu badaniach naukowych.

    Najważniejsze elementy komunikacji to:

    • mowa ciała i kontakt wzrokowy,
    • głos,
    • treść.
    Gamma
    Współpracuje z nami ponad 100 trenerów. W jednym roku przeszkoliliśmy ponad 6 tys. klientów indywidualnych i ponad tysiąc klientów instytucjonalnych. Oferujemy szkolenia otwarte i zamknięte. Szkolenia HR i szkolenia dla administracji publicznej. Zobacz nasze nowe szkolenia: ESSENCE LEARNING.

     

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.