Integracja - czym jest?

Mówiąc w skrócie integracja (teambuilding) jest budowaniem zespołu. To definicja słownikowa. W rzeczywistości jest to dużo szersze pojęcie niż zwykła integracja przy wspólnym grillu. Jest to organizacja dla pracowników danej firmy takiej formy integracji, która wywoła w nich określone emocje, które w późniejszym czasie zostaną przełożone na współpracę w codziennym życiu zawodowym.

2 stycznia 2019
zdjęcie - Integracja - czym jest?

Integracja - czym jest?

Mówiąc w skrócie teambuilding jest budowaniem zespołu. To definicja słownikowa. W rzeczywistości jest to dużo szersze pojęcie niż zwykła integracja przy wspólnym grillu. Jest to organizacja dla pracowników danej firmy takiej formy integracji, która wywoła w nich określone emocje, które w późniejszym czasie zostaną przełożone na współpracę w codziennym życiu zawodowym.


Podczas różnych aktywności pracownicy i kadra zarządzająca poznają się w innych niż dotychczas okolicznościach, poznają swoje słabe i mocne strony, uczą się wspólnego rozwiązywania problemów, integrują się z nowymi osobami, które niedawno dołączyły do zespołu.

Dzięki temu wytwarza się przynależność do grupy, poczucie zaufania, zaangażowania. Kadra zarządzająca ma także okazję na poznanie swoich pracowników, może to będzie okazja na zmianę dotychczasowych zadań. Ktoś, kto do tej pory był cichy i spokojny okaże się świetnym menedżerem i osobą radzącą sobie z łatwością w sytuacjach stresujących? Może ktoś okaże się świetnym strategiem?

Zabawy eventowe nie mają być tylko czystą rozrywką, ale pretekstem do obserwacji. Niewiele firm organizuje takie wyjazdy samodzielnie, są specjalne firmy, które zajmują się takimi eventami. Nie są to już rodzinne pikniki połączone z grillem i piwkiem przy ognisku. Można zorganizować profesjonalny wyjazd, połączy wręcz ze sportami ekstremalnymi, które rozbudzą emocje w każdej osobie.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Imprezy integracyjne dla pracowników są niezwykle ważne. Z tego też powodu każdy pracodawca powinien być świadomy, jak duże znaczenie ma budowanie relacji w grupie pracowników. W obecnych czasach odchodzi się od tradycyjnego modelu spotkań integracyjnych, jeśli nie masz pomysłu na szkolenia integracyjne sprawdź nasze propozycje:

Może przejdziemy wspólnie po linie nad przepaścią? Może ekstremalny spływ górskim strumieniem? Może wspólne skakanie ze spadochronem? Może jakieś wyzwanie dzięki któremu poznamy swoją inną, np. komediową, stronę?

Przygotowanie wspólnego spektaklu?

Szukając firmy zapoznajmy się dokładnie z oferowanymi scenariuszami i programami. Konsultant powinien pomóc na dobranie odpowiedniej opcji do naszych wymagań. Postawmy sobie cel jaki chcemy dzięki takiemu wyjazdowi osiągnąć.

Firma powinna być dyskretna, realizacje wyjazdów pracowniczych powinny zapewniać całkowite bezpieczeństwo. Warto skorzystać podczas takiego wyjazdu z pomocy psychologa, który będzie obecny podczas zadań. Pamiętajmy jednak żeby nie stawiać przed pracownikami zadań ekstremalnych i takich, które nie będą dla nich przyjemne. Nie każmy skakać na bungee paniom księgowym, które mają 3 lata do emerytury.

Dlatego ważne jest żeby firma, która organizuje dla nas event wiedziała czego oczekujemy, ale miała także przykłady swoich sukcesów.

ZOBACZ LOSOWE ARTYKUŁY Z NASZEJ STREFY WIEDZY

Przedstawiciele handlowi spędzają godziny na spotkaniach z zaprzyjaźnionymi, stałymi Klientami nie generując w ten sposób odpowiednich wyników sprzedażowych i nie poświęcając wystarczającej ilości czasu Klientom mniej lubianym.

Ty decydujesz o tym, na co poświęcasz określoną ilość czasu. Zastanów się ile czasu poświęcasz na realizację tego co jest dla ciebie naprawdę ważne?

Zastanawiając się nad pojęciem design thinking, pierwsze słowo, które przychodzi do głowy, to człowiek. Na przykład, jakie potrzeby ludzkie kryją się za potrzebami biznesowymi? Design thinking zachęca organizacje do skupienia się na ludziach, dla których są tworzone, i jest ukierunkowane na produkty, usługi i wewnętrzne procesy skoncentrowane na człowieku. Chodzi o proste zmiany w sposobie myślenia i zadawania pytań, a także nowy sposób patrzenia na problemy.

Na podstawie badań przeprowadzonych wśród pracowników IBM w latach 1967 – 1973 w 70 krajach, prof. Geert Hofstede wyodrębnił 50 państw do analizy międzykulturowej. Analiza ta zaowocowała uzyskaniem, w początkowym etapie, 4 wymiarów (różnice międzykulturowe), tj: Power Distance, Individualism, Masculinity i Uncertainity Avoidance. W kolejnym etapie prowadzenia badań, do zespołu dołączyły kolejne osoby, co doprowadziło do wyodrębnienia i dodania kolejnych 2 wymiarów tj: Long Term Orientation i Indulgence. Wszystkie 6 wymiarów tworzą razem model 6D.

W dzisiejszych czasach organizacje starają się być bardziej sprawne i zorientowane na klienta. Staje się to ryzykowne dla departamentów HR, które mogą się wówczas wydawać wewnętrznym utrudnieniem dla takiej zmiany. Rozwiązaniem tego problemu staje się jednak odpowiednio zwinny dział HR. Jest to iteratywne podejście do opracowywania inicjatyw, które oparte są na wielu eksperymentach, integracji zespołu i oceny.

Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.