Edutainment – nowoczesne formy integracji | Raport 2017 (cz. 4/5) Integracje w służbie employer brandingu

Integracje w służbie employer brandingu. Dziś employer branding jest odmieniany przez wszystkie przypadki. Staje się narzędziem, za pomocą którego podnoszona jest efektywność właściwie większości procesów HR w organizacji. Coraz częściej definiując cele stawiane przed team buildingiem, decydenci mniej bądź bardziej świadomie oczekują rezultatów wzmacniających wizerunek firmy jako wartościowego pracodawcy.

Bądź częścią opowieści…
Gry integracyjne - Team building realizowany na kanwie gier scenariuszowych daje ogrom możliwości. Zabawy integracyjne pozwalają wcielić się uczestnikom w załogę łodzi podwodnej, członków ekipy...
Budujemy zaangażowanie, współpracę i silne emocje!
Gry terenowe - team building w tych projektach jest naturalny – wynika z charakteru zadania. Uczestnicy współpracując i korzystając ze swoich talentów i zasobów potrafią zbudować konstrukcje lotne...

Employer branding 360 stopni

Integracje w służbie employer brandingu. Dziś employer branding jest odmieniany przez wszystkie przypadki. Staje się narzędziem, za pomocą którego podnoszona jest efektywność właściwie większości procesów HR w organizacji. Coraz częściej definiując cele stawiane przed teambuildingiem, decydenci mniej bądź bardziej świadomie oczekują rezultatów wzmacniających wizerunek firmy jako wartościowego pracodawcy.

Najważniejsze atrybuty marki pracodawcy wg samych pracodawców to kolejno: kultura organizacyjna, wynagrodzenie, benefity wg raportu Employer branding w Polsce 2015. Imprezy i spotkania integracyjne oddziałują zarówno na pierwszy, jak i trzeci ze wskazanych czynników. Klienci, mając intuicję bądź wiedzę na temat tych zależności, coraz częściej stawiają przed wydarzeniami firmowymi cele powiązane ze strategią employer brandingu w organizacji. Ten sam raport wskazuje, że jedną z korzyści efektywnego EB jest obniżenie fluktuacji pracowników.

Imprezy integracyjne dla pracowników są niezwykle ważne. Z tego też powodu każdy pracodawca powinien być świadomy, jak duże znaczenie ma budowanie relacji w grupie pracowników. W obecnych czasach odchodzi się od tradycyjnego modelu spotkań integracyjnych, jeśli nie masz pomysłu na szkolenia integracyjne sprawdź nasze propozycje:

Dlatego employer branding coraz częściej skierowany jest w takim samym stopniu do wewnątrz organizacji, jak i na zewnątrz. Organizacje nie tylko chcą się jawić jako atrakcyjni pracodawcy w oczach potencjalnych pracowników, ale również tych, którzy w firmie obecnie pracują. Tzw. rynek pracownika, wysokie koszty fluktuacji i rekrutacji pracowników powodują, że firmy intensywnie poszukują narzędzi skoncentrowanych na retencji pracowników (podnoszeniu średniego czasu pracy w organizacji).

W ten trend wpisuje się również organizowanie spotkań integracyjnych. Coraz częściej jednak cel określany jako „dobra zabawa” zastępują cele powiązane ze współczesnymi oczekiwaniami pracowników:

  • dobra zabawa wraz z rozwojem – edutainment,
  • dobra zabawa wraz z pomaganiem – impreza CSR-owa
  • dobra zabawa, ale zaprojektowana przez nas – Open Space Technology.

Wsłuchanie się w prawdziwe potrzeby pracowników powinno mieć charakter autentyczny, dopasowany do kultury organizacyjnej i kontekstu, w którym dana firma aktualnie się znajduje. W ten sposób zaprojektowana impreza najpierw zaangażuje uczestników podczas samego wydarzenia, a docelowo przyczyni się do poprawy wizerunku firmy w oczach pracowników.

Czynnik higieny czy motywator?

Świadczenia na rzecz pracowników zgodnie z dwuczynnikową teorią Herzberga możemy podzielić na dwie kategorie:

  • Motywatory – czynniki, które zwiększają motywację i zaangażowanie pracowników.
  • Czynniki higieny – narzędzia, benefity, które niwelują niezadowolenie pracowników.

Innymi słowy – pozbawienie niektórych świadczeń może spowodować niezadowolenie uczestników (czynniki higieny), nagrodzenie innymi zwiększa zadowolenie pracowników (motywatory).

