Zasady zarządzania ludźmi - jak dobrze zarządzać ludzmi
Dobre samopoczucie ludzi kluczem do sukcesu
To właśnie motywacja i ambicje ludzi tworzących zespół decydują o jego efektywności. W zespole powinna więc panować dobra atmosfera, w której każdy czuje się jak u siebie.
Osoba kierująca zespołem powinna zwracać uwagę na potrzeby swoich podwładnych, liczyć się z ich zdaniem i zapewniać im dobre i komfortowe warunki do pracy. Postawa szefa - tyrana rzadko kiedy przynosi dobre efekty, a nawet jeśli tak się stanie, to są one krótkotrwałe.
Zasady obowiązują wszystkich
Szefa powinny obowiązywać takie same zasady, jak pozostałych członków zespołu.
Nie może on dopuścić do sytuacji, w której sam nie przestrzega ustalonych przez siebie zasad - to bardzo negatywnie wpływa na motywację pracowników.
Osoba kierująca ludźmi powinna dawać im przykład swoim zachowaniem, być pracowita i obowiązkowa. W przeciwnym razie pracownicy wyczują fałsz w jej zachowaniu, co sprawi, że stracą do niej zaufanie i szacunek.
Kontrola i szacunek
Manager zespołu ludzi musi kontrolować i oceniać ich pracę - wchodzi to w zakres jego obowiązków. Musi jednak pamiętać o tym, aby zachować przy tym szacunek dla ludzi i nie traktować ich przedmiotowo. Nie powinny mieć miejsca sytuacje, w których przełożony wyśmiewa pracę swoich podwładnych, upokarza ich lub wykazuje się niezrozumieniem.
Praca idzie znacznie bardziej efektywnie, gdy podwładni wiedzą, że mogą zaufać swojemu managerowi i nie grożą im negatywne konsekwencje bez powodu.
Bycie lepszym każdego dnia
Osoba kierująca ludźmi powinna nieustannie pracować nad sobą. Takie działanie jest doceniane przez pracowników i sprawia, że dana osoba zyskuje ich szacunek.