Co zrobić, aby efekt team buildingu był trwały?

Firmy zamawiają integrację, żeby wpływać na atmosferę w organizacji, a przez to docelowo podnosić zaangażowanie pracowników. Zaangażowani pracownicy lepiej wykorzystują swoje zasoby – umiejętności, kompetencje, wiedzę.

20 grudnia 2018
zdjęcie - Co zrobić, aby efekt team buildingu był trwały?

Co zrobić, aby efekt teambuildingu był trwały?

Firmy zamawiają integrację, żeby wpływać na atmosferę w organizacji, a przez to docelowo podnosić zaangażowanie pracowników. Zaangażowani pracownicy lepiej wykorzystują swoje zasoby – umiejętności, kompetencje, wiedzę.

Wiele firm ma jednak takie doświadczenie, że spotkanie integracyjne ma efekt na morale pracowników tylko na krótki czas. Po miesiącu, czy dwóch sytuacja wraca to punktu wyjścia.

Ta obserwacja co raz częściej prowadzi do konkluzji, że nie warto inwestować środków firmowych na tego typu spotkania.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Gry szkoleniowe i wyjazdy integracyjne dla firm pozwalają na nawiązywanie i zacieśnianie relacji między pracownikami oraz budowanie marki pracodawcy. Pomagamy nadać takim spotkaniom odpowiednio atrakcyjną formę oraz dobrać aktywności wyzwalające energię i emocje.

Poznaj nasze rozwiązania:

Odpowiedzią na tego typu sytuacje jest projektowanie działań integracyjnych wg modelu 70-20-10. Według modelu firma inwestując w pracowników powinna alokować zasoby w następujący sposób: 10  procent – w samo wydarzenie, 20 procent  w działania peer to peer (czyli działania między pracownikami oraz w relacji z przełożonymi),

70 procent to działania wymagające wykorzystania nowych umiejętności, pozwalające zaistnieć nowej postawie (zwykle jest to postawa proaktywna, związana z otwartością na współpracę, zmianę itp.).

Teambuilding w modelu 70-20-10 powinien otrzymać wsparcie w postaci spotkań pracowniczych, wyposażenia przełożonych w narzędzia wspierające współpracę, a przede wszystkim powinny w firmie powinny pojawić się procesy umożliwiające ludziom pomaganie sobie nawzajem. 

Tak zaprojektowane działania sprawią, że pozytywny impuls zwiększający zaangażowanie ludzi nie będzie wraz z upływem czasu tracił siły.

ZOBACZ LOSOWE ARTYKUŁY Z NASZEJ STREFY WIEDZY

„Oceniamy siebie zwykle na podstawie tego, czego chcielibyśmy dokonać, ale otoczenie, oceniając nas, bierze pod uwagę to, czego naprawdę dokonaliśmy”  
Szanowni Państwo!
Nigdy nie jest za wcześnie ani za późno, aby ocenić potrzeby działu sprzedaży i wprowadzić zmiany w odpowiedzi na pojawiające się trendy na rynku. Obecny raport przedstawia obszary, z którymi firmy chcące wzmacniać swoje siły sprzedaży będą musiały się w niedługim czasie zmierzyć. Wnikliwe przyglądanie się i analiza tendencji rynkowych oraz wprowadzanie koniecznych zmian w organizacji sprzedaży pozwolą na proaktywne podejmowanie działań dotyczących motywacji handlowców, sposobów przeorganizowania procesów sprzedażowych oraz wprowadzenia innych, nowych form uczenia handlowców.

Główną przyczyną, dla której firmy i organizacje decydują się podnieść kompetencje swoich pracowników w obszarze zarządzania projektami jest dynamika otaczającego nas świata. Kapryśna ekonomia, skracające się cykle produkcyjne, zmiany technologiczne, polityczne, prawne, demograficzne i kulturowe kształtują coraz wyższe oczekiwania klientów.

Budowanie osobistej wiarygodności to strategia, w której lider wymagania stawia sam sobie, a dla innych jest wzorem. Testowanie wiarygodności lidera dzieje się codziennie i albo przejdzie on ten test, albo nie. Niestety przegrana oznacza, że lider niekiedy może utracić zaufanie podwładnych na zawsze.

Intuicyjnie wszyscy to wiemy: inaczej zachowujemy się w pracy, w domu, wśród przyjaciół; odmiennie w swojej najlepszej formie, a jeszcze inaczej w sytuacji problemowej. „Ludzie zmieniają się w zależności od kontekstu, lecz nie każdy zmienia się w takim stopniu, w jakim zmienia się kontekst” – to powiedzenie chyba najlepiej odzwierciedlające kwestionariusz psychometryczny MindSonar.

Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.