Spotkanie integracyjne powielające klasyczne schematy staje się czynnikiem higieny. Pomimo koszto- i zasobochłonności pracownicy traktują je jako stały benefit, do którego są przyzwyczajeni. Pozbawienie ich tego benefitu skutkowałoby jednak wzrostem niezadowolenia. Takie spotkanie w pełni realizuje definicję czynnika higieny.

Motywatorem staje się spotkanie integracyjne, które jest odstępstwem od schematu – wywołuje efekt zaskoczenia – w formie lub/i treści.

Takim motywatorem może stać się:

  • wydarzenie dedykowane, w którym widać wysiłek poświęcony na osadzenie realizacji w kontekście organizacyjnym,
  • szkolenie z przywództwa osadzone w świecie Star Wars (edutainment),
  • projekt całkowicie różny od poprzednich (jeżeli do tej pory odbywały się wydarzenia outdoorowe jesienią, to może warto sięgnąć po indoor na wczesną wiosnę),
  • event zawierający nowoczesne technologie, żeby pracownicy poczuli, że dba się o nich, jakby pracowali w Dolinie Krzemowej (VR, drony, technologie mobilne),
  • połączenie dwóch mniejszych wydarzeń w jedno spektakularne spotkanie.

Zarządzanie procesem planowania i projektowania spotkań pracowniczych z uwzględnieniem motywacji i oczekiwań pracowników pozwala uniknąć sytuacji, w których organizacja inwestuje duże zasoby na aktywności, które nie notują pozytywnego wpływu ani na realizację celów HR-owych, employerbrandingowych, ani nie podnoszą indywidualnej satysfakcji pracownika.

Studium przypadku:

Sytuacja wyjściowa: Dział HR firmy automatyki kontrolno-pomiarowej zgłosił się do Gamma Discover z potrzebą rozwojową dla 20 osób wyższej kadry menedżerskiej. Wyzwaniem był staż pracowników przekraczający 10 lat pracy na danych stanowiskach, w związku z czym uczestniczyli oni już w wielu szkoleniach i mieli poczucie, że nie mogą już nauczyć się niczego nowego.

Rozwiązaniem okazał się projekt Gwiezdne wojny, który dzięki swojej niekonwencjonalnej, a jednocześnie modnej formie stał się idealnym przekaźnikiem narzędzi menedżerskich, których potrzebowali uczestnicy. Pracując w oparciu o metafory filmowe i Barometr Zmian®, wyeliminowaliśmy naturalny opór, który pojawiał się wśród doświadczonej kadry podczas tradycyjnych szkoleń w ciągu ostatnich lat.

Szkolenie z „twistem” integracyjnym. Rozwija i napędza do współpracy!
Zdarza się, że na gry szkolniowe stawiane są dwa cele – ten rozwojowy oraz ten związany z motywacją, odbiorem wydarzenia jako nagrody. Szkolenia integracyjne z „twistem” integracyjnym odróżniają...

Uwalniamy dobre emocje – od środka na zewnątrz

Szkolenia outdoor - uwalniamy dobre emocje od środka na zewnątrz. Poznaj nasze szkolenia outdoor - na słońce i na deszcz!
Zobacz szkolenia powiązane z tym tematem:
INTEGRACJA/EDUTAINMENT
INTEGRACJA/EDUTAINMENT
INTEGRACJA/EDUTAINMENT

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Przejdź do działu strefy wiedzy

WikiGamma
Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy
Gamma Q&A
Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR
Artykuły eksperckie
Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi
Wideo
WikiGamma w formacie video
Recenzje, Stanowiska pracy
Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów
Artykuły, Artykuły cd.
Standardowe informacje z obszaru szkoleń

Najbardziej poczytne materiały WikiGamma:

Szanowni Państwo! Od momentu powstania, metodyki zwinne zyskują coraz większą popularność w różnych dziedzinach biznesu, wspierając organizacje z niemal wszystkich branży w sprawnym zarządzaniu projektami oraz codziennymi działaniami w takich obszarach, jak: informatyka, strategia, komunikacja, sprzedaż, marketing oraz HR. Metodyki Agile umożliwiają efektywne i szybkie budowanie wartościowych rozwiązań wysokiej jakości, wspierają usprawnianie procesów i rozwój kompetencji w zespołach wytwórczych dzięki koncentracji takich koncepcji, jak: inspekcja, adaptacja, ciągłe doskonalenie czy samoorganizacja, bez których żadna firma chcąca działać w dynamicznym środowisku nie jest w stanie budować przewagi rynkowej.
Główną przyczyną, dla której firmy i organizacje decydują się podnieść kompetencje swoich pracowników w obszarze zarządzania projektami jest dynamika otaczającego nas świata. Kapryśna ekonomia, skracające się cykle produkcyjne, zmiany technologiczne, polityczne, prawne, demograficzne i kulturowe kształtują coraz wyższe oczekiwania klientów.
Grywalizacja lub gamifikacja to w Polsce stosunkowo młoda forma motywowania określonych grup m.in. takich jak zespół sprzedażowy, dział IT lub HR czy studenci i uczestnicy szkoleń, działających we wspólnym celu. Aby odczarować nieco ten temat dobrze jest przyjrzeć się mu od podstaw.
Rynek pracy staje się rynkiem pracownika, rotacja pracowników stale rośnie. Stare metody zarządzania tracą na efektywności i współcześni menadżerowie stają przed koniecznością wypracowania nowych modeli, dostosowanych do nowej rzeczywistości. Te wyzwania to coś, do czego warto się przyzwyczaić, bo millenialsi niedługo będą dominującą grupą pokoleniową na rynku pracy.
Sukces firmy zależy od ludzi w niej pracujących, a kluczowi pracownicy mają kluczowe znaczenie dla tego sukcesu, zwłaszcza w perspektywie długoterminowej.
Szanowni Państwo! Model mocnych stron Gallupa jest dzisiaj tak aktualny jak nigdy wcześniej. Zmiany pokoleniowe, motywacja 3.0 , tzw. rynek pracownika oraz poszukiwanie rozwiązań HR-owych, które jednocześnie podnoszą efektywność organizacji i satysfakcję pracowników z wykonywanej pracy – wszystkie te zjawiska stanowią ogromne wyzwania dla działów HR w Polsce i na świecie. Praca na talentach i mocnych stronach wg metodologii Gallupa na pewno pomaga zamienić wyzwania w rezultaty. Życzymy owocnej lektury! Zespół Gamma

Kolejne artykuły

Nowe technologie pojawiają się w każdej dziedzinie życia – również w team buildingu. Pytają o nie przedstawiciele iPokolenia, pracownicy branż digitalowych i IT oraz wszyscy ci, którzy doświadczyli wielu tradycyjnych formatów integracyjnych.
Imprezy firmowe to prawdziwy temat rzeka. Dlaczego? Otóż zazwyczaj przyzwyczajeni jesteśmy do myślenia, że impreza to po prostu jakaś forma zabawy z tańcem, alkoholem w roli głównej, mająca cele wyłącznie rozrywkowe. W przypadku zaś imprez firmowych sprawa wygląda zupełnie inaczej.
Chcesz zmotywować pracowników, lecz nie wiesz, jak to uczynić? Marzysz o tym, żeby w twojej firmie wszyscy czuli się dobrze i lubili tam pracować, jednakże widzisz, że masz problemy z osiągnięciem satysfakcjonującego cię poziomu motywacji u pracowników? Chcesz przestać odgrywać rolę złego policjanta i nie zachęcać do pracy stosując metodę kija i marchewki?
Dawniej wszystko wyglądało nieco inaczej. Tworzono zespoły, których zadaniem była współpraca przez długie, długie lata. Dzisiaj jednakże wszystko już się zmieniło. Owszem istnieją jeszcze ciągle firmy czy instytucje, w których właśnie pewien zespół ludzi pozostaje praktycznie niezmienny prze lata, jednak coraz częściej tworzymy na szybko nowe zespoły.
Każdy pracodawca chce, aby podległy mu zespól czy też zespoły pracowały sprawnie i wydajnie. Jednak wbrew pozorom nie jest to wcale takie łatwe zadanie. Bowiem aby osiągnąć taki efekt należy nie tylko dobrać odpowiedni zespół i przydzielić stosowane zadania oraz dobrze zorganizować pracę, lecz także zadbać o to, aby ludzie się poznali. Jak to można zrobić?
Obecny artykuł
Edutainment – nowoczesne formy integracji | Raport 2017 (cz. 4/5) Integracje w służbie employer brandingu

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach:
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550,
biuro@projektgamma.pl
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
 ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